Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sjaal/omslagdoek breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: sjaal/omslagdoek breien
    Posted: 29 Juni 2014 om 14:07
Ik heb een simpel patroon voor een das/omslagdoek, die je zo breed kunt breien als je maar wilt:

Deel 1: Zet 2 steken op, brei alles in rechte ribbels. Meerder in de eerste steek van de naald telkens 1 steek tot er een driehoek aan de naald hangt, waarvan de benen de gewenste breedte hebben.

Deel 2: 1e nld.: Meerder in de 1ste steek 1 steek, brei de naald uit.
        2e nld.: Brei 2 steken samen, brei de naald uit.
       Herhaal deze naalden tot de gewenste lengte bereikt is. Je ziet
       een schuine punt hangen, die duidelijk maakt of je de naald met
       een meerdering of mindering begint.
      

Deel 3: Brei van elke naald de eerste 2 steken samen tot er 2 steken over zijn, Kant deze af.

Je kunt hier ook gaatjesnaalden in verwerken. Het leukste effect krijg je met gemêleerde garens. Voor een brede stola kun je een rondbreinaald
gebruiken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2014 om 22:35
Dankjewel Magtelt voor de uitleg op hobbydoosdag.
Ik doe nog een copy-paste van je omschrijving hier voor de patroontjes op mijn "to do" lijstje Smile.
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2014 om 12:32
Dan mag je mij nu uitleggen wat een copy paste is.

Ik had het patroon in een theemutsenboekje en in een Zeemanboekje gezien, maar het is zo simpel, dat ik het hier durfde te vertellen. Als je door zou gaan met minderen kreeg je een driehoeks-sjaal.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2014 om 12:45
Knippen-plakken.
Dus de tekst kopiëren en in een Word document plaatsen, dat ik dan kan opslaan in het juiste mapje op mijn computer Wink
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:19
Ik hijs deze even op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rejolf View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 Augustus 2014
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rejolf Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2014 om 22:05
Heeft hier ook iemand een foto van? van een afgewerkte sjaal? 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2014 om 09:17
Dat is nu weer iets, dat ik niet kan, foto plaatsen, ik heb er ook geen gemaakt van mijn sjaals. Maar het patroon komt uit een boekje over theemutsen breien, het staat in onze bieb. Ik zag niks in een gebreide theemuts, maar die sjaal vond ik leuk. De ribbels lopen diagonaal, je zou een klein stukje kunnen proberen om te zien hoe het wordt. Je begint met 2 steken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.340 seconden.
Lang Yarns