Hoe heet het ook alweer? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Janne Marie ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 Juni 2014 om 09:51 |
Wie kan me helpen. Ik zoek de naam voor kleedjes die je over een stoel legt. Ik kom op Maccasan, maar dat is fout. Ik kan toch niet op de naam komen, zucht. Voor over de rug van de stoel en/of over ce leuningen.
|
|
![]() |
|
Janne Marie ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hoeft niet meer, opeens wist ik het weer: intimakassar :-):-)
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Het heet: antimakassar Janne-Marie.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Zo'n mooi woord uit vervlogen tijden, anti van tegen en makassar was de haargel van toen. Zouden die vrouwen gevloekt/gezucht
hebben als ze die kleedjes steeds moesten wassen ? Of hadden ze toen nog een washulp ?
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hihih een man met van dat plakkerige haargel glimmend in zn haar, die zet je toch buiten!
met stoel en al (meer ruimte voor onze hobby) ![]() |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Dan hebben ze nog steeds een stoel en daar kun je dan kleedjes voor haken of breien. Ik ben dol op nuttig handwerk.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
het glom niet alleen het was ook nog eens "welriekend"en misschien was dat wel prettig
|
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Hahaha, leuke weetjes zijn dat, he! Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Antimakassar kun je er meer over lezen en hier ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Makassarolie .
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
weer wat geleerd.
|
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Ik kan me nog herinneren dat dat in het Groot Dictee kwam, met paniek bij de deelnemers tot gevolg. Ik was aan het meeschrijven, en dacht dat het een grapje was.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
Ik zag eens een documentaire over een hotel in Innsbruck en daar hadden ze nog een leunstoel met een vlek van de pommade van Keizer Franz Joseph, ja die van Sissi. Ze serveren ook nog steeds zijn lievelinstoetje: Kaiserschmarren.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Dat zijn ook leuke weetjes, Magtelt!
![]() |
|
![]() |
|
Och ja, typefoutje van mij.
Ik zocht een kleedje om te maken voor over de rug van mijn stoelen, vandaar dat ik het zocht. Ik heb na een half jaar wachten mijn stoelen eindelijk binnen. Ik had twee rode stoelen em nu twee grijs met zwarte, veel donkerder dus. Daarom zit ik eraan te denken om ze op te fleuren met van die antimakassars. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
Kan ook best met granny's of bloemen, aan elkaar gehaakt. Een moderne antimakassar.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
http://www.pinterest.com/anabeliahandmad/-crochet-doilies-coasters-/
hier staan veel voorbeelden |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |