Briewerk in elkaar zetten |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Tineke0212 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 29 Maart 2014 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26 Augustus 2014 om 13:45 |
Hoe zet ik een "pluizig" jasje in elkaar? Ik kan de steken niet eens zien. Ik gebruikte Phildouce en het is heel mooi maar ik weet nu niet hoe ik het in elkaar moet krijgen.
Ik sukkel nu al met de matrassteek in gewone breiwol. Heb ier niet bij stilgestaan toen ik er aan begon. Onder de naaimachine mischien? ![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Onder de naaimachine zou ik niet doen. Dat gaat te snel en als je het al niet goed ziet heb je kans dat het helemaal niet netjes wordt.Ik zou het met naaigaren in een bijpassnde kleur met de hand doen en dan liefst met stiksteek. Vroeger heb ik mijn breiwerk altijd met stiksteek in elkaar gezet. Dat gaat best goed. Bij pluizig garen moet je op gevoel werken, met de hand lukt dat beter omdat je op een gegeven moment zelfs de steken gaat "voelen".
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12158 |
nietmachine?
nee ik zou het ook op de manier doen die lidwina zegt, en zeker geen vingerhoed gebruiken om het gevoel met het vestje te kunnen behouden |
|
![]() |
|
Tineke0212 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 29 Maart 2014 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 19 |
Een stiksteek lijkt logisch inderdaad. En welke steek gebruik ik dan daarvoor? Ik durf er niet goed aan te beginnen. ![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Haken zou inderdaad ook kunnen, dan met halve vasten. Maar ik blijf bij stiksteek, je houdt meer de regie en het gevoel voor je werk in handen. Kunt met je linkerhand iets meesturen indien nodig. Het zal iets langzamer gaan denk ik. Je moet er gewoon aan beginnen, als je het met naaigaren doet en hat zou fout gaan, heb je het snel weer losgehaald omdat je het andere soort garen beter ziet. verwacht je echt groete problemen? Brei 2 proeflapjes en naai ze aan elkaar, heb je geoefend. Wees niet bang om uit tehalen als het niet helemaal goed. Iets wat men de eerste keer doet hoeft niet in een keer goed te lukken. En dat is een werkstuk met dit garen duidelijk.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ik zou het net als Lidwina met naaigaren en met de hand doen . Is bij niet naar het zin zijn sneller uitgehaald dan aan elkaar haken wat met dat pluizige garen ook niet makkelijk gaat
Ik zou ook om de 10 cm of zo iets een paar steken op elkaar naaien als er dan een stukje los gaat ,gaat het niet verder dan die 10 cm . Dat doe ik met zomen ook altijd . Laat je zoom los dan niet verder dan die 10 cm . Succes |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |