Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

verhuizen

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
emmanuelle View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer emmanuelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: verhuizen
    Posted: 10 Augustus 2014 om 19:20
Hallo,

Wij zijn aan het bekijken om naar Nederland te verhuizen maar we horen zo beetje alles en nu vroeg ik mij af waar ik zo uitleg enz kan vinden om te verhuizen naar Nederland of zijn er hier mensen die ons beetje kunnen helpen.

Groetjes Emmanuelle
ik heb een eigen facebookpagina en dat is je hoeft enkel de link de kopieren
https://www.facebook.com/pages/Naai-en-breiwerk/404466519656117?ref=hl
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 19:36
oh
oant Sjen
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer emmanuelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 19:40
Kan je niet lezen wat ik schrijf?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 19:44
jawel lezen wel maar de zinsconstructie is niet duidelijk
en daar ligt het probleem denk ik.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer emmanuelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 19:47
a oke sorry ik zal het nog eens uitleggen.
Wij zouden graag naar Nederland verhuizen maar horen verschillende dingen dat het goed is anderen zeggen van niet (daarmee bedoel ik financieel enz dat het in Nederland goedkoper is dan in Belgie)
Nu zijn we op zoek naar een beetje uitleg of eventueel een site waar we vanalles kunnen opzoeken voor te verhuizen.
Misschien dat jullie ons beetje kunnen helpen.

Ik hoop dat jullie het nu een beetje begrijpen wat ik bedoel

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 20:16
http://www.grensinfopunt.nl/

(gewoon kopiëren en natuurlijk plakken in een nieuw venster)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 20:19
http://www.belgium.be/nl/huisvesting/verhuizen/naar_het_buitenland/

hier vind je misschien ook nuttige info
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer emmanuelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 20:25
Hoi dank je bep.
we gaan alles hier eens goed doornemen indien er nog tips ofzo zijn die we zeker moeten weten laat maar weten 

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 20:31
http://www.standaard.be/cnt/blede_20140116_001

een verhaal van een Belgische die naar Amsterdam verhuist.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 20:44
Mijn broer woont in B, hij is een nederBelg alleen een zonder de poen. Wat ik altijd begrijp is dat werken in B erg belast is,
terwijl ik dat hier al erg vind - de benzine is er goedkoper, de boodschappen soms en soms ook niet.
Hmm financieel, in nederland draag je vooraf belasting af op je loon (een schijvenstelsel, de %tages kun je zo nazoeken (www.belastingdienst.nl)
Verder hebben we een zogenaamd vereenvoudigd belastingstelsel Confused van 3 boxen. Box 1 = werk& eigen woning, box 2 = alleen voor
mensen met een eigen bedrijf box 3 = vermogen (je hebben en houwen minus je eigen woning boven een bepaald bedrag wordt belast met 1,2% (30% over 4%)
Verder is huren heel anders dan in België, een opzegtermijn van een maand en huurbescherming (huurders kunnen niet zomaar op straat gezet worden).
De notarissen verschillen ook heel enorm met de Belgische (je hebt een keuze, ze werken op afspraak en ze zitten niet op Barbados met jouw geld).

We hebben minder lintbebouwing, we zitten meer in wijken op elkaar, we zeuren over het weer, klagen over de post en het openbaar vervoer
en zijn niet al te happig op post van de belastingdienst of enveloppes van het CJIB (oeps te hard gereden)
Oja als we 'zeker en vast' bedoelen zeggen we 'vast en zeker' Wink
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 09:20
Bedoel je dat huurders in België zomaar op straat kunnen gezet worden ?
Of geldt dit voor Nederland ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 09:55
Nee, in Nederland kan het juist niet. Mensen, die enorme overlast in de buurt veroorzaken, zijn erg moeilijk weg te krijgen, en met een huurschuld is het ook nog moeilijk om mensen uit te zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 10:17
Oh maar in België ook niet hoor !
De huurders hebben 3 maanden opzegtermijn en de verhuurders maar liefst 6 maanden ! Pas na 6 maanden huurschuld kan de verhuurder pas de eerste stappen zetten en dan is het nog een heleboel miserie.

In België betaal je vooraf belasting op je loon en krijg je jaarlijks nogmaals een belastingaangifte in je bus. En soms krijg je daarna nog 'een herziening', kan je meestal nog een 3de keer betalen.

Wat de notarissen betreft : keuze te over, elke partij kan zelfs een notaris nemen bij een aankoop/verkoop van bijv. een woning. Kost je niks meer, de notarissen moeten dan hun inkomsten delen. De bedragen die ze ontvangen bij verkopen moeten wettelijk op speciale rekeningen geboekt worden. Als ze naar Barbados op vakantie gaan is die reis wel degelijk met hun eigen spaargeld betaald.

De lintbebouwing is inderdaad een verschrikking en het gezeur omtrent het weer en het openbaar vervoer is dagelijkse kost.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 11:16
Originally posted by dine dine wrote:

Bedoel je dat huurders in België zomaar op straat kunnen gezet worden ?
Of geldt dit voor Nederland ?
Ik bedoelde dat het anders is, hier heb je weinig particuliere verhuurders vooral omdat er huurderbescherming is, als je dus weer zelf
in je woning wilt wonen kun je de huuders er niet zomaar uitkrijgen, verhuurders hebben eigenlijk geen opzegtermijn.
Huurders hebben meestal een opzegtermijn van een maand, daar zitten ook geen kosten aan oid al woon je er pas een maand als je weer
wegwilt zeg je je huur op. Maar het huren van een woning gaat meestal via woningbouwverenigingen (goed voor scrabble) en daar heb
je wachtlijsten, dus dat kan soms tegenvallen.
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat emmanuelle's vooruitzichten/wensen zijn. Als je geen job in NL hebt of niet makkelijk krijgen kunt . . .
Volgens mij begint het daarmee of je moet natuurlijk oud met een dik banksaldo zijn, maar dan zou ik aan een warmer land denken.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 11:34
In België zijn de meeste verhuurders inderdaad particulieren.
De enigste manier om je huurder vrij vlug uit je woning te krijgen is er zelf (of een familielid) te gaan wonen.

Tegen de tijd dat je een dik banksaldo hebt ben je meestal te oud of te ziek om te emigreren, ja wat doe je dan op je eenzaam bounty-eiland ?
Ach met de opwarming van de aarde zitten we hier binnen enkele tientallen jaren ook met hogere temperaturen, dus toch maar thuisblijven zeker ?   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 12:39
Kijk ik spreek mijn broer meestal alleen op verjaardagen en dat huren sprong er voor mij echt uit.
Verder had ik begrepen dat de notarissen in België nog met een napoleonistische regeling werkten, met hoge courtages.
Zo van je wilt geld verdienen . . . wordt notaris en dat ze behoorlijk beslissen wanneer zij tijd voor jou hebben, in NL is dat anders
de tarieven zijn vrij en je kunt dus shoppen om een voordelige notaris te vinden.
Nog een enorm verschil is dat Nederland een echt fietsland is, dus je staat niet opeens langs een hele drukke weg als je een gemeentegrens
passeert, terwijl je net nog fijn op een fietspad aan het peddelen was.

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 13:44
Nederland is inderdaad een fietsparadijs, daar kan men in België enkel maar van dromen.
Van vele huidige fietspaden (buiten de bebouwde kom bestaan ze zelfs dikwijls niet...) krijg je momenteel enkel nachtmerries !
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 13:45
och elk land heeft zo zijn goeie en minder goeie dingen. Maar als emmanuelle haar drijfveer om te verhuizen 'goedkoper' is dan moet ze naar Hongarije of Bulgarije verhuizen want daar is het nog pakken goedkoper.(wel rekening houden dan dat de wedde ook een pak 'goedkoper' is dan, als je er werk vindt natuurlijk.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 15:32
Ik zou in ieder geval een stad met hogeschool of universiteit aanbevelen, omdat die steden leukere winkels hebben voor de jeugd en ook meer woongelegenheid voor jonge mensen.

Mijn woonplaats komt niet boven mbo-niveau uit en de scholen zijn makkelijk bereikbaar met OV, dus ze komen hier om te leren, niet om te wonen, werken en winkelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2014 om 17:12
dat is nog zo iets, al die verschillende afkortingen voor het onderwijs.
bij ons heb je kleuteronderwijs, lagere school, middelbaar (waar uit verschillende richtingen kunnen gekozen worden) en dan hogeschool en universiteit.
en dan heb je nog het bijzonder onderwijs voor de leerlingen met beperkingen (onderverdeeld in groepen)

Maar in Nederland heb je de mavo, de pabo, groep zus en groep zo.
En ik denk dat geen enkele belg weet wat dat betekent.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns