Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

op zoek naar? hoe heet zo'n tang eigenlijk

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: op zoek naar? hoe heet zo'n tang eigenlijk
    Posted: 08 Juli 2014 om 11:30
Ik zag op You-tube een filmpje ,hoe ze een fleece-dekentje aan het omhaken waren.
 
Nu vroeg ik mij altijd al af hoe ze die gaatjes maakten? nu zag ik dat ze dat met zo'n soort pizzarollertje deden.
 
Ik heb zat van die dekentjes en vind het een leuk idee om dat te gaan doen.alleen? hoe noemen ze zo;n rollertje?
 
Iemand een idee?
 
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 11:43
ja weet wat je bedoeld, maar hoe zo n gatenmaak ding heet?
je kan ook eerst met de feston/deken steek aan de gang en dan omhaken, scheeld weer een gatenkaas ding kopenLOL
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 11:47
ik heb net Pipoos in Nijmegen gebeld en die hebben ooit wel zoiets gehad,mensen gebruikte die om gaatjes in kaarten te maken,Ze verkopen ze niet meer,en wist ook niet hoe ze heten.Ik ben niet zo.n borduurder.
 
Heb nog een trauma van de nonnentjes vroeger op school met handwerken haha
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 11:58
mn man komt ook niet verder dan huppeldepup tang,
heb m eergister in mn handen gehad, geprobeerd een gaatje in karton te maken, lukte niet.
feston steek lijkt echt niet op borduren, je gebruikt dezelfde draad waarmee je gaat haken!
kun je op een restje fleece uitproberen; spijkertje of zoiets op de stof zetten, klap met de hamer erop en er zou een gat in moeten zitten
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 12:14
Bedoel je misschien een radeerwieltje ? Ik weet niet hoe groot die gaatjes werden ?
Die gebruik je als je patronen overtrekt bij het naaien. De meeste moeders hebben zo'n ding in hun naaikoffer zitten.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 12:39
ja,zoiets als een radarwieltje? perforator? maar dan met afstand voor de gaatjes.
 
ik ga eens zoeken of er een forum of blog is om kaarten te maken en te vragen of kijken wat hun er voor gebruiken.
Blijf wel in afwachting tot meerdere suggesties,alvast bedankt!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 13:08
Bedoel je een revolvertang ???
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 13:12
nee.eerst even opgezocht wat dat is? nee zo,n tang heb ik wel om gaatjes te maken in een riem.nee het is echt een soor radarwieltje.kom m nergens tegen op internet.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 13:28
www.topfournituren.nl of fourniturenwinkels en -marktkramen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 13:36
Ik weet wat je bedoeld en zie hem ook voor me.
Mijn moeder had er vroeger ook eentje.
Maarja... Hoe die ook alweer heet Hihihihi
Zal mijn mams eens vragen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 13:42
http://www.lederhuis.com/lederwerktuig/naaipriem.php
 
Hier staat er een voor leer. Zou dit iets zijn? Het is wel behoorlijk prijzig.
 
 
Ik meen dat deze een groothandel is, maar als ze daar hebben wat je zoekt, kan ik het voor je proberen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 13:45

heb gebeld met topfournituren,die hebben alleen gewone raderwieltjes.de mevrouw van onze stofwolk in Beuningen,had een goed idee!!! Met de naaimachine op de grootste steek langs de rand afstikken,zodat je overal al(weliswaar een klein gaatje) de juiste afstand hebt ,vond ik wel een goeie!

Maar even goed ook al naar de festonsteek van Breienmaar gekeken,dat is inderdaad ook niet moeilijk.Alleen nog nooit gedaan.
Bedankt allemaal voor het meedenken,en mocht iemand toch ooit zo;n ding zien,hoor ik het graag!!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 13:48
WAT een supertip...ik gebruik mn naaimachine al jaren niet maar dit is een geweldig idee....! Zocht net ook en kwam op een scapblog en die adviseerde om gaatje te prikken, in papier, met een radeerwieltje dus het wordt toch vaak gebruikt...suc6.
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 14:09
Zo.n steeklengtewieltje is ook handig trouwens, met losse wieltjes evt, voor leerbewerking...ach ja, leuk om allemaal te bekijken ;-) (zie post Lidwina)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 14:33
Gaatjes op regelmatige afstand maken met de naaimachine doe ik al jaren .

Wel stik ik dan een strookje papier mee anders ben je je gaatjes zo kwijt
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 15:22
dr staat in t krantje van de kruitvat een gaatjes tang, je kan m niet ronddraaien en gaan met die banaan, t zijn allemaal verschillende mate, voor leer,vinyl, papier stond er.
deed festoneren langs fleece kleed ooit zo; kleed op tafel, centimeter er naast en dan op 1 cm een speld steken, tot je een heel rijtje hebt en dan eerst festoneren, anders vallen al die spelden eruit
Back to Top
San-nie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2013
Locatie: Schiedam
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer San-nie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 15:35
Sarah van het blog Repeatcrafterme gebruikt altijd een rolmes voor haar fleecedekens en knuffellapjes te omhaken. Het heet een Fiskars Rotary cutter(oa bij Amazon te koop) en daar moet je dan een skip stitch mes los bijkopen (skipstitch.com) .Fiskars is het merk maar ze zijn misschien ook wel van een ander merk verkrijgbaar. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 16:51
dat is handig .

Die rolmessen heb ik wel in diverse maten zelfs .Gebruik(te) ik voor quilten
Als daar nu zo,n verwisselbaar mesje inpast is het prachtig .

Bedankt
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 18:16
dank ik ga eens op zoek
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 om 18:22
Bedoel je dit?http://www.homemadebyme.eu/Gereedschap/Tang/Gaten-tang.html
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns