Onderzetters (voor glazen en kopjes) |
Reageer ![]() |
Autheur | |
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 14 April 2014 om 19:34 |
Mijn moeder wordt zo langzamerhand aangestoken door mijn haakvirus en wil ook graag weer beginnen.
Zij wil echter onderzetters gaan haken, voor op tafel, voor onder kopjes en glaasjes. Via dit forum heb ik al iets gevonden, maar nadat ze het af had, bleek dit een dusdanig klein onderzettertje op te leveren dat het hooguit geschikt is voor een borrelglaasje. Wat ze eigenlijk zoekt is een patroon voor een onderzetter zoals op onderstaande foto's (ooit gemaakt door haar moeder, maar uiteraard geen patroon van). Ik hoop dat iemand mij (haar) kan helpen. Alvast bedankt! ![]() ![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://alsikthuisben.blogspot.nl/2014/01/patroon-van-gehaakt-hoesje-voor-glazen.html
Nu mag je zelf verder zoeken. Als je bij ravelry op coasters free gaat zoeken vind je ongeveer 16 blz met gratis patronen, wel in het engels natuurlijk
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Coasters... ah, is dat de term.
Dank. |
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Ze zijn erg leuk.
|
|
![]() |
|
Ja, het merendeel had ik al eerder gezien. Die van Karin aan de haak heeft ze gemaakt, maar die vallen heel klein uit.
Eén van de links komt uit bij een site die ik nog niet gezien had en net daar stond een patroon op die mijn moeder erg leuk vind. Komt goed. Nogmaals dank. |
|
![]() |
|
Oepske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Er zitten inderdaad leuke patroontjes bij. Dankjewel voor de links Lida!
|
|
Grx
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Heten ze ook niet "doilies"? Of zijn dat minikleedjes om cakejes op te zetten?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Coasters zijn echt onderzetters, de betekenis van doilies is meer uitgebreid. Zelf dacht ik eigenlijk meteen aan antimakassar.
Maar uit wiki komt de volgende omschrijving;
A doily is an ornamental mat, typically made of paper or fabric, and variously used for protecting surfaces or binding flowers,
in food service presentation, or as a head covering or clothing ornamentation. It is characterized by openwork, which allows the
surface of the underlying object to show through.
Mooi woord is dat "openwork".
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |