Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kabouter patroon nr. 3293

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ton View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ton Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kabouter patroon nr. 3293
    Posted: 17 Januari 2014 om 01:10
Weet iemand hoe ik de schoenen moet haken. Ik snap er niks van.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 08:55
Kun je het stukje wat je niet snapt hier misschien even overnemen? Dat helpt wat makkelijker.
Back to Top
ton View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ton Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 12:24
Tot en met toer 10 heb ik het gehaakt (40 steken).
Toer 11 begrijp ik niet. Er staat: haak op de achterkant om de steken van toer 10 verder (voor de zool van de schoen), de 40 vasten worden om de steken van toer 6 gehaakt (zo ontstaat een rand in de je haakwerk).
Dit begrijp ik niet.
Graag hulp.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 12:38
Je steekt je haaknaald enkel in de achterste lus in plaats van in beide lussen. Bij de volgende toer haak je terug gewoon. Zo krijg je een boordje.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 12:56
Jeetje wat een aparte beschrijving. Ik snap wel dat je hier niet uitkomt! Ik kan me zo niets voorstellen bij om de steken van toer 6 haken. Wie weet iemand anders wel...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 13:21
Dat hangt een beetje van toer 6 af, misschien is wel logisch ? Achter in toer 10 en dan om de steken van toer 6 heen ???
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 14:37
Toer 5 zijn met meerderingen 35 vasten. Toer 6 is er gemeerderd tot 40 vasten, zonder bijzonderheden. Toer 7 t/m 10 is 40 vasten, ook verder geen bijzonderheden. Dus geen achterste of voorste lussen daar oid. Ik zie t zo niet voor me.
Back to Top
ton View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ton Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 17:52
Heeft iemand het patroon van de kabouter? Het is bij Hobbydoos.nl gratis te downloaden.
Ik kan wel in de achterste lus van toer 10 haken om een randje te krijgen, maar hoe kom ik dan bij toer 6?
Het zou zo jammer zijn als mijn kabouter stuk moet gaan op de schoenen.
Overigens, Hobbydoos.nl geeft niet de juiste hoeveelheid garen aan. Ik kom van een paar kleuren garen te kort. Ik heb laatst een konijn gehaakt en toen kwam ik ook garen te kort. Heeft iemand deze ervaring?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 19:22
Je steekt je haaknaald niet zoals gebruikelijk in de steken van de voorgaande toer, maar je gaat met je haaknaald naar toer 6 en haalt je naald daar om het opstaande gedeelte van je steek., daar haal je de draad dus door. Dus om de steek. Opletten dat je goed recht naar beneden begint anders kan het werk gaan trekken. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, gewoon proberen. lukt vast wel.
Het is trouwens een leuke kabouter.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns