Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

feestkledij

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
emmanuelle View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer emmanuelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: feestkledij
    Posted: 04 Juli 2014 om 14:27
Hallo 

volgend jaar juni is er een feest voor mijn ouders hun 25 jaar huwelijk dat ik organiseer als verassing
nu staat er als dresscode feestkledij maar zelf heb ik niets heeft iemand een idee wat ik zou kunnen maken ik ga dit naaien het mag niet zo heel moeilijk  zijn.
Alle ideeen zijn welkom.

Groetjes 
ik heb een eigen facebookpagina en dat is je hoeft enkel de link de kopieren
https://www.facebook.com/pages/Naai-en-breiwerk/404466519656117?ref=hl
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2014 om 15:04
  sorry was zo niet bedoeld en toch hoop ik dat een leuk feest word

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2014 om 16:55
Ik lach mij bijna dood koffiebuikje!!! Ik ben al 72 jaar een Limburgse en dat er bij feestkleding aan carnavalskleding gedacht zou worden gedacht heb ik werkelijk nog nooit gehoord. Feetskleding is gewoon heel simpel. Je gaat niet in spijkerbroek en t-shirt, maar in een leuk jurkje of sjieke pantalon. Je kunt ook een mooi pak aantrekken, doe ik bv. Het ligt helemaal aan de leeftijd.
Jij organiseert het feest als verrassing, dan zul je toch zelf het beste weten wat je bedoelt. Als je ouders het bedacht hebben, zul je je ouders toch goed genoeg kennen om te weten wat zij ermee bedoelen. In ieder geval goed opletten wat je moeder gaat aantrekken, kom je al een heel eind.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2014 om 20:52
IK zou maar eens kijken of er oude Burda's liggen in de kringloop en dan liefst de nummers uit herfst en winter. Daar staan vast wel feestjurken voor de Kerst in en die zijn best vaak blotig, zodat ze ook in de zomer gedragen kunnen worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer emmanuelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2014 om 21:10
ik bedoel dus kledij om naar een feest te gaan en geen carnavalkledij .

een soort van galakledij ongeveer.
Magtelt ik heb een burda gekocht maar heb dat nog nooit gedaan dusja ik ga een beetje hulp moeten inschakelen.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2014 om 21:30
Aha, dit is nu duidelijk. Het wordt echt een feestjurk. Jammer dat je zo ver van mij vandaan woont, ik had je graag op weg geholpen. Een paar tips. (Ik heb als hobby diverse bruidsjurken gemaakt).
Je zoekt een mooie jurk uit. Evetueel combineer je een paar jurken, bv rok van de een, bovenstuk van de ander, vooral je fantasie gebruiken en door een model heenkijken.
Dan begin je met een patroon over te nemen en de delen te combineren. Dan maak je de jurk van een goedkope stof,of een oude dekbedhoes. Doet er niet toe wat, als het maar stof is en geen papier. Daar maak je die jurk van. En dan passen en kijken of het naar je zin is en vooral of hij past. Alles veranderen zodat het is zoals je wil. Dan ook het patroon veranderen en dan wordt het spannend. De jurk moet gemaakt van de echte stof.
Als je niet veel naaiervaring hebt zou ik kiezen voor een beetje stevige stof. Ik heb de laatste tijd verschillende jurkjes gezien in een jaren 60-stijl. Die zijn gemaakt van redelijk stevig stof. Stoffen met "Stand" zoals de Duitsers zeggen. Ik weet hier geen Nederlands woord voor. Neem geen tricotstof, waar tegenwoordig veel jurkjes van gemaakt zijn, als je geen naaiervaring hebt. Het maakt ook niet uit of je kort of lang wel gaan. Ik ken je figuur niet, houd daar vooral rekening mee. Ga eventueel naar een winkel om iets te passen wat je leuk vind, zo kun je goed zien wat je staat. Dat is wat ik nu zo ongeveer bedenken kan aan tips. Er is vast nog meer. Oh ja, als je niet wilt of kunt naaien, ga naar een tweedehands winkel, daar vind je vaak verrassend mooie dingen die vaak maar een keer gedragen zijn.
Groetjes, Lida.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2014 om 21:33
Voor je de jurk gaat maken is het handig als je de maten van het patroon controleert  aan de hand van een bestaand kledingstuk van jezelf. Bv breedte van de schouders, lengte van de mouwen enz. Een bloesje is daar heel geschikt voor. Geen t-shirt nemen, want dat is totaal ander materiaal (tricot).
Groetjes, Lida.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2014 om 21:51
Misschien heeft de kringloop of een andere tweedehandswinkel ook wel leuke feestjurken, die alleen een beetje aangepast moeten worden? Kijk ook eens op Marktplaats. Met een boa, bloem of mooie ketting fleur je het geheel dan op en wordt het een jurk van jezelf.

Scholieren hebben tegenwoordig promfeesten en bruidsmeisjes hebben die jurk meestal ook maar één keer nodig. En wat gebeurt er dan mee??

wat rozengeur.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer emmanuelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2014 om 22:26
hallo magtelt het is een jubileumfeest he er komenen geeb bruidsmeisjes.
het is een jurk voor mijn eigen dat ik wil maken dat ik nadien op feesten nog kan dragen.
ja ludwina het is inderdaad jammer dat het zo ver is.
groetjes
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2014 om 11:07
Op Marktplaats kijken inderdaad. Daar staan regelmatig jurkjes van Steps voor een euro of 10, terwijl ze in de winkel richting de 100 gaan. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2014 om 13:10
IK bedoelde ook dat de jurken van bruidsmeisjes heel geschikt zijn als avondjurk. Hoewel ze soms wel in rare kleuren zijn gemaakt , zeker om de bruid beter uit te laten komen. En je kunt een bestaande jurk toch wel zó verbouwen dat hij iets eigens wordt? Of van 2 jurken 1 maken?

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns