Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: sokken
    Posted: 20 Maart 2014 om 19:42
Mijn recentste sokkenpaartje voor een vriendin.
De volgende zijn terug voor onze jongste (maatje 44...)
Grx
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 19:56
dat zijn mooie sokken!!
zelfs een patroontje erin
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 20:04
Mooie vrolijke sokken
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 20:05
geweldig daar zal je vriendin er blij mee zijn
heel mooi gemaakt

groet nia
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 20:37
heerlijk warm mooie kleurtjes
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 21:39
Leuk!
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2014 om 22:26
Vind het zo knap.dat is iets wat mij nooit gelukt is.Mooi Hoor!!!
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 06:05
heel mooi!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 09:28
Opal sokkenwol, mooi hoor. De wolwinkel waar ik meestal kom heeft het niet en ik gebruik dus meestal
Lana Grossa.
Niet dat dat lelijk is.
Maat 44, fijn hè - dan heb je echt een project. Ik heb hier de wederhelft met die maat en dan ook nog een hoge
wreef. Dan is zo'n klassieke hiel zoals jij hebt gemaakt het mooist, dan kun je heel rustig aan minderen in in . . .
Hoe noemen ze dat ook alweer de spie ? Ja hè.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 09:52
Mooi hoor :)
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 10:59
Bedankt voor de reacties.
Dat Opal garen heb ik via internet besteld en de kinderen de kleuren laten kiezen.

Ik kijk steeds met bewondering naar jullie "grote" projecten: mooie creaties waar veel uren werk in zitten. Voorlopig hou ik me bij sokken en babyborn poppenkleding.
En natuurlijk ook de CAL deken Wink.
Grx
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 12:45
Oepske, sokken breien is niet voor dummies, daar zit ook rustig 2 weken werk en een kruiwagen vol liefde in.
En doorzettingsvermogen, na de 1e sok !!!
Ik was te lui om mijn sokkenfoto's te posten, maar wie weet doe ik dat nog - ik ben een beetje achter met showen Confused

Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 18:53
Haha ja, bij mij duurt sokken breien langer dan 2 weken. Maar het voordeel is dat je er minder hoeft bij na te denken of te tellen, en ik dus kan reageren als iemand me iets zegt. Bij andere werkjes krijgen ze dikwijls beeld zonder klank.
Ben benieuwd naar je sokkenfoto's!
Grx
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 22:48
gek eigenlijk die sokken. ik dorst daar nooit aan te beginnen, veel te moeilijk. toen was ik dus eens in de wolwinkel (altijd gevaarlijk) met mijn dochtertje en die zag daar een sok hangen in fluokleuren. die wilde ze ogenblikkelijk ook. ik stribbelde nog tegen (fluokleuren, allemaal acryl, gaat erg zweten aan je voeten) maar nee hoor was gewoon sokkenwol 75 % wol, zit prima. vervolgens probeerde ik nog te zeggen dat mama alles kon breien behalve sokken want die waren moeilijk, maar daar was de eigenaresse van de winkel al: nee hoor, hier neem dit foldertje maar mee, zo moet je het doen. En als je vast loopt dan kom maar langs.
ik ben dus inderdaad vastgelopen, op een moment dat de winkel dus echt dicht is, maar wat blijkt, met Facebook en YouTube is er voldoende hulp voorhanden, en wel vrijwel 24/7.
die fluoroze met paarse sokken zijn ondertussen favoriet. ik heb nog een paar gebreid en nu wil ze eigenlijk niet meer anders, blijkbaar zitten die zelfgebreide sokken zooo veel beter. ik begin wel benieuwd te worden, misschien moet ik een paar voor mezelf breien zodat ik begrijp waarom die zo veel beter zijn. en mijn dochtertje wil er nog veel meer, een paar voor elke dag van de week.
met de vele truien die ik gebreid heb, met alle mogelijke patronen erin, heb ik nog nooit zo veel dankbaarheid geoogst. wat is dat toch met sokken?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2014 om 08:13
vrolijke sokken Oepske
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2014 om 19:55
Mooie sokken. Mijn moeder breide grijze en wat er op leek sokken voor mijn vader. Hij droeg ze altijd. Op zondag droeg hij ze ook onder het nette pak en dito schoenen, maar.... hij deed er nette sokken overheen, zag het niemand!!!
Je moet eens op Ravelry kijken, daar staan de meest prachtig sokkenpatroen. Er is volgens mij ook een sokkenbreigroep.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2014 om 20:02
Ik heb me aangesloten bij een sokkenbreigroep op facebook, maar ik vermoed dat die nog maar net opgestart is. Slechts enkele leden en er is amper beweging op...
Maar ik ga zeker nog eens op Ravelry kijken. Bedankt voor de tip. Altijd leuk om iets nieuws uit te proberen - dat wordt dan meestal een vakantieprojectje Smile.
Grx
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2014 om 20:15
Mooie sokken en lekker warm lijkt mij.
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 09:56
Originally posted by kvdl kvdl wrote:

gek eigenlijk die sokken. ik dorst daar nooit aan te beginnen, veel te moeilijk. toen was ik dus eens in de wolwinkel (altijd gevaarlijk) met mijn dochtertje en die zag daar een sok hangen in fluokleuren. die wilde ze ogenblikkelijk ook. ik stribbelde nog tegen (fluokleuren, allemaal acryl, gaat erg zweten aan je voeten) maar nee hoor was gewoon sokkenwol 75 % wol, zit prima. vervolgens probeerde ik nog te zeggen dat mama alles kon breien behalve sokken want die waren moeilijk, maar daar was de eigenaresse van de winkel al: nee hoor, hier neem dit foldertje maar mee, zo moet je het doen. En als je vast loopt dan kom maar langs.
ik ben dus inderdaad vastgelopen, op een moment dat de winkel dus echt dicht is, maar wat blijkt, met Facebook en YouTube is er voldoende hulp voorhanden, en wel vrijwel 24/7.
die fluoroze met paarse sokken zijn ondertussen favoriet. ik heb nog een paar gebreid en nu wil ze eigenlijk niet meer anders, blijkbaar zitten die zelfgebreide sokken zooo veel beter. ik begin wel benieuwd te worden, misschien moet ik een paar voor mezelf breien zodat ik begrijp waarom die zo veel beter zijn. en mijn dochtertje wil er nog veel meer, een paar voor elke dag van de week.
met de vele truien die ik gebreid heb, met alle mogelijke patronen erin, heb ik nog nooit zo veel dankbaarheid geoogst. wat is dat toch met sokken?
Het is de liefde die erin zit, het materiaal, de kleuren die je tegenwoordig hebt en de pasvorm is vaak beter.
Het is geen sok uit de winkel, waarop staat maat 35-38, die erg oprekken voor mensen met maat 38, terwijl een maat groter
echt te groot is. Iedere keer dat je ze aanhebt zitten ze fijner, door het materiaal vormen ze zich naar jou, lekker.
Voor de zomer kun je dan overstappen op sokkenwol met een katoenmengsel.  
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 12:08
mooi,en wat zullen ze lekker warm zijn.
dit wil ik ook nog eens gaan leren
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns