Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

rondbreinaald

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Pauleke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauleke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: rondbreinaald
    Posted: 25 Januari 2014 om 16:49
Hallo kan er mij iemand helpen met een patroon. Ik heb er een paar en daar zeggen ze om met een rondbreinaald de breien maar ik kan het niet.
Hoe moet ik het patroon dan aanpassen?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2014 om 17:03
Wat kun je niet ? Als het patroon zegt een rondbreinaald - dan is het patroon lijkt mij al goed voor een rondbreinaald, niet ? En anders moet je de vraag iets duidelijker stellen met wat je precies niet snapt, want wij kunnen natuurlijk niet zien welk patroon jij voor je neus hebt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2014 om 17:11
Ik denk dat ze bedoelt dat ze niet met een rondbreipen kan breien en dat ze het met 2 pennen wil doen .

Je kunt ook je steken op 3 pennen zonder knop zetten en met de andere breien
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2014 om 17:12
Soms zeggen ze dat je met een rondbreinaald moet breien omdat er heel veel steken op de naald komen. Het is dan gewoon heen en weer gebreid. Als je met 4 pennen kunt breien kun je dat ook doen als het in de rondte gebreid is. Is dat ook een probleem, kun je ook ergens een naad maken. Maar zoals lw1463 zegt een beetje meer informatie zou handiger zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2014 om 17:40
Het ligt er een beetje aan wat het patroon is.
Moet je rond breien of heen en weer breien.
Ik ben beginner met breien en heb ook met rondbreinaald gewerkt.
Dan wel heen en weer breiend, maar naar mijn idee verschild het niet zoveel als met pennen.
Het is met name prettig als er veel steken op de naald komen.

Maarja, zoals ik zei ben ik nog maar een beginner.
Misschien als je de andere meiden wat meer info geeft over het patroon dat ze je verder kunnen helpen :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2014 om 20:28
Een patroon voor rondbreien is in ieder geval anders dan een breipatroon voor heen en weer breien. Je kunt beter een ander patroon zoeken dan één voor rondbreien aanpassen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lavendel View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lavendel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 14:29
ik heb toch al een paar keer een patroon voor de rondbreinaald omgezet in een patroon om gewoon op 2 naalden te breien.  Voor een pull deel je de steken door 2 voor voor- en achterpand.  Als je weet hoe een pull een beetje in elkaar steekt, kan je dan ook de minderen voor de  armsgaten aanpassen.  Even goed concentreren en dat lukt wel, toch zeker voor een eenvoudig model.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 16:39
Ik bedoel, dat je bij rondbreien voor tricotsteek aldoor recht breit en op twee naalden 1 pen recht,1 pen averecht. Bij moeilijkere patronen is het dan erg opletten. Vooral als het beschreven staat voor rondbreien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns