Help, verschillend verfbad |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Annita ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 Februari 2014 om 22:12 |
Ik was heel enthousiast met een Herenvest begonnen, naar aanleiding van het boek visserstruien van Stella Ruhe. Doordat er zoveel verschillende steken in verwerkt zitten, "vreet" het wol! Ik kom dus tekort. Heb dezelfde wol nog kunnen bestellen op internet, maar je ziet echt kleurverschil.
![]() Ja, ik weet dat het stom is, maar het is geen bestaand patroon. Heb het zelf ontworpen dus wist niet wat ik nodig had. ![]() Alle tips zijn welkom!! En wie weet hoeveel bollen of ik nodig heb voor één mouw te breien in maat M (herenvest) Ik heb nl. nog 3 bollen met een looplengte van 130 meter. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kraag is meestal in een andere steek en dan is het niet zo heel erg als het een ander verfbad is. Je zou een proeflapje kunnen breien met die twee draden om en om en goed bij lamplicht en bij daglicht kijken of je het ziet. Misschien de mouwen ook in een andere steek met jouw trucje?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Ik heb ooit een streeptrui gemaakt omdat ik te weinig had voor 1 trui en daar zat blauw in uit twee verfbaden. Zelf vindt ik dat je bij de kraag kunt zien dat de blauwe strepen verschillend zijn, maar de man die erin zit kijkt daar nooit naar en de gemiddelde toeschouwer ook niet. Als je voor en achterpand al klaar hebt en het kleurverschil is erg storend, dan zou ik de kraag uit 1 van die 3 bollen breien. Met de mouw kun je nog wel wat, de manchetten uit het andere kleurbad, of een streep over het midden van de mouw of andere ellebogen uit het andere kleurbad (eventueel in een andere steek zodat het niet te veel opvalt of juist extra opvalt). Als het erg erg is dan kun je misschien nog beter van hetzelfde garen een heel andere kleur bestellen en daar de mouwen van breien. Succes met beslissen.
|
|
![]() |
|
Annita ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Ga het idd. eens proberen met een proeflapje. Kijken wat het resultaat is. En net wat je zegt, ik denk dat ik de mouw dan ook gewoon met verschillende steken doe. Dan valt het ws. minder op! Bedankt Magteld, ik ga op onderzoek uit!
![]() |
|
![]() |
|
Bedankt voor je tip! Ik ga het even uitproberen met een proeflapje en zoals Magteld al zei: misschien verschillende steken gebruiken in de mouw, zodat het minder opvalt. Bij gewoon tricotsteek ga je het zien maar met een werkje erin ws. minder. Maar je hebt helemaal gelijk hoor, váák ziet een ander het niet eens, maar omdat we het zélf weten, ga je er elke keer naar kijken! |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Mijn moeder heeft het ook eens gehad bij een trui. Ze had het advies gekregen om de mouwen, met de 2 verschillende verfbaden te breien, volgens mij, 1 nld de ene en de vlgd naald de andere.
Het kleurverschil was totaal niet te zien, maar zat misschien ook bijna geen verschil in verfbaden. |
|
![]() |
|
![]() Ik had deze informatie óók van internet en ga eens proberen met een proeflapje hoe dit uitvalt. Volgens mij moet dat lukken. Al is er bij mij tóch wel duidelijk verschil in de kleur. Maar ga het gewoon proberen! De kraag doe ik wel van hetzelfde verfbad. Het is nl. een soort sjaalkraag met een rechte steek en dan word het duidelijk zichtbaar. De mouwen ga ik mengen en probeer er verschillende steken in te verwerken zoals Magteld al zei! Moet goed komen! ![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |