Gehaakte ketting |
Reageer
|
| Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Gehaakte kettingPosted: 10 Juni 2014 om 12:51 |
|
Ik heb een boekje met gehaakte sieraden en daarin staan colliers die je maakt door 10 toeren op een lossenketting (200, 220 en 240) te haken en die ketting dan te sluiten, opzettoer tegen laatste toer. Dan krijg je dus een platte ketting. Nu zit ik mijn hoofd te breken over een vulling. Een band stof, eventueel opgerold? Gewone knuffelvulling, dat wordt een heel gestop? Dik koord, zou dat te zwaar worden? Zou er zoiets bestaan? Dus rond en lang en textielig?
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti
Hobbyguru
Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8181 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 Juni 2014 om 13:00 |
|
Machtelt
Er bestaat katoenkoord ,viltkoord en lontgaren(wol) van 10 mm doorsnede of moet het nog dikker ??? |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 Juni 2014 om 13:27 |
|
Ik denk dat dat precies goed is. Bedankt voor de tip. De ketting wordt gehaakt met pen 2,5, tien toeren, dus het moet er in passen. Ik ga maandag kijken op onze lapjesmarkt. Dan staan er een paar fourniturenkramen.
|
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
zakdoek
Hobbywonder
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 Juni 2014 om 19:47 |
|
Is het wel nodig om hem te voeren? Zou het daar niet erg zwaar van worden? Of wordt het in het boekje aangegeven dat het moet?
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2014 om 17:19 |
|
In het boekje is het niet vermeld en die kettingen lijken wel licht bol te staan, maar bij mij worden ze plat. Nu worden er wel meer trucjes gebruikt voor foto's, bijvoorbeeld, dat een jurk veel ruimer uitvalt omdat ie op de foto van achter is samengespeld, dus ik weet niet of het nodig is. Maar ik vind mijn kettingen leeg lelijk worden.
|
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Cully
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2014 om 18:33 |
|
En een een koordje geeft misschien ook wat stevigheid?!?
Zou een veter ook een oplossing kunnen zijn? |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 Juni 2014 om 08:50 |
|
Ik had nog dik garen van een uitgehaald vest, dat reuzesaai werd, bruinig, beige en wit gemĂȘleerd. Daar heb ik zo'n beginkoord van gehaakt met twee lossen tegelijk, dat ik in tips en trucs heb verteld. Twee draden met pen 9 en dat past er precies in. Ik heb al twee gele en een oranje ketting af, het ziet er leuk uit.
Ik had wel een koordje en veter geprobeerd, die kunnen in een dunnere ketting. Het komt uit een boekje van Marcella Mercks en is best verslavend. Nu nog armbanden maken. |
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |