Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Briewerk in elkaar zetten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke0212 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke0212 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Briewerk in elkaar zetten
    Posted: 26 Augustus 2014 om 13:45
Hoe zet ik een "pluizig" jasje in elkaar? Ik kan de steken niet eens zien. Ik gebruikte Phildouce en het is heel mooi maar ik weet nu niet hoe ik het in elkaar moet krijgen. 
Ik sukkel nu al met de matrassteek in gewone breiwol. Heb ier niet bij stilgestaan toen ik er aan begon.
Onder de naaimachine mischien? 

Embarrassed
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2014 om 14:00
Onder de naaimachine zou ik niet doen. Dat gaat te snel en als je het al niet goed ziet heb je kans dat het helemaal niet netjes wordt.
Ik zou het met naaigaren in een bijpassnde kleur met de hand doen en dan liefst met stiksteek. Vroeger heb ik mijn breiwerk altijd met stiksteek in elkaar gezet. Dat gaat best goed. Bij pluizig garen moet je op gevoel werken, met de hand lukt dat beter omdat je op een gegeven moment zelfs de steken gaat "voelen".
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 17:36
nietmachine?

nee ik zou het ook op de manier doen die lidwina zegt, en zeker geen vingerhoed gebruiken om het gevoel met het vestje te kunnen behouden
Back to Top
Tineke0212 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke0212 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 12:44

Een stiksteek lijkt logisch inderdaad.

Een collega zei dat ze het in elkaar zou haken. Iemand daar ervaring mee?
En welke steek gebruik ik dan daarvoor? 
Ik durf er niet goed aan te beginnen.

Confused
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 12:51
Haken zou inderdaad ook kunnen, dan met halve vasten. Maar ik blijf bij stiksteek, je houdt meer de regie en het gevoel voor je werk in handen. Kunt met je linkerhand iets meesturen indien nodig. Het zal iets langzamer gaan denk ik. Je moet er gewoon aan beginnen, als je het met naaigaren doet en hat zou fout gaan, heb je het snel weer losgehaald omdat je het andere soort garen beter ziet. verwacht je echt groete problemen? Brei 2 proeflapjes en naai ze aan elkaar, heb je geoefend. Wees niet bang om uit tehalen als het niet helemaal goed. Iets wat men de eerste keer doet hoeft niet in een keer goed te lukken. En dat is een werkstuk met dit garen duidelijk.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2014 om 12:59
Ik zou het net als Lidwina met naaigaren en met de hand doen . Is bij niet naar het zin zijn sneller uitgehaald dan aan elkaar haken wat met dat pluizige garen ook niet makkelijk gaat

Ik zou ook om de 10 cm of zo iets een paar steken op elkaar naaien als er dan een stukje los gaat ,gaat het niet verder dan die 10 cm . Dat doe ik met zomen ook altijd . Laat je zoom los dan niet verder dan die 10 cm .

Succes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns