Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

pippi, meneer nilson en witje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: pippi, meneer nilson en witje
    Posted: 19 Augustus 2014 om 23:29
Mijn gehaakte jurkje (5 jaren plan) voor mijn dochter is bijna af.

Nu ben ik gestart met het opknappen van een oud poppenhuis voor mijn 2 en 1/2 jarige kleindochter, die er nu ook al intensief mee speelt. Dit huis is voor sinterklaas gemaakt door mijn overleden vader voor mijn dochter zo een 27 jaar geleden.

Nu maak ik er een kleurig(ipv een keurig) pippi huis van. Buitenkant kleuren; groen dak, gele muren en op het balkon een afneembaar terras maken in roze. Hier wil ik het paard neer zetten.

Graag zou ik er zelf de popjes a la villa kakelbont in maken.

Wie weet waar ik inspiratie op kan doen. Lukt dit niet dan zal ik de popjes kant en klaar moeten kopen en eventueel zelf zo aanpassen dat ze de figuurtjes benaderen.

Ook de zweedse meubeltjes lijken me leuk om te maken.

Ik plaats morgen een foto.
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 00:03
inmiddels wel een vilten voorbeeld gevonden op www.pippilotta.nl Hopelijk kan ik het pakketjes verkrijgen hier vlak bij in mijn eigen dorp.

Maaar eeeeh, nog een veel beter haak patroon tegen gekomen;
http://helenahaakt.blogspot.nl/p/pippi-langkous-haken-patroon.html?showComment=1408486231545
super!

Mogelijk dat ze er ook een grappig aapje en een paard erbij hebben van vilt maar nog liever een haakpatroon??
groetjes,

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 09:57
Had Ikea voor hun poppenhuis geen echte Ikeameubeltjes? Ik heb dat wel eens gezien. Een paard zou je ook kunnen kopen, bij Action of in speelgoedwinkels, en was die van Pippi niet wit met zwarte stippen? Die kun je verven met de hobbyverf van modelbouwers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 10:53
Ja, magtelt inderdaad hebben ze die bij Ikea. De meubeltjes komen later als ze wat groter is. Nu staat er een leuk mengelmoesje in van zelf gemaakte houten meubels (ook door mijn vader gedaan, die krijgen een andere kleur; zijn nu rood en lichtblauw) en plastic meubeltjes bij de kringloop vandaan.

Het zal wel net als mijn gehaakte jurkje een meerjaren project worden. Eerst ga ik pippi maar haken en dan kan ik ondertussen een keuze gaan maken uit de paard en aapjes patronen die ik vast dan tegen gekomen ben.
groetjes,

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.969 seconden.
Lang Yarns