Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vragen over patroon Poohbeer

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vragen over patroon Poohbeer
    Posted: 24 Maart 2014 om 21:03
Vandaag enthousiast begonnen met het patroon van Winnie de Pooh.

De oren leverden geen enkel probleem op, maar met de neus loop ik al vrij snel vast.

Het patroon zegt:
Begin met een ketting van 2 lossen.
1) zes vasten in de 2e losse (ik neem aan dat dat de tweede vanaf de naald is??)

Hierna beginnen de problemen pas.
2) 3 vasten in de eerste vaste, dan 2 lossen, dan 1 steek over slaan, dan weer drie vasten in één vaste en vervolgens nog eens drie vasten.
Het patroon geeft aan dat ik dan 9 steken heb...

De derde toer:
3) 1 vaste, dan twee vasten in de volgende. Dan 2 lossen en vervolgens weer een steek overslaan. Dan weer 1 vaste, dan weer 2 vasten in de volgende vaste en vervolgens 4 vasten.
Dan moet ik volgens het patroon 11 steken hebben en de boel afmaken met een halve vaste in de eerste steek...

Die lossen leveren mij denk ik problemen op.
Als ik twee lossen maak en één steek oversla, dan heb ik in de tweede toer nog steeds 11 steken, omdat die twee lossen eruit zien als een steek...
Kortom, in de derde toer zit ik rond de 14 steken, waar het patroon het dus over 11 heeft...

Wat interpreteer ik fout?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 14:42
Niemand?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 15:34
Ik heb het gelezen en ik ben meer van de brei, maar ik kan wel haken, maar ik raakte nog meer in verwarring dan jij.
Denk ik.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 15:37
Was er al wel bang voor.

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 15:40
Wat is de reden dan je de lossen meetelt? Er staat drie vasten in een vaste ( dit is drie ) wat je dan aan lossen en overslaan doet, is niet belangrijk voor de telling, gewoon doen wat er staat, dan weer drie vasten in een vaste. ( dat is zes) ,
Dan staat er niet bij of je weer lossen en overslaan moet doen, maar dan nog een keer drie vasten in een vaste ( nu heb je dus negen)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 15:49
De reden dat ik die lossen meetel is eigelijk de derde toer.
In de tweede maak ik dan dus 3 vasten in de eerste, dan 2 lossen, dan een steek overslaan etc.
Volgens het patroon heb ik 9 steken, als ik de lossen NIET meetel klopt dat, maar die lossen liggen dus wel in de toer.
Als ik dan de derde toer ga haken, dan doe ik 1 vaste in de eerste steek, dan 2 vasten in de volgende. Daarna 2 lossen en een steek overslaan. Ik sla de derde steek van de tweede toer dus over. Wat ik daarna tegenkom om mijn haaknaald in te steken is de eerste "losse" van de voorgaande toer, diegene die ik dan dus niet mee zou moeten tellen? Moet ik die dan overslaan (dus in feite weer twee steken overslaan?)?
Het patroon is daar absoluut niet duidelijk in.

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 16:51
Kan het zijn dat je in de rondte moet haken? Komt het dan beter uit.? Ik heb het patroon niet zelf, dus moet een beetje gokken.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 16:58
Ja, ik moet in de rondte haken.

Het patroon kan ik je wel toesturen, maar in mijn eerste post heb ik de drie eerste toeren al uitgeschreven en daar zit ik dus al vast.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 18:09
Ik heb het een beetje uitgeprobeerd. Ik denk dat je die lossen steeds niet als een steek moet tellen, dus er gewoon omheen haken. Heb je precies opgetikt wat het patroon zegt?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 19:06

Dit is puur gokwerk, maar als ik alleen de vasten als steek tel en als ik ook nooit in een losse insteek dan klopt het.

Ik heb een ketting van 2, nou ok deze losse gebruik ik wel, 6 vasten in de 2e losse = 6
(3 vasten in de eerste vaste, dan 2 lossen, dan 1 steek over slaan, dan weer drie vasten in één vaste en vervolgens nog eens drie vasten. )
Je hebt dan 3 vasten in de 1e + 3 vasten in de 3e + de laatste 3 van de zes, dat zijn 9 vasten en 2 losse.
3) 1 vaste, dan twee vasten in de volgende (vaste). Dan 2 lossen en vervolgens weer een steek (vaste) overslaan. Dan weer 1 vaste (in nummer 4), dan weer 2 vasten in de volgende vaste (in #5)en vervolgens 4 vasten (#6 t/m9).
 
Nee da's ook niet lekker dan kom ik bij 3 uit op 10 vasten en jij moet er 11 hebben. Hmm, we komen er vast wel uit - er zijn hier toch meer haakdozen.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 19:16
Uh nog gekker, we hebben toer 2 gehad
De derde toer:
3) 1 vaste, dan twee vasten in de volgende. Dan 2 lossen en vervolgens weer een steek overslaan. Dan weer 1 vaste, dan weer 2 vasten in de volgende vaste en vervolgens 4 vasten.
Ik heb het nu zo opgeschreven 1 vaste in de 1e vaste, 2 vasten in de 2e vaste, 2 losse (tel ik niet mee) 1 vaste overslaan, 1 vaste in de 1e losse van de vorige ronde, 2 vaste in de volgende vaste, dus ik sla een losse over en 4 vasten (1+2+0+0+1+2+4), dat lijkt dan 10, maar ik heb van de vorige ronde nog 1 vaste over, samen 11 ? Ik haak dan wel in het rond ?
Denk je past toer 4 daarop ?
 
Het lijkt dus dat je de lossen niet telt als steek, maar je ze wel gebruikt maar ze soms ook overslaat omdat ze in het patroon naar een vaste verwijzen. Zijn patronen schrijvers voor haakwerk gekker dan bij breien ?
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 20:03
Komen er door de lossen dan ook geen gaatjes in zijn neus, waar straks de vulling doorkomt?!?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2014 om 20:42
Ergens ben ik er blij om dat anderen hier blijkbaar ook niet direct een oplossing in zien, dan voel ik me een stuk minder dom.

De neus bestaat eigenlijk maar uit drie toeren.
De derde toer wordt afgesloten met een halve vaste in de eerste steek.
Daarna gaat de neus over in de snuit en haak ik met een andere kleur verder.
Goed dat je er over begint Iw1463:
De vierde toer (die hier eerste genoemd wordt ivm van neus naar snuit gaan) begint (in de goede kant??) met 1 vaste die in de laatste halve vaste gedaan moet worden.
dan 2x 2 vasten in een vaste en dan één vaste.
Volgende aanwijzing: Werk verder aan de voorkant van de neus: 1 vaste in de overgeslagen steek van toer 1 (dan het woord ketting tussen haakjes??), dan 1 vaste in de overgeslagen steek van tour 3.

Ach, in geval van nood is de eerste donderdag in april weer een haak-in bij HobbyVision, dan kan ik het daar ook altijd nog vragen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 10:04
Als ik vanmiddag weer thuis ben ga ik het proberen - ik wordt hier heel nieuwsgierig van
Ik vind breipatronen ook vaak al zo dom beschreven, maar dit slaat echt alles.
Als het straks wel lukt, lijkt het misschien allemaal heel logisch . . . ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 13:17
Weet je zeker dat je in het rond moet haken .

Als ik in een halve cirkel haak kom ik uit .
Ik heb naar patroontjes van Winni de Pooh gekeken en dan lijkt het er ook op dat het bruine neusje een halve cirkel is Ik heb het nog vergroot voor de zekerheid . Later wordt het gele gedeelte volgens mij wel in het rond gehaakt .

Het is maar een idee ,maar er wordt nergens gezegd dat je je cirkel moet sluiten vandaar
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 21:18
Nee, daar heb je gelijk in, er staat nergens dat het in het rond moet...
Maar als ik zes vasten in één losse maak, dan wordt het haakwerk toch al automatisch rond? Of zie ik weer iets verkeerd?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 21:29
Ik ben toen terug gaan haken en kreeg uiteindelijk het model van een Winny de Pooh neusje zoals op een haakpatroontje op internet te zien was plat
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 21:35
Oh, oke, dat verklaart dan ook dat toer 1 begint met "(Goede kant)"

Dus als ik het goed begrijp maak ik een ketting van 2 lossen.
Dan zes vasten in de tweede losse.
Dan tour 2: 3 vasten in één vaste, twee lossen, 1 steek overslaan, 2 vasten in één vaste en 3 vasten.
Dan draai ik hem om en haak terug...

Ik ga het proberen.
Dank!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 21:44
Ik ben benieuwd of dit de oplossing is.
Hopelijk is de rest van het patroon duidelijker.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2014 om 21:57
Ik laat het je weten.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns