Gebreid topje |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
widdy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 September 2014 om 08:50 |
Het is eindelijk af geraakt. Ben hiermee begonnen in april, na het voorpand gestopt, achterpand begonnen in juli, halverwege weer gestopt en nu de laatste week afgewerkt.
Vond het een heel leuke steek op uitzicht, maar om te breien zo een gepruts ![]() Gebreid met katia garen, Tahiti en Viscoseta (een soort schoenveterdraad in katoen en een viscose/zijde mengeling draad die mooi glanst). Ben er wel blij mee nu het af is. En de "alles wat gestrikt of gecrocheteerd is is lelijk"-wederhelft vond het zelfs ok want "je kan eigenlijk zelfs niet zien dat het zelfgemaakt is" ![]() |
|
Groetjes, Tineke
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14144 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prachtig en een heel mooie steek. Lijkt mij inderdaad gepruts. Het ziet er echt niet zelfgemaakt uit!!
Die mannen toch, wat heb je er aan?
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12167 |
dit is wel heel schoon he. Nu de wederhelft zijn vertrouwen is gewonnen in uw kunnen kan je beginnen met truien en debardeurkes en zo voor hem.
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Heel mooi.
Hebben de ouders van je man hem in de supermarkt gekocht . . . of zelfgemaakt ?
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
schitterend
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
oh mooi!
|
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Prachtig!
|
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Heel erg mooi
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
is een hele mooie!
iw wat een wijsheid! beppie wat is een debardeurkes? lees het als de bar deur kes, maar t zal niks met bardeuren te maken hebben denk ik |
|
![]() |
|
widdy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
Bedankt dames.
Beppie een pull of debardeurke ga ik hem nooit aan krijgen vrees ik ![]() Ach ik laat hem maar knorren, vandaag meteen nieuwe wol gaan halen voor een pull (voor mezelf alweer). Breienmaar een debardeur is blijkbaar een "spencer" (trui zonder mouwen) - zeggen jullie dat niet? Hier is dat het normale woord, want toen ik hier in huis vroeg "hoe zegt ge een debardeurke in 't schoon an" kreeg ik een rare blik en "da is toch juist" als reactie.
![]() |
|
Groetjes, Tineke
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Mooi en leuke steek!
|
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Dat is zeker een prachtige steek en het resultaat is geweldig! Heeft die steek ook een naam?
|
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Debardeurkes worden toch niet meer gedragen door mannen onder de 60?
Maar je topje is top! En de aanhouder wint. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Volgens Wiki staat debardeur gewoon in het groene boekje
![]() Wat een leerzaam forum is dit toch
Oja en ik heb er vorig jaar 1 voor mezelf gemaakt en die heb ik gedoopt tot "ik-ben-een-kerstbal" debardeurke (met dunne rode en zwarte glitterstrepen door een hele rare kleur wol uit een MP pakket)
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23735 |
Zeeman heeft een mannenbreiboekje liggen met gekleurde handschoenen, geen man die ze gaat dragen, denk ik.
Maar het topje is mooi en inderdaad, het ziet er niet uit alsof er aan gepriegeld is. Het zit als gegoten. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
Wauw, heel mooi topje geworden. Gebreid van een patroon of zelf bedacht?
|
|
![]() |
|
Komt van een patroon uit de Katia Casual van de voorbije zomer. Ik denk dat het een stersteek is, maar ik ben niet zeker.
|
|
Groetjes, Tineke
|
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5791 |
prachtig geworden.
|
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Staat heel mooi en wat een mooie steek is het.
|
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Dank je wel, Widdy. Een mooie steek en een prachtig topje!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |