Zelfstrepend garen |
Reageer |
Autheur | |
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 Februari 2014 om 16:53 |
Als fanatieke sokkenbreister, kreeg ik sokkenwol voor mijn verjaardag, maar dat fanatisme heeft ups en downs en daarom lag de wol 2 jaar in de kast
Nu ben ik pas weer begonnen en toch komt bij mij dan steeds de vraag op, hoe doen die geitenbreiers dat, dat verzinnen van hoe en in welk tempo je de wol verft zodat zelfs saai gebreide sokken er hip uitzien. Ik begon dus met het garen op een koon winden en dacht moet dat wat worden, beetje saai (gaap) en nu heb ik dit. |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
geen idee
|
|
oant Sjen
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik geloof niet dat ze iets speciaals bedenken. Brei je een andere maat sok, komt er een ander patroon te voorschijn. Als je dit garen gebruikt had voor een vest, dan waren de strepen in het achterpand waarschijnlijk heel anders geweest als in de 2 voorpanden. Het maakt het heel spannend op die manier.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is heel verschillend, soms heb je een voor- en achterpand met strepen en mouwen met vlekken. In ieder geval is het duidelijk een zelfgebreid of gehaakt kledingstuk, daar kan niemand omheen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind het altijd een sport om met zelfstrepend garen ervoor te zorgen dat de 2 voorpanden bij een vest gelijk lopen met de kleuren. Net als de mouwen, het voor en achterpand, of de gedeeltes vanaf de halsuitsparing. Dat kost soms heel wat afwikkelen van de bollen, maar ik vind het resultaat meestal wel veel mooier.
Maar misschien ben ik wel een beetje teveel een pietje precies met die dingen.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
lidy*
Hobbywonder Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Post Options
Thanks(0)
|
Geen idee, maar 't is wel een heel leuke sok geworden!
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |