Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon drops hulp gevraagd

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon drops hulp gevraagd
    Posted: 22 Juni 2014 om 16:07
Hallo, 
Ik wil beginnen met een patroon van drops en begin al meteen te twijfelen. Er staat:
Zet 80 steken op (incl 1 kansteek aan iedere kant) met naald 7 mm en Eskimo. Brei 2 naalden recht. Brei dan boordsteek. 

Nu, ik heb mijn 80 steken zoals normaal opgezet en bij begin van de naald de eerste steek afgehaald, maar niet gebreid. De rest recht gebreid. Moet ik dat nu opnieuw doen op mijn andere naald? Brei ik dan re of av? en zijn dat dan die 2 naalden dat ze bedoelen zodat ik meteen kan overgaan op de boordsteek? 

groetjes 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2014 om 16:20
IK denk dat je de eerste steken het beste averecht kunt afhalen. En dat er bedoeld wordt dat je begint met een recht ribbel, dus twee naalden recht breien en dan pas de boordsteken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
woollymammoth View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer woollymammoth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2014 om 16:22
Je hebt 1 naald recht gebreid, terug brei je nog een naald recht en daarna begin je met de boordsteek. Het opzetten van de steken telt niet als 1 naald recht. Heel veel succes en veel plezier met breien. Als je verder nog vragen hebt, kun je weer hier terecht! Wink
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2014 om 16:41
ik heb bij het opzetten de eerste en de laatste steek gemaakt, maar niet overgehaald. dan die steek telkens afgehaald zonder breien en 2 naalden rechts gebreid. Ik hoop dat ik het nu niet mag gaan uittrekken
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2014 om 16:49
moet dat eigenlijk een kantsteek als het op het patroon vermeld wordt? Ondanks de uitleg wordt ik er niets wijzer uit Confused
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2014 om 17:03
Je kunt kantsteken op verschillende manieren breien of afhalen, je kunt ze ook in het patroon meebreien. Maar als er staat 80 steken inclusief 2 kantsteken, dan gaat het patroon over 78 + die 2 steken. Soms zijn patronen erg verwarrend.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2014 om 17:21
amai nog niet.  Kheb het 1 keer uitgetrokken, nu maar wachten tot mama thuis is. duurt nog 3 uur; pff
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2014 om 20:52
Die kantsteken heb je nodig voor als je straks het voor en achterpand aan elkaar maakt, dan gaan ze op in de zij naad.
Of je ze gewoon breit of op 1 van de kantsteek manieren (er zijn er een stuk of wat) maakt niet zo heel veel verschil, beetje wat jij het
mooist vindt of als je het patroon aan wilt houden doe je wat er in het patroon staat. 
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2014 om 22:37
mijn advies haal het uit en begin op nieuw wand telkens als je verder breit denkje heb ik dat goed gedaan of niet als je verder bent. moet je meer uithalen  zonden van al het werk
met een kantsteek worde meestal bedoeld  eerst steek afhalen maar de laaste steek breien
en als je weer begint haal je de eerste steek weer af
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 13:45
ik heb het inderdaad uitgetrokken en de eerste en laatste steek als av gebreid en het klopt ook met de rest. Nu heb ik wel nog een andere vraag: het is de eerste keer dat ik met telpatronen werk en ik weet niet of 1 rijtje nu enkel heen of heen en terug is. 
Zal hieronder de tekst van de site even plaatsen.

Zie telpatroon M.1 tot en met M.3 – De telpatronen geven de goede kant van het werk weer, de eerste nld = verkeerde kant. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven. 

en dan heb je dit 

. .
 . .
. . 
. . 

je moet er natuurlijk de lege vakjes bijdenken. het is een hokje van 4. 

Kan iemand helpen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 14:10
Ik heb het ooit een keer aan Drops gevraagd en kreeg als antwoord dat ze alle pennen zowel de heengaande als de teruggaande op hun tekening aangeven
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 14:16
dus ik doe gewoon rij 1 brei uit, draai om, rij 2?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 15:11
Ja inderdaad. En hier komt de maar . . . het telpatroon geeft de goede kant van het werk weer, wat je dus later aan de buitenwereld toont.
De uitleg naast het plaatje is goed, er staat bij wat de hokjes betekenen als je heen of terug gaat, maar jij moet dat zelf goed lezen en
dan op de juiste manier breien. Op een bepaald moment zit je zo in het patroon dan gaat het haast vanzelf, heus.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 15:30
er staat niet bij dat ik bij av moet van links naar rechts lezen. mama zei altijd van re naar li te lezen. 
daar twijfel ik nu nog over of ik het nu goed zal gaan doen.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 15:47
op site drops gevonden dat je dus idd bij de goede kant van re naar links leest en bij de verkeerde kant van li naar re. kwestie van het simpel te houden he
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 17:00
Zet anders even het patroon nr van drops hier neer.
Dan kunnen we evt met je mee kijken als je nog meer vragen zou hebben.

Ikzelf heb ook al meerdere dingen van drops gemaakt.
Staat niet altijd super uitgelegd.
Althans.... Voor de beginners onder ons :)
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 18:24
134-36
het noemt snow white. lange witte pull met hoge kraag.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 18:42
134-6 sorry
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2014 om 20:09

Telpatroon

= Recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= Averecht aan de goede kant, recht aan de verkeerde kant
De telpatronen geven de goede kant van het werk weer, de eerste nld = verkeerde kant. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.
Er staat toch echt dat de heengaande en de teruggaande naalden gegeven zijn. Dat is vooral bij patroon M2 belangrijk. De zwarte blokjes zullen daar soms averecht en soms recht gebreid moeten worden. En dat geldt omgekeerd voor de open blokjes. Dus goed naar je werk kijken. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns