Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lezen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Lezen
    Posted: 26 Maart 2014 om 11:30
Naast handwerken en puzzelen lees ik graag. Ik heb nu uit de bieb liggen: Kristin Hannah - Zomernacht, Ayana Mathis - De twaalf stammen van Hattie, Jonas Jonasson - De 100jarige, die uit het raam klom, Anna Quindlen - Alles en iedereen en Murray Pura - De aanbik van de hemel. Dat laatste boek is een door een man geschreven Amish roman. De meeste Amish boeken zijn door vrouwen geschreven. Ik krijg volgende week van een vriendin 3 Fantasyboeken en ik heb er ook één liggen van een andere vriendin, een Engels boek.

En jullie? Zijn er meer lezers op het forum en wat lees je zo al?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 11:58
Ik lees ook erg graag maar heb er helaas niet zoveel tijd voor. Lees dus alleen maar 's avonds in bed voor het slapen gaan. Moet mezelf dan altijd wel dwingen om mijn boek weg te leggen omdat ik anders zo een nacht zo doorlezen.
Ik lees voornamelijk SF en Fantasy maar als er andere boeken op mijn pad komen lees ik die ook. Heb bijvoorbeeld de serie 'Bloemen op zolder' van Virginia Andrews stukgelezen.

Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 15:02
Ook hier gaan er minimaal twee boeken per week door.
Meestal Thrillers of Fantasy, maar ook bij tijd en wijlen boeken over sport of geschiedenis. De laatste categorie moet dan wel een beetje leuk beschreven zijn.

Geschiedenis op school vond ik nooit echt super, omdat het zo droog was, maar inmiddels heb ik een aantal boeken over geschiedkundige onderwerpen gelezen die werkelijk waar super waren, waaronder "Batavia" van Peter Fitzsimons of "De overwintering op Nova Zembla", het verhaal waar de film op gebaseerd is, maar zoals altijd is het boek vele malen beter dan het liefdesromannetje dat ze er in de film van gemaakt hebben. Het boek gaat meer over de overwintering en vooral over de barre terugreis. Een liefdesrelatie komt daar echt niet in voor.

Meestal lees ik meerdere boeken tegelijk. Momenteel ben ik bezig in de biografie van Zlatan Ibrahimovic, het boek "De Steen van Griakh" van Michel van Middelaar en "De Geukkige krijgers" (Gebaseerd op IJslandse Saga) van Halldór Laxness.

Heb nog zeker zo'n vijftig boeken ongelezen in de kast liggen die de komende tijd nog opmoeten.
Bovenop de nieuwste Preston & Child.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 15:42
Ik lees graag, zolang er maar een goed einde aan zit - het echte leven is al serieus genoeg. Ik verkies een kasteelniemendal
boven literair gewouwel. Daarnaast lees ik de krant, altijd in achtervolging omdat ik alle 6 dagen op zondag krijg.
Als ik slecht in mijn vel zit lees ik minder alhoewel dat soms valt op te peppen met een yummie gloednieuw fijn
geschreven boek.
@Magtelt, ik zou al die boeken opzij schuiven en aan dat engelse boek beginnen LOL
O ja ik lees bijna alleen engels geschreven boeken met wat lekkere kronkels tussendoor. Momenteel wurm ik me door
het laatste deel van Eragon heen, zo'n boek dat heel goed was geweest als de schrijver de helft van de woorden had gebruikt.
Ja laat ik deze reactie ook niet te lang maken.

Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 15:50
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

het laatste deel van Eragon heen, zo'n boek dat heel goed was geweest als de schrijver de helft van de woorden had gebruikt.

Lol, daar ken ik er nog wel één van... De stam van de Holenbeer van Jean M. Auel
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 16:40
Ik lees al vanaf mijn kinderleeftijd (is dus al heel wat jaartjes )en altijd in bed voor ik slapen ga, ik lees het liefst waargebeurde verhalen en soms ook de vriendin.
Geniet van het leven
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 16:51
Ik heb net van Khaled Hossein- En uit de bergen kwam de echo, uit, zijn laatste boek Fantastisc, Hier voor heb ik  van Rolf Lappert, Naar huis zwemmen , uit, ook zo Fantastisch.......van Nicolas Evans, De vergeving, ,  van A.F.Th. vander heijden, De Helleveeg, en van zijn vrouw Mirjam Rotenstreich, Verloren mensen, En ook heb ik De 100 jarige die het raam uit klom, van  Jonas Jonasson...en last but no least, van Frederik Backman , Een man die Ove heet..........oja en Stoner van Jhon Williams............Heerlijke en Fantastische boeken............. Thumbs Up
groetjes geesje
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 19:56
De 100 jarige man heb ik laatst uitgelezen, leuk boek vind ik dat! Ik zag dat Jonas Jonasson ook weer een nieuw boek heeft.

Ik lees nu voornamelijk veel artikelen voor m'n studie. Nu lees ik voornamelijk als ik in de trein zit of ergens moet wachten. Kan de rust ook ff niet meer vinden om met een boek op de bank te zitten. Hopelijk komt dat volgende week weer als ik ben afgestudeerd! Smile Ik lees Engels en Nederlands door elkaar, heb net de serie Chronicles of Narnia uit in het Engels. Maar twee van mijn favorite boeken zijn 'Wilde Aardbeien' van Judith Lennox en 'Verborgen Talent' van Erica James

Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 20:05
Ik lees ook alleen in mn bed ,ik lees ook alleen ebooks op mn ipad.
Helemaal blij want ik heb de nieuwe van Esther verhoef,1van mn favoriete schrijfsters
Groetjes jenny
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 20:07
Ik ben met de inspecteur Lynley reeks bezig van Elisabeth George.
Ik lees (en kijk) vooral detectives.
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 22:08
Ik heb een e reader maar toch lees ik liever een gewoon boek, herkent iemand dit , alleen al de reuk van een boek mis ik bijj een e reader
Geniet van het leven
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 22:22
ik heb ook een e-reader, maar die gebruik ik voornamelijk in de trein, of als ik ergens moet wachten, als ik naar de kinderen ging dan nam ik zeker 3/4 boeken mee en kwam meestal niet aan lezen toe,
en de reader gaat gewoon in mijn handtas..........................LOL
groetjes geesje
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 08:28
Ik heb ook een e-reader, maar eigenlijk gebruik ik die alleen maar in vakanties, omdat dat flink in de bagage scheelt.
Thuis gaat er niets boven op de bank met een echt boek.

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 09:38
Ik kan boeken lezen op mijn tablet, maar heb gister toch een gewoon boek gekocht. Vind het eerlijk gezegd niets om met mijn tablet buiten te gaan zitten. Liever een boek dat van een krukje op de grond valt. ;-)
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 09:52
Ik lees alleen de boeken van Danielle Steel. Ik heb ze dan ook allemaal. Daarnaast maak ik ook graag een legpuzzel maar dan alleen die van Jan van Haasteren.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 12:15
Ik lees tijden heel veel en tijden amper. Vroeger heb ik een boek over Zuid Afrika gelezen, daar was ik toen zo van onder de indruk (en nog), zou hem graag nog eens lezen maar weet niet meer hoe hij heette. Ik heb zelfs de Zuid Afrikaanse vereniging benaderd om te vragen of zij het wisten maar helaas. Nu heb ik een tijd terug wel een boek via Marktplaats gekocht, dat heet 'Het Verbond'. Het is ook een prachtig boek waar veel hetzelfde in voorkomt als het boek dat ik vroeger heb gelezen maar toch niet zo mooi. Jammer.
Verder heb ik vroeger alle boeken van Toon Kortooms gelezen, veel historische romans en ook veel over de tijd van de Farao's. 

Als je Engelse boeken wilt lezen dan is 'A boy in a striped pyamas' aan te raden. Maar, wel een erg emotioneel boek ik heb menige traan gelaten tijdens het lezen. 

O en nog een aanrader: De Aardkinderen. Daar heb ik ook op de laatste na alle delen van gelezen. Met die laatste ben ik wel begonnen maar het boeide me opeens toch niet meer. 
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 18:35
Citeer
Als je Engelse boeken wilt lezen dan is 'A boy in a striped pyamas' aan te raden. Maar, wel een erg emotioneel boek ik heb menige traan gelaten tijdens het lezen. 

Ik heb de film gezien, die blijft je echt wel bij. Zo ook haar naam was Sarah.
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 21:13
Mijn laatste boek was De boekendief van de schrijver Markus Zusak.
Dit is een oorlogsroman. Ik vond het een geweldig boek

Verder " het huis van de moskee" , duizend schitterende zonnen, De vliegeraar en de hele serie van Jean Auel " Stam van de Holebeer. Alleen de laatste vond ik niet veel aan.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 22:57
Originally posted by omajan omajan wrote:

Mijn laatste boek was De boekendief van de schrijver Markus Zusak.
Dit is een oorlogsroman. Ik vond het een geweldig boek .

Daar zag ik laatst een vooraankondiging van in de bioscoop en maakte mij heel nieuwsgierig naar het boek. Ga hem morgen uit de bieb halen Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.125 seconden.
Lang Yarns