Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe lees ik dit patroon?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe lees ik dit patroon?
    Posted: 16 Maart 2014 om 14:17
Hallo Hobbydozen,

Ik ben een rokje aan het breien voor een konijn.Het patroon is als volgt: 21 steken opzetten
1e toer (GK) recht
2e toer         recht
3e toer:        18 recht en keer
4e toer en elke 2e toer recht
5e toer:        3 recht en keer
7e toer:        6 recht en keer
9e toer:        9 recht en keer
11e toer      12 recht en keer
13e toer      15 recht en keer
14e toer      recht.

1e t/m 14e toer herhalen 27 keer.

Nu weet ik niet precies hoe ik moet tellen.Bijv.bij de 3e toer en keer,is dan de keertoer nr.4?Dan zou ik bij toer 13 en keer  ,nr 14 al gebreid hebben.Ik denk dat ik het verkeerd lees maar wil graag duidelijkheid van jullie hebben.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2014 om 14:38
Oj, ik snap je vraag niet zo goed (denk ik). Zo te zien is het een ribbelsteek (=altijd recht) patroon met verkorte toeren (daardoor gaat het golven).
Dit is vaak niet denken, maar doen.
3e toer = 18 steken en het werk keren de 4e toer is dan ook 18 steken, 5e & 6e = 3 steken, 7e & 8e = 6 steken enz. enz.
Alleen in de 1e en 2e toer brei je alle steken, het keren schrijven ze erbij omdat je niet alle steken breit.

Ik heb je vraag nog eens nagelezen, het keren hoort bij de toer waar je bent. In de even toer brei je alleen de steken die dan op je linkernaald staan.
Dus als je toer 13 klaar hebt, moet je toer 14 nog doen --> alle steken op de linkernaald recht breien.
Ik hoop dat het antwoord duidelijk is.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2014 om 15:03
Dus als ik het goed begrijp brei ik in toer 5 3 steken en keer ik  ,dan zijn de 3 steken op de linkernaald toer 6? Dus bij toer 13 keer ik en zijn de 15 steken op de linkernaald toer 14?Dan snap ik het toch. Zo had ik het ook gedaan maar wilde toch even zekerheid.Bedankt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2014 om 15:58
Dat lijkt mij wel, en ik verwacht dat het dan gaat golven - leuk voor een rokje.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2014 om 16:56
Het zal wel dwars gebreid worden. En ik denk ook dat je bij het keren aan een nieuwe toer begint die meegeteld wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns