(meisjes)poncho |
Reageer |
Autheur | |
Else92
Newbie Lid sinds: 09 Augustus 2013 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 Februari 2014 om 17:02 |
Hoi!
Een collega van mij wil graag een poncho voor haar dochtertje en vroeg aan mij of ik die een wil haken. Nou ben ik op zoek naar verschillende voorbeelden van poncho's, zodat ik haar kan laten zien wat er mogelijk is. hebben jullie toevallig leuke foto's van poncho's ter inspiratie? en hebben jullie eventueel leuke, maar vooral makkelijke (!) patronen? ik vind het heel lastig om echt goede patronen te vinden op internet. Vooral ook patronen die ik met mijn weinige ervaring kan lezen.. en dan nog mijn laatste vraag, als ik een poncho wil van kleine granny squares, hoe zou je die dan het beste in elkaar kunnen zetten? vind dat lastig.. Alvast bedankt
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
als je op google poncho van granny square gehaakt (of zoiets) intikt en dan op affbeeldingen , komen er dan niet heel veel plaatjes?
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Toevallig bied ik in het topic hieronder allerlei meisjeshaakpatronen aan, waaronder poncho's. Ik heb wel een e-mailadres nodig om ze te sturen en ik ga niet uitzoeken in welke mails poncho's zitten en waar niet. Heb je interesse, stuur me dan een pm met je e-mailadres.
Wil je weten hoe dat gaat, kijk dan bij de rubriek Even voorstellen naar het topic WELKOM. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://lemondedesucrette.wordpress.com/2010/10/13/about-ponchos-and-pattern-d/
Deze is erg leuk en makkelijk te maken maar wat Bloem hierboven zegt type in free crochet pattern Poncho en je komt een heel eind |
|
Else92
Newbie Lid sinds: 09 Augustus 2013 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
|
^haha die stond toevallig al bij mijn favorieten! Ik had inderdaad al op Google opgezocht en heb wel een aantal afbeeldingen opgeslagen. Patronen heb ik ook wel een paar gevonden, maar vind ze vaak erg onduidelijk geschreven. Misschien als ik begin wordt het wat duidelijker?! binnenkort misschien ook een boekje bestellen met allemaal granny squares, dan kan ik daar misschien mee variƫren :)
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
dr staan heel wat granny s beschreven op t internet hoor!
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
op garnstudio staan er ook diverse :)
|
|
Stramien
Hobbyguru Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op http://vicarnosmama.nl staat een gratis patroon van een leuke poncho.
|
|
december2011
|
|
Else92
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt allemaal voor jullie reacties! ik heb een aantal patronen opgeslagen.
Op dit moment ben ik verschillende granny squares aan het haken als voorbeeld, dan kan mijn collega daar uit kiezen als ze wil! nou ben ik bezig met de volgende granny square, maar ik kom er niet uit! ik heb het idee dat de beschrijving en de tekening niet overeen komen, dus bij deze vraag ik aan jullie hulp en advies :) Ik heb de binnenste 4 rondjes al gehaakt: mijn probleem zit dus bij de buitenste ring, toer 3. Het opzetten van 70 lossen gaat nog, dan staat er "begin in 4e losse vanaf haaknaald", maar in de tekening staat het pijltje de ander kant op?? als ik toch eigenwijs de beschrijving volg, dan kom ik in de knoop bij het samenvoegen. ik snap hoe ik de buitenste ring aan de binnenste ring vast moet maken, maar als ik dan verder ga met de stokjes heb ik het idee dat mijn ketting losse aan de verkeerde (rechter) kant zit. Je haakt toch altijd naar links?! ik ben echt het spoor bijster.. dus ik hoop dat jullie mijn beschrijving snappen en mij kunnen helpen! alvast bedankt.. :) |
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op blij dat ik brei staat ook nog een kinderponcho.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |