Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kruissteek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kruissteek
    Posted: 13 Juli 2014 om 14:48
http://www.pic2pat.com/index.nl.html

heeft er al iemand van jullie dit programma al eens gebruikt om een foto te 'kruissteken'?

Is het dan nog duidelijk te zien als je de kleurenkeuze beperkt tot zo weinig mogelijk?
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 15:58

hoi bep

ik heb het geprobeerd met een foto van de hond van een vriendin
maar het ziet niet uit ik zal je het bestand op sturen via pm  en met de foto
in ieder geval ik ga het niet borduren wand ik kan niet vergelijken met de foto

zie je mail

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 16:06
ja dat had ik dus ook als ik een foto getransformeerd had en ik heb ze ook niet geborduurd omdat het helemaal niet lijkt maar misschien dat er toch dapperen zijn die het geprobeerd hebben en is het resultaat wel herkenbaar. Zou wel cool zijn dan he.
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 16:16
bep

ik heb een andere gevonden  deze kan je dan zelf aan pasen met schakels aan de zijkant

probeer maar eens

http://www.mijnfotoborduren.nl/nl

bep ik heb de site link aangepast deze werk nu wel

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 16:27
ik krijg altijd kan webpagina niet vinden als ik het aanklik dus ben ik efkes op zoek naar de website zelf
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 16:28
sorry 

proberen voor gratis maar bestellen voor € 10

dat moet je nog duur betalen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 16:36
ja ik heb het gevonden en is idd wel duur voor een eigen foto maar het maakresultaat lijkt wel beter
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 16:50
ken je deze hobby pixelhobby
dat is bijna het zelfde als de vroeger ministick maar dit is kleiner op deze web site
kan je ook een programma dowloaden maar je moet eerst maar eens kijk op deze
pagina

https://http://www.pixelhobby.com/designs

druk dan op een van de afbeeldingen te downloaden en dan op okee
dan zie het patroon

ik vraag me af of je hier wat mee kan  wel een moeilijk weergave van patroon

ik hoop dat je deze wel kan vinden
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 17:34
deze is ook duidelijk. Bedankt. Ik ga eens een foto proberen op een gebreid stukje te mazen, zien wat voor resultaat het geeft.
als het klaar is laat ik het wel zien.
Back to Top
rijodesign View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rijodesign Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2014 om 19:25
Ik gebruik altijd pictopat. Werkt perfect en is gratis.
Als je bijv. Een foto in sepiakleuren wilt borduren kun je hem beter eerst met een fotobewerkingsprogramma omzetten en dan uploaden.
ik maak zelfs patronen van pasfotos.
De begeleidende kleuren nummers en het patroon zijn erg duidelijk.
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2014 om 21:11
he bep is het gelukt met het programma om het te mazen 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2014 om 21:25
ik weet het nog niet want ik moet eerst een proeflapje breien om het erop te kunnen zetten. ik ga in ieder geval een foto plaatsen als het gedaan is, gelukt of niet dan kan je zien of het programma werkt of niet. ik zal het met de twee programma's doen dan kan je het verschil zien (als er verschil is natuurlijk).

Wat ik verkeerd deed is : de instellingen aanpassen vb 9 x 5 cm en het aantal draden per cm. Dankzij rijodesign lukte het wel om een duidelijk beeld te krijgen.
In feite deed ik niks verkeerd , ik deed gewoon niet verder, kzag vlekken en ik dacht dat is het. En dat trok dus op niets, maar als je dan bij de vakjes links boven de afbeelding vanalles invult en/of verandert, komt er wel een duidelijke foto naar voren.

To be continued. Morgen bij kruissteek : Zal Bep haar proeflapje gebreid hebben?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2014 om 21:39
Ik ben ook benieuwd of het lukt

Ze zeggen altijd dat je een kruissteek niet kunt mazen . Een breisteek is niet vierkant zoals een kruissteek .

Het patroon zou dan langgerekter worden . Zou je het ook op lange hokjes kunnen zetten ??
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2014 om 13:27
In de aflevering van gisteren zagen we dat bep een proeflapje zou gaan breien. Zou ze het gedaan hebben? Kijk naar de nu volgende aflevering : Bep heeft een proeflapje gebreid. (ik stam nog uit die tijd waardat sommige reeksen zulke intro's gaven, en spannend dat het dan was).

Hier volgt eerst de foto

en dan nu het resultaat met dat kruissteekomzettersoftwaregeval.

ik vind het wel geslaagd.
Het is alleen moeilijk om te zien wat je nu echt gaat neerzetten want er zit dus ook schaduw bij.
Dus als je het ooit mocht gebruiken zie dan dat je foto's geen schaduwranden rond het object hebben.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2014 om 13:30
en als je de blaadjes dan nog met zwart omrand zal het resultaat nog beter zijn denk ik
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2014 om 15:00
Wat knap gedaan!
(Dat soort series ken ik ook nog. )
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2014 om 22:00
toch nog goed gelukt
he bep  ik zou het niet beter kunnen Big smile
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2014 om 08:23
Hoi Bep,
In een heeeeel ver verleden heb ik een keer een foto van mijzelf geborduurd (ik geloof dat je dat destijds via Ariadne kon bestellen). Deze was in bruintinten en ik moet zeggen dat de gelijkenis heel goed was. Familie en vrienden konden zien dat ik het was!
Ligt volgens mij ook aan met welke kleuren je het gaat borduren en hoe men de foto omzet naar patroon.
In ieder geval succes en ik ben benieuwd of, als je de foto nog gaat borduren, het is gelukt.
Groetjes,
Back to Top
Jokevanderbilt View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jokevanderbilt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 17:22
Er bestaat een cd die keurig je foto omzet in borduurpatronen, ik gebruik de cd vaak ]
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns