Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Veiligheidsoogjes.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Veiligheidsoogjes.
    Posted: 08 Augustus 2014 om 09:35
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik wil dit even kwijt.
Wat volgens mij niet mogelijk is is wel gebeurd.
Ik had de kikker met zwemband van Chritel Krukkert gehaakt voor onze kleinzoon van 20mnd.
Gisteren had hij 1 oog in zijn mond ontdekte mijn schoondochter. Ik gebruik echt altijd veiligheid oogjes en was dus zeer verbaasd. Ik zet ze altijd goed tussen de vasten in en haak met Catania met haaknaald 2,5.Dus er komen geen gaten in. Het waren oogjes van 15mm. Dus best wel grof.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?
Het moet volgens mij niet kunnen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 10:14
O dat zou niet mogen kunnen kunnen. Maar misschien was er een klein barstje of zo in het stokje van het oog en als die gastjes daar op bijten is het zo gepiept want die bijten gewoon door.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 10:19
Daar zat ik zelf ook al aan te denken Bep. Mijn schoondochter is dan een beetje paniekerig dus heeft ze de andere knuffels (ook van zijn broertje van bijna 4) verstopt.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 10:27
Persoonlijk vind ik voor knuffels en poppen waar kinderen mee spelen de oogjes inbreien of opmazen of borduren...zelf zou ik ook altijd bang zijn dat ze los zouden komen.Lamp
En je ziet,het gebeurt zo snel.
Die kindjes hun bijterkes zijn scherp als mesjes,he...Disapprove

Ook voor jou niet leuk als de poppen nu allemaal verstopt worden.
Kun je niet alsnog andere oogskes erop borduren of mazen?

Veel groetjes ...

Groetjes Creananske

Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 10:31
Ik heb hier al eerder voor gewaarschuwd. Hoe vast je ze ook haakt/breit en hoe vast je ze ook zet, haak/breigaren blijft altijd rekbaar. En het is onvoorstelbaar hoe die kleine tandjes en vingertjes iets los kunnen peuteren. En heb je wel eens gezien hoe een gebreide bikini zich in het water gedraagd? Ik denk dat de kwijl van een baby hetzelfde effect heeft, alles wordt groter dus ook de openingen tussen de steken. Zelf gebruik ik ze dus nooit bij knuffels voor de allerkleinsten en sowieso niet in gehaakte/gebreide knuffels maar alleen in genaaide (met nog een extra versteviging aan de binnenkant).
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 22:10
Ik denk dat je bij knuffels voor eigen gebruik (Kinderen kleinkinderen )eerst moet kijken hoe ondernemend cq onderzoekend ze zijn.
Ik heb 2 kleinzoons die alles kunnen vernielen , en dat zit er al vroeg in, en der overige 5 vernielen nooit iets.
als je ze voor de verkoop maakt of weggeeft aan vreemden heb je de keuze oogjes haken of melden dat sommige kinderen ze wel los kunnen krijgen
oant Sjen
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 22:25
Dames bedankt voor jullie tips. Daar kan ik wat van leren.
Semme had het oogje van 15mm doorsnee er afgebeten.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 13:24
Daar ben ik ook altijd bang voor dus ik borduur de oogjes altijd voor de zekerheid of ik maak ze van vilt. Dan kan er weinig gebeuren. Maar ik snap dat je schoondochter geschrokken is
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.535 seconden.
Lang Yarns