Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoofd en voeten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoofd en voeten
    Posted: 25 Maart 2014 om 13:01
Ik ben een beetje achter met showen, dus denk niet dat ik dit effe uit mijn mouw geschud heb. Ik heb 2 paar sokken gebreid.
De boord heb ik met de hand rond gebreid en de rest voor het eerst op de machine - wel sneller maar jee wat een gefriemel.
Het andere voor op het hoofd, het is een patroon van knitty en ik had het al eens eerder gemaakt.
Maar de 1e was aan vervanging toe, ik moet zeggen ik heb het met veel plezier gebreid. Op de foto ziet het er enorm plat uit
maar dat komt omdat ik het nat om een bord gespannen heb, zodat het een baret-vorm zou krijgen.
Op dit moment haak ik een gekko, nou is haken niet echt mijn ding, maar het helpt enorm tegen het piekeren, hier zie je mijn vorderingen.
Hij ziet er heel scheef uit, maar dat schijnt te horen - ik zal wel zien waar het schip strandt
Back to Top
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breimaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 15:28
Mooie dingen heb je gemaakt. Ik ben een beetje jaloers op je sokken.
Het is al moeilijk om ze op 4 nld te breien. En jij hebt ze op de machine gebreid.
Knap hoor. Doe je dat op een breimachine?
http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 16:33
mooi.........Clap
groetjes geesje
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 18:56
Originally posted by breimaan breimaan wrote:

Mooie dingen heb je gemaakt. Ik ben een beetje jaloers op je sokken.
Het is al moeilijk om ze op 4 nld te breien. En jij hebt ze op de machine gebreid.
Knap hoor. Doe je dat op een breimachine?
Ja op een breimachine, maar ik durf best te vertellen dat ik het een heel gedoe vond. Het ging wel heel snel,
ik had de boorden op de hand gedaan en de rest van de sok kun je dan in 1 dag klaar hebben. Als ik gewoon op de hand
brei heb ik zo'n beetje het tempo van 1 sok per week. Ik moest ook experimenteren op de machine, omdat ik nog nooit
eerder een sok op het ding gemaakt had en dus ook niet wist hoeveel toeren ik moest maken. Het breien, uithalen, breien
zit niet in die dag per sok en ik weet ook niet of ik het de volgende keer weer zo doe.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 19:26
Mooi allemaal.

Ik heb mijn breimachine weggedaan. Het breien gaat super snel, maar op die van mij, dubbelbeds, zag ik vaak niet dat er iets mis ging. Een middagje en hup een pand van een trui klaar. Haalde ik hem eraf, bleek er een ladder in te zitten, omdat er een steek was gevallen en in de volgende nld had hij er al weer 1 bijgemaakt en viel dus niet op. Weer uithalen en na een middag breien, zat ik dan nog met lege handen.
Dus geef mij maar gewoon 2 breinaalden, dan zie ik tenminste wat ik doe!   
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 19:44
zo das mooi allemaal!!
enne niet piekeren, alles gaat meestal toch anders  dan je denkt!Ying Yang
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 20:12
Leuk allemaal. De kleurtjes van de Gekko vind ik ook erg leuk. Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt!
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 20:46
ziet er goed uit allemaal.
en worden lekker warme voetjes
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 21:10
Ziet er goed uit! 
Enne, van dat piekeren is heel herkenbaar hoor. 
Het is niet voor iedereen weggelegd om eenvoudig "niet te piekeren" , je kunt je gedachten nu eenmaal niet op non-actief zetten. Handwerken is een perfecte manier om de gedachten te verzetten. Smile
Waar regels zijn stopt het denken (bron: Omdenken)
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2014 om 21:56
Ha,dat piekeren herken ook ik! Ik heb in een zeer piekervolle periode 2- tweepersoons-spreien gehaakt.Werkt best goed,in iedergeval zeer produktief!!
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 06:27
prachtig!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 10:27
Niet piekeren is inderdaad heel moeilijk, het werd zelfs zo erg dat ik er helemaal gestoord/verstoord van raakte.
Nu is het een stuk beter (haak, brei, haak, brei enzovoorts LOL)
@Cully, dat gebeurt mij ook wel eens vooral als het garen erg donker is. Pas nog in de deken voor katmans, maar
die maakt het niets uit als het maar lekker voelt en lekker ligt.
Back to Top
Haakmama View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 11:14
Mooi zeg. En creatief bezig zijn is een heerlijke afleiding
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 13:01
Mooi en leuke kleurtjes van je baret.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 15:03
ziet er mooi uit hoor
en die gekko   

groet nia
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 23:15
Mooie sokken. En die gekko belooft super te worden.
Grx
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 12:18
Mooi allemaal. 

Back to Top
Elizabteh View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elizabteh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 20:53
Leuk.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns