muis houd mij uit de slaap |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 17 Augustus 2014 om 14:29 |
Gisteravond ,toen ik bijna sliep( met oorstoppen ) hoorde ik een rollend geluid.Vroeg aan mijn man,hoorde jij dat ook?Wat is dat???
O,dat is een muis met een walnoot,dat was afgelopen nacht ook al?? uhhh..een muis ?in de buurt van mijn bed?..Maar daar kunnen we niet bij komen die zit tussen de spouw.Nou dan kan er ook niet uit,dacht ik toen,en ik ook nog in slaap gevallen.Nu wonen wij in een huis uit 1898,en is natuurlijk al enkele keren verbouwd,maar de verdiepingsvloeren zijn allemaal van hout en daar knagen ze gewoon doorheen.Naast ons huis staat een walnoot,geplant bij de bouw van ons huis en is dus enorm en hangt ook over de dakgoten van de dakkapellen,waar dus ook de walnoten invallen.Die muis is dus al vroeg bezig met zijn wintervoorraad te maken.Hoop dat ie goed voorgelicht is en aan voorbehoedsmiddelen doet,anders wordt het nog een heel gevoetbal met al die noten en muizen. |
|
![]() |
|
fleurtje48 ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Status: Offline Points: 418 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
😂😂😂😂😂😂 ik zit zowat onder de tafel van het lachen. 😂😂😂😂
|
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Whahaha.......
|
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Hahaha, Engeline. Ik weet niet of ik er zo rustig onder zou blijven, maar ik moet wel vreselijk lachen om jej beschrijving. Ik duim met je mee voor de voorbehoedsmiddelen.
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12156 |
ik zou tussen de walnoten in de dakgoot toch zo van die kleine 'waterballonnekes' leggen hoor. Wel leeg e anders kunnen ze ze nog niet aantrekken.
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12156 |
als het spalkje van je vinger mag dan kan je daar kleine wieltjes onder zetten, dan kunnen de muizen dit gebruiken als 'karretje' om de walnoten te verslepen. Maakt misschien minder lawaai
|
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Haha ja dat is een goeie Bep.maak ik er een huifkarretje van,als de familie dan toch groter wordt(als de ballonnetjes lek zijn van hun knaagtandjes)kunnen ze allemaal mee op walnotenjacht.Net de familie Ingalls(kleine huis op de prairi.
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
o gut a gut!
k zie t helemaal voor me, maarre 1 muis, dat bestaat niet, 2 muizen, dat.....word een hele grote familie, als die allemaal aan de walnotenrol gaan.....oorverdovend! |
|
![]() |
|
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Nou ik kan vertellen dat je vooral ook moet hopen op een heel strenge winter... Afgelopen jaar een muizenexplosie in de tuin bij mijn ouders gehad.
Nu staat er in de tuin een carport, waar de camper van mijn ouders in staat. De muizen hebben het voor elkaar gekregen daar via het motorblok en het dashboard in te komen. Dus: Rotzooi in de camper en essentiele onderdelen in de motor en dashboard dusdanis kapot geknaagd dat de hele camper moest worden afgesleept om hem te laten repareren... Schadepost: € 2.500,- Sindsdien is de familie muis wel een heel groot aantal leden kwijt geraakt. De teller met gevangen en gedode muizen bedroeg afgelopen vrijdag 73... and still counting :) |
|
![]() |
|
Heel herkenbaar! Bij ons staat de camper in de schuur waar ook de stallen en het kippenhok is( dus altijd veel te eten voor de knagers)Wij vonden opeens keutels in de camper ,en in de wand had een RAT een nest gebouwd,Getver! Wij waren op tijd voor meerdere schade, veel vallen(sorry ,wakker dier)gezet en uiteindelijk de familie naar de rattenhemel gestuurd! Wij hebben nu zo;n ijzeren rooster op de grond onder de motor gelegd en wc blokjes(niet die goedkope,daar storen ze zich niet aan) maar de wat duurdere, onder de motorkap gehangen..Wij waren eerst bang dat het een steenmarter was,die schijn je helemaal niet weg te krijgen en is beschermd!!! en mijn camper dan!!!!EEEnnnn... die rotmuis was weer druk vanacht,gaan straks toch maar even kijken of we erbij kunnen,grrr zal ze krijgen,,(nou ja mijn man dan haha)
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
heel doeltreffend! (voor ons dan he)!
en je moet geen kleine kinderen hebben of loslopende huisdieren. van die muizen korrels, paars spul, in een klein bakje doen , ze vinden t heerlijk en mumificeren een soort van, dus geen stinkende muizen en waar ik t gekocht heb? in de dierenwinkel! |
|
![]() |
|
Haha....wij hebben geen loslopende dieren(op die muizen en ratten na).en die paarse korrels werken inderdaad prima.Wij hebben ooit eens in een ander oud huis,heel veel muizen gehad,werkelijk dagenlang schoteltjes neergezet met die paarse korrels,ze bleven maar eten,opeens was het over ennn,nooit geen dooie muis gevonden??
|
|
![]() |
|
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Steenmarter is hier anders ook aanwezig. Die houden we zoet met alle dode muizen die we gevangen hebben :)
Marterverjager zorgt ervoor dat het beest niet daadwerkelijk de camper in gaat, maar hij knaagt rustig de muizenlijken op die vijf meter verder buiten de camperschuur liggen... |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
Heeft niemand van jullie katten? Dan heb je geen muizen in huis of schuur, hoogstens eens een dooie op de deurmat.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Nee,ik ben niet zo van de katten,wel bij een ander(dochter heeft er twee).
|
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
hier eerst een mooie dikke logge bruine muis op verkenningstocht geweest. Paar avonden voorbij zien komen. Gifzakjes onder het aanrechtblok en achter de ombouw van de verwarming gelegd.
Dikke logge muis niet meer gezien. Paar avonden rustig. We dachten; probleem opgelost! Echter sinds 2 avonden weer 2 kleine snellere muisjes gesignaleerd. Hopelijk zijn het er niet heel veel meer en helpt het gif ze snel om zeep. Ze zijn echt schattig om te zien en deze zijn geluidloos!(betonnen vloeren). Maar ze moeten wel buiten blijven. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Waarschijnlijk is die logge bruine muis al drachtig(zwanger) geweest en durven twee van die kleintjes(want reken er maar op dat er meer dan twee geboren zijn)nu naar hun moeder te zoeken,ooo,wat zijn we (ik ook) toch gemeen,maar je hebt helemaal gelijk, buiten blijven
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Wij hebben een kat, dus ik hou niet zo van dat gif. Het is dit jaar een goed muizenjaar, want katmans kan ze niet eens allemaal op.
Ook maakt hij korte metten met deze en gene rat en als wakker dier daar wakker van ligt mogen ze van mij onze ratten hebben.
Zodra het te erg wordt met de muizen zetten we vallen met pindakaas - lekker - pang - hemelgang. Sorry voor de tere zieltjes.
In de winter komen de ratten richting kippen en zetten we dus rattenvallen, die je dus niet met de blote handen aan moet raken
omdat ze dan dus te veel naar mens = "gevaar" ruiken.
Ook in een 100 keer verbouwd huis kun je best muizenvallen zetten, wij knoopten de muizenvallen wel altijd ergens aan vast omdat de muizen
er ook wel eens mee op de loop gingen
![]() Het is allemaal natuurlijk niet zo'n fijn verhaal - maar mensen, die ooit "echt" last van muizen hebben gehad snappen het.
|
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
Dat was het eerste wat ik ook dacht; een op zoek naar een nest zijnde zwangere muis. waarschijnlijk is moeders niet meer in leven door het gif.
We wachten nog even af; het gif moet binnen 3 dagen werken. Maar weet iemand of ultrasoon geluid verspreidend apparaat (als het gif niet voldoende werkt) een goed alternatief is? De trage moedermuis heeft eerst de buren bezocht. De muis en de pindakaas uit de val waren de volgende ochtend foetsie om vervolgens bij mij weer 's avonds op te duiken. Ze hadden de muis in de met tape dicht gemaakte meterkast met een val opgesloten.
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Gif begin ik niet aan. Er vliegen hier nogal veel vogeltjes en (leuker) vogels. We hebben elk jaar bosuilen in de tuin en die wil ik niet vergiftigen.
Ik heb het ook niet zo op katten, vind het gewoon geen leuke dieren, maar de ouderwetse muizenval doet prima dienst. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |