Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stokje haken??

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stokje haken??
    Posted: 16 Mei 2014 om 15:30
Ik zat gisteren op internet naar een patroon te zoeken wat ik ook gevonden heb. Maar ligt het nou aan mij of worden stokjes op verschillende manieren gemaakt? Ik heb het nagekeken in een boek en daar stond het ook verschillend, in een gewoon haakboek op "mijn" manier en in mollie makes op een andere manier.

Mijn manier:
omslag maken, haaknaald insteken , omslag maken en trek de lus door de 1e 2 steken. Omslag maken en haal deze door de twee lussen op de haak, omslag maken en haal deze door de overige twee lussen op de haaknaald.

De andere manier:
omslag maken, haaknaald insteken, omslag maken en trek de lus door steek (dat is dus maar 1 steek) ( 3 lussen op de haak ) . omslag maken en haal deze door de twee lussen op de haak ( 2 lussen die nog op de haak ) . Garen over en haal deze door de overige twee lussen op de haak .
Bij de voor mij dan "andere manier" wordt bij de 1e keer doorhalen maar door 1 lus doorgehaald.

Hoe doen jullie het??
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 15:35
Ik doe het op de 2e manier die jij aangeeft
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 15:46
Ik doe het ook op de tweede manier die je aangeeft.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 17:32
Ik ben het geleerd op de tweede manier.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 18:23
Ik moest mijn haakwerk etbij pakken.
Ik dacht in eerste instantie de eerste manier te doen, maar doe net als de rest de tweede.

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 18:59
ik ook op de tweede manier. ziet het eindresultaat er hetzelfde uit?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 19:08
Ik doe de tweede manier.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 19:27
Ik dacht dat ik de eerste deed, maar net geprobeerd en doe toch de tweede.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 19:51
Ik doe het op de eerste manier, de tweede lijkt me omslachtiger.
december2011

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 21:26
ook ik gebruik de tweede manier
oant Sjen
Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 21:39
Hèhè.. Vind ik nou raar dat jullie allemaal de tweede manier doen.. Maakt qua steek niks uit vlgs mij.. Maar ik heb het mezelf geleerd via diverse filmpjes op YouTube en daar stond bijna altijd de eerste manier vandaar ik me , dat zo aangewend heb.. Misschien toch maar overstappen op de tweede dan, de meerderheid wint :)
Bedankt voor jullie reacties!!
Back to Top
carlaevelien View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carlaevelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 22:52
Als je de eerste manier gebruikt, dan minder je toch? Omdat je van 2 steken 1 stokje maakt? Of ben ik nou gek?
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2014 om 23:34
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Als je de eerste manier gebruikt, dan minder je toch? Omdat je van 2 steken 1 stokje maakt? Of ben ik nou gek?

Nee... Volgens mij minder je niet.
Want je steekt de nld nog steeds maar door 1.st.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2014 om 09:45
Ik gebruik ook altijd de tweede manier. En als het verder niet uitmaakt qua steek moet je het gewoon doen zoals jij het gewent bent.
Groetjes Teunie
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2014 om 15:06
Ik heb even naar het filmpje stokjes haken van handwerkles gekeken .
Op die manier doe ik het ook en dat is echt de tweede manier die jij beschrijft .
Back to Top
carlaevelien View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carlaevelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2014 om 15:34
Originally posted by Ien Ien wrote:

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Nee... Volgens mij minder je niet.
Want je steekt de nld nog steeds maar door 1.st.

Er staat toch: "omslag maken en trek de lus door de 1e 2 steken"?
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2014 om 17:21
Ik doe het altijd op je eerste manier. De tweede manier is dat geen dubbel stokje? Of ben ik in de war.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2014 om 18:05
Volgens mij zijn beide manieren hetzelfde. Je kunt twisten over de eerste 2 steken van de eerste manier. Er zijn nl geen 2 steken. Er zijn alleen de 2 helften van de steek waar je ingestoken hebt en daar haal je de eerste keer de draad door. Daarna sla je om en haalt door 2 steken, weer omslaan en door de laatste 2 steken halen en klaar.
Bij de 2e manier hebben ze het over 1 steek. Er is er ook maar 1. Als je echt 2 steken hebt zou je ook in 2 steken moeten insteken en dan ben je aan het minderen zoals carlaevelien zegt.
Ik zit hier met mijn haakwerk voor mijn laptop. Volgens mij is het gewoon een andere manier van uitleggen. En nu ga ik ook nog de filmpjes zoeken.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2014 om 20:04
Lidwina, ik wilde net het zelfde intikken als jij .

Ik heb ook een haakwerkje gepakt en dacht dus ook dat ze het v tje misschien als 2 lussen zagen .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2014 om 20:08
Zo gaat dat. Ineens denk je: nu ben ik het denken moe, ik ga het proberen. Dat dachten we dus tegelijkertijd. Leuk hè.
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns