Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

waar meerderen?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lunap View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lunap Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: waar meerderen?
    Posted: 27 Januari 2014 om 19:04
Goedemiddag,

waarschijnlijk is het antwoord simpel maar als beginnende breister loop ik vast en hopelijk willen jullie even meekijken/ denken;-) uit de phildar nr 17 wil ik een poncho breien( model 24) en nu moet ik beginnen met 1X 4 steken meerderen aan weerszijden.....wat voor meedering moet ik gebruiken en doe ik dat dan aan het begin en einde van de naald???

Alvast heerlijk bedankt lidia
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 19:16
hoi ken t patroon niet, maar aan weerszijden betekend dat je aan alle 2 de kanten moet meerderen.
is er een nld waarin je recht breid?
die is dan t makkelijkst, gewoon van 1 steek 2 maken. het wordt mooier als je de 1 e steek en de laatste niet als vermeerderings steek gebruikt.
succes
Back to Top
lunap View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lunap Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 19:51
Wat ik alleen niet bij had gezegd en weet niet als het uitmaakt maar dit patroon werkt met een telpatroon.
De eerste steken twee naalden zijn simpel, een recht een averecht.
Bij de derde naald moet er dus 8 steken bij komen , 4 aan elk begin en dit is het punt waardoor ik in de war raak. De eerste vier steken moeten recht en daarna 3 averecht en dan weer recht en aan het einde weer drie averecht en 4 recht.
Daarna is het 3 x6.

Kan ik dan nog steeds meerderen uit een steek? Sorry maar als beginner vind ik patroon lezen verschrikkelijk :-D
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 20:01
ja dat is mijn manco ook, en nu snap ik t ook niet meer, dus kan je niet verder helpen, maar er zijn zeker brei wonders hier en als die online zijn willen ze best hellpen hoor!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 20:40
Als ik jou was zou ik aan het eind van pen 2, 4 steken bij maken .dan kan je pen 3 gelijk met die 4 steken recht beginnen Aan het eind van pen 3 maak je er dan weer 4 bij en die gelden dan voor die 4 rechte steken
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 10:27
Het hangt ook van het patroon af en met patroon bedoel ik hier het uiteindelijke werkstuk. Wat is mooi in deze situatie, als je 4 steken moet meerderen aan weerskanten is dat zeker opvallend, dus daar kun je het beste even goed over nadenken. Snap ik het telpatroon goed als ik zeg, eerst is het *1r 1av* - dan wordt het *4r 3av* en daarna wordt het *3av 6r* (of andersom) of geldt dat alleen voor de buitenste steken ? Want dan kunnen de breisters hier zich er een betere voorstelling van maken (niet iedereen heeft phildar nr 17 in de kast staan).
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns