Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oeps... Over hobbyblunders

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Oeps... Over hobbyblunders
    Posted: 13 Mei 2014 om 18:08
Ik kreeg deze week eindelijk eens de geest om verder te gaan met een gebreide pop, die al een paar jaar met 3 ledematen ligt te wachten om afgemaakt te worden. Ben ik eindelijk met een hoop gepruts met de rondbreinaald halverwege het been, ga ik het vergelijken met wat ik al gebreid heb: blijk ik al 2 benen en maar 1 arm te hebben gebreid. Vanavond maar weer uithalen. Kan het arme ding na zo lang wachten toch niet zo gehandicapt maken...
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 18:53
In mijn geval zou dan blijken dat ik losser of vaster gebreid heb!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 19:06
Daar ben ik ook bang voor lidwina, dat ik straks niet alleen 3 benen heb gebreid maar ik ook nog met 3 armen eindig. Misschien maar eens nadenken of ik van die vormen met wat erbij nog iets leuks kan maken, gekke knuffelbeestjes ofzo.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2014 om 20:35
Een octopus?!?   

Hier gebeuren dat soort dingen ook getegeld. Steeds neem ik mezelf voor om eerst eens iets af te maken, en dan pas aan iets nieuws te beginnen. Maar om een of andere redenen blijft dat moeilijk. :$
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 09:32
Wat ook een vervelende is: je breit voor het eerst een babytruitje en moet voor de ronde pas de onderdelen op een rondbreinaald zetten. En dan ontdek je halverwege de pas dat de mouwen naast elkaar zitten tussen rug- en voorpand in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 10:56
Magtelt, doet me denken aan iemand die voor het eerst een kinderjurkje naaide, hup, naden dichtstikken en klaar. Waarop haar man vroeg: hoe moet ze daar nu in?
Ze had alles op elkaar genaaid, dus dichte mouwen en hals.

Hoorde ooit ook van iemand die een borduurpatroon wilde (machine) op de voorkant van een gebreide trui. En die persoon die het moest doen de trui eronder legde, zodat de machine door zowel hett voorpand als achterpand heen borduurde. Oeps.

We zijn in ieder geval niet de enige, waarbij wel eens iets mis gaat.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 11:18
Hahaha, heerlijke blunders om te lezen (en blij te zijn dat ik niet alleen zulke foutjes maak).
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 12:29
foutje ,kan gebeurenLOL
quality=
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 17:30
Het is een goed idee voor Het grote brei- en haakblunderboek. Dat zullen wij dan zelf moeten schrijven.

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 18:57
Het geen Magtelt verteld is mij overkomen .ik heb een Noors vest voor mij zelf met ronde pas.helemaal in patroon gebreid. toen de hele pas er opzat, kwam ik er achter dat er een voor pand op de plaats van een mouw zat. Ik heb het hele geval rustig aan de kant gelegd. en ben nog steeds van plan er een goed vest van te maken.   
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 19:20
Wel eerst een foto maken voor het blunderboek, graag. Ik had het bij een babytruitje, wat natuurlijk niet zo groot is, maar toch een hele klus voor een beginnende breister.

wat rozengeur.
Back to Top
willie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 19:26
Ik haak al jaren lang.Maar naaien....kan ik echt niet.Een knoop aanzetten kost al veel moeite.Ik moest een keer een broek korter maken...lang uitgesteld,eindelijk zuchtend aan het werk gegaan.Pff eindelijk klaar...heb ik de zomen aan de goede (buiten) kant.
Het is gewoon niet mijn "ding"Ik doe graag mee aan het blunderboek!!
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 19:32
hmmmm, foto maken... ik haal het stilletjes uit en zwijg er verder over. en mijn geliefde heeft geleerd vooral geen vragen te stellen als ik plotseling met een bijzonder sjagrijnig gezicht grote lappen uithaal. ik heb veel babytruitjes gebreid voor bekenden, maar het heeft wel even geduurd eer ik doorhad hoe dat moest met die halsopening. En dan vesten, die voorpanden die in spigelbeeld van elkaar moesten gebreid worden en dan de bies natuurlijk aan de verkeerde kant gezet. kom op zeg, wie nooit twee mouwen verkeerdom aan een raglan gezet heeft gooie de eerste steen.
Ik ben momenteel ook weer aan het uithalen. Patroon Volkswagenbusje verkeerd begrepen, volledig mijn eigen schuld. En ondertussen mijn zoontje met grote ogen wanneer het nieuwe busje kennis mag maken met zijn andere volkswagenbusje knuffel (filmore van Cars, voor de mensen,et een zoontje van die leeftijd). nou uhm.... mama moet weer even moed verzamelen om overnieuw te begonnen....
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 19:46
Ik vind het bij breien fijner om een aantal naalden terug te steken, als ik een fout heb gemaakt, dan uittrekken en proberen al je steken weer te vangen. Als ik dan een vraag krijg, zeg ik altijd ik brei voor de afwisseling even achteruit. :-)
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 19:54
Originally posted by Cully Cully wrote:

Ik vind het bij breien fijner om een aantal naalden terug te steken, als ik een fout heb gemaakt, dan uittrekken en proberen al je steken weer te vangen. Als ik dan een vraag krijg, zeg ik altijd ik brei voor de afwisseling even achteruit. :-)

ja ook zoiets. ooit de fout gemaakt in een ingewikkeld ajourpatroon de pen eruit te trekken en zo uit te halen. het is niet meeer gelukt het restant goed op de naalden te krijgen. dus dat werd gewoon overnieuw beginnen.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2014 om 20:45
Ik heb ooit op nagailes gezeten en onder leiding een kostuum gemaakt.Best wel mooi geworden.Maar toen ik thuiskwam zei mijn man het borstzakje zit aan de rechterkant i.p.v. Links .Ik dacht ja je hebt gelijk .en toen ikhet mee terug kwam zei mijn lerares .een beetje artistiek mens.ach waarom zouden we het allemaal een de zelfde kant moeten hebben i p. V haar fout toe te geven.en wat mijn man zei...... Als jij maar niet denk dat ik dat aan trek
Back to Top
mick View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mick Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 08:19
leuk achteruitbreien,Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 08:49
Bij tricotsteek kun je een dunnere naald door alle v-tjes steken, net onder de fout en dan uithalen. Maar bij ajour is er geen oplossing. Je kunt foutjes proberen weg te mazen. Er zijn ook genieën die geregeld een draad door alle steken halen en die laten zitten voor het geval ze terug moeten naar een fout.

Ik brei nu vooral poppenkleren, dan doet het niet zo'n pijn om uit te halen.

wat rozengeur.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 09:30
Wie geen fouten maakt, maakt niets
december2011

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 11:46
ha mensen, ik haal nix meer uit!!!!!
heb t belgische woord ontdekt!
tegenwoordig noem ik t terug breien of terug haken.
komt op t zelfde neer, maar klinkt een stuk leuker
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns