Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vulmateriaal

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Catherine13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vulmateriaal
    Posted: 20 Maart 2014 om 23:50

Hallo allemaal,
Ik haak inktvisjes voor couveusekindjes. Die inktvisjes moeten op 60 graden gewassen kunnen worden, omdat op die temperatuur de bacterieën worden gedood .
Mijn vraag is als volgt: ik ben op zoek naar vulmateriaal voor de inktvisjes, dat mooi en goed blijft, ook nadat het meerdere malen gewassen is op 60 graden. Wie weet welk merk het beste is en waar ik dat op de kop kan tikken? Alvast bedankt.

Groetjes, Catherine.

PS. De Hema durfde mij niet garanderen dat hun vulling mooi blijft op den duur als het telkens op 60 graden gewassen wordt.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 00:04
Hoi hoi  er is op  Facebook  een groep voor de inktvisjes misschien dat die het wetenen anders op de site van de inktvisjes zelf

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 09:25
Er zijn nu ook vogeltjes, voor de kindjes in Nederland, wist je dat?

Ik heb tot op heden ook geen vulling en katoen kunnen vinden dat op 60 graden mag. Mijn katoen mag zelfs maar op 30.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 12:40
Hoi Macheri,

Op facebook en de site zelf wordt alleen aangegeven dat het vulmateriaal op 60 graden gewassen moet kunnen worden.

Groetjes, Catherine.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 13:13
Bepaalde kussens en voedingskussens zijn geschikt om op 60 graden te wassen. Misschien staat er op het etiket wat voor vulling dat is. Kijk eens bij de Hema of je hun hoofdkussens op 60 mag wassen. Of bij Action.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 14:02
Goeie tip Magtelt, dank je wel. Daar was ik nog niet opgekomen.

Groetjes, Catherine.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 14:07
Bij de macro verkopen ze kussens waarvan de vulling op 60 graden gewassen kan worden Ook is deze vulling brand vertragend
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 14:37
Hallo allemaal.
Ik ben ook van plan om ze te haken maar klopt het dat de vulling in een panty gestopt moet worden?
Groet Ria
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 16:40
Tijdens het voeden van mijn zoontje lees ik dit topic en heb gelijk even op mijn voedingskussen gekeken (zoonlief was daar niet zo blij mee, hij was nog niet klaar met eten :-)...). Maar die van mij mag maar op 40 graden gewassen worden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 19:00
IK zag er één op google, toen ik "vulling 60 graden was" intoetste.

wat rozengeur.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 19:23
Machtelt, dat is jammer genoeg een groothandel die dat kussen levert aan bedrijven. Je moet een BTWnummer hebben om bij hen te kunnen bestellen.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Fijn wekend verder.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 19:55
Als ik een product zoek en ik vind een groothandel, stuur ik ze een mail met de vraag waar ik hun product kan kopen. Waarom moeilijk doen, als het leven zo makkelijk kan zijn?

wat rozengeur.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2014 om 21:24
Tja, daar zeg je zowat iets, ik zal de stoute schoenen aantrekken. Nee heb ik, ja kan ik krijgen, nietwaar?

Fijn weekend verder.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2014 om 11:17
Het is al even geleden dat deze vraag werd gesteld, hebben jullie ondertussen al vulling gevonden heb nl. twee inktvisjes klaar liggen.

http://kleine-inktvisjes.eu/

Voor wie dit nog niet weten van de inktvisjes, hierboven de link ernaar.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2014 om 19:05
Ik zit te denken aan witte badstof sokken of handdoek in stukjes knippen. en daar mee vullen
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2014 om 19:44
Op een ander forum las ik dat ze vulling van de action aangeven .
Op dat zelfde forum las ik dat er ziekenhuizen zijn die alleen inktvisjes willen met vulling die in een panty zit

Wel eens naar aquarium watten gekeken ???
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2014 om 22:43
Eehhh.....nee.....nooit van gehoord....wat zijn aquariumwatten voor watten?
Groetjes, Catherine.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2014 om 00:34
als je op de site zoals maaike zegt kijkt en kijkt bij de eisen staat daar ook een goedkoper oplossing De vulling van je inktvisje moet van sneldrogend materiaal zijn vanwege bacteriegroei in vochtig textiel. Aangezien de inktvisjes gewassen moeten worden op 60 graden, moet ook de vulling daar tegen kunnen. Gebruik zoiets als: synthetische knuffelvulling (te koop bij zaken die hobbymateriaal verkopen), afzuigkapfilter, aquariumwatten, de vulling van een goedkoop hoofdkussen (te koop bij bijvoorbeeld Ikea, Leen Bakker, Kwantum en dat soort winkels), fiberfill en dergelijke.
en als zij zo streng zijn met wat goed is voor een couveusekindjes dan zullen ze deze materialen toch niet aan bevelen
maar goed aquariumwatten word in de vilter of pomp van de aquarium of vijver gebruikt  maar wel een stuk duurder dan synthetische knuffelvulling en als je bang bent dat het erdoor komt doe dat dan in een panty kousje
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2014 om 09:31
Sommige ziekenhuizen eisen ook dat het in een panty kousje zit. Er is ook een lijst van ziekenhuizen die mee doe en de eisen die ze stellen.
Ik heb een zak knuffelvulling uit een hobbywinkel, maar dat mag maar op 40 graden.

Hoe zou je het beste zo'n panty kousje dichtmaken? Een knoop, maar zou dat dan niet hard zijn in de knuffel?

Ik vind het wel jammer dat je niet gesponsord mag worden, alles op eigen kosten. dan is 1 inktvisje leuk, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk.
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2014 om 09:56
Ik wou hier graag aan meedoen, die inktvisjes. Ik doe ook elk jaar mee aan de gebreide mutsjes van Innocent, maar deze vond ik ook super. 

Maar toen begon ik te lezen aan de voorwaarden en durfde ik niet meer... Je moet op zoveel letten!

Ik had hier ook al gelezen dat het Jessa ZH vulling in een panty wilde.

Misschien toch eens aan beginnen... 
Groetjes, Tineke
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns