Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

recht en avrecht

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breiboekje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breiboekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: recht en avrecht
    Posted: 16 Januari 2014 om 17:01
Ik ga een babydekentje breien.
Dan wil ik beginnen met 8 steken alleen maar recht en verder banen met recht en avrecht en eindigen met 8 steken recht.
Uiteindelijk gaan de rechte steken "trekken".
Hoe kan ik dit voorkomen?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 19:26
Heb je een foto. Niet duidelijk wat je bedoeld.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 20:01
Bij alleen recht ontstaan er ribbels, terwijl je bij de overige steken tricot breit. Ribbels zitten zeg maar dichter bij elkaar, dan tricot, waardoor je werk gaat trekken.
Voor 10 cm heb je bijv 20 nld ribbels nodig en maar 12 nld tricot.

Misschien zou je het dekentje gewoon tricot kunnen breien en daar dan een randje rond haken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 21:18
het is mij ook niet helemaal duidelijk .

Brei je eerst 8 steken recht in iedere pen zodat je een ribbel krijgt en vervolgens banen van x aantal steken recht en x aantal steken av ???
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2014 om 22:30
Voorin de roman Breibabes van Debbie Macomber staat een babydeken in blokjes van recht en averecht. Het zijn blokken van 9 steken breed en 12 naalden hoog en de randen zijn kleine blokjes 3 x (3 r 3 av) 4 naalden hoog. 12 naalden aan het begin en eind en elke naald beginnen en eindigen met 3x3 kleine blokjes. In het midden de grote blokken. Ik heb dat dekentje al met diverse pendiktes gebreid en het wordt altijd mooi vierkant en trekt nergens. Ik doe het niet altijd met het aantal steken uit het boek, ik teken en reken op een vel ruitjespapier. Het is handig om met stekentellers en een toerenteller te werken, vooral in het begin.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns