Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Aldi wol van 6 sept.

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Aldi wol van 6 sept.
    Posted: 06 September 2014 om 22:09
Hallo dames,

Wie heeft er vandaag ook wol gekocht bij de Aldi.
Bij het pakket met 6 bollen staat er op dat de samenstelling 50 % acryl o.i.d is en de andere 50 % zijn merino wol.
Maar de bollen ruiken helemaal niet naar wol, en ze voelen ook als gewoon acryl.

Als ik bollen van Phildar heb, waar maar 30% wol in zit, dan ruik je dat juist heel sterk.

Iemand die het snapt?

Groetjes Cormout
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2014 om 22:31
Mischien is het namaak Merinowol. Ik blijf er hoe dan ook af, al was het 3% echte wol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2014 om 21:13
;) ik heb nog geen last van kriebel.

Heeft niemand het nog gekocht? Ik ben zo benieuwd wat jullie er van vinden.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2014 om 21:51
Heb vandaag bij de Aldi 4 pakketjes sokkenwol gekocht, maar om eerlijk te zijn nog niet uit de verpakking gehaald...
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2014 om 21:52
Ik hoor graag van je , als je er aan hebt geroken :)

groetjes Cormout
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2014 om 22:53
Wordt waarschijnlijk pas woensdag. Iemand die cormout eerder antwoord kan geven?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 06:56
Ik heb de sokkenwol. Raar luchtje zit er aan, maar dat vind ik altijd van garen dat zo ingepakt in een pakket zit. Misschien dat het komt door de chemicalien die in scheepscontainers wordt gespoten om het ongedierte buiten te houden? Geen idee.
Deze sokkenwol voelt niet zacht aan, maar ik weet niet of dit altijd zo is bij sokkenwol. Heb zulke wol nl nog nooit eerder gekocht.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 09:28
hoi ik heb hier een aantal bollen liggen en deze heb ik vorig jaar gekocht maar ik moet wel vertellen nog nooit aan geroken wel al een aantal sokken mee gebreid en een paar handschoenen
die jammer genoeg een beetje te warm heb gewassen en dus gekrompe maar de sokken gelukkig niet maar mijn versie van het verhaal is als je kijkt op de label kan je ze in de wasmachine wassen daarom zit er er niet zoveel wol in maar wel lekker om te dragen

en de andere pakketten van de aldi heb ik nog nooit gehad maar ik ruik nooit aan brei garen die stinken trouwens altijd er zit altijd zo`n vies luchtje aan ik bedoel je weet nooit waar het heeft opgslagen heeft het in een contianer gelegen heeft dan ruik je dat toch en is het bij de opslag van de aldi vochtig dan ruik je dat ook dus ik ruik pas aan de wol als ik het  gewassen heb en het dan echt lekker ruikt
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 11:52
net zoals, tenen, kaas, suiker, niet aan ruiken!!
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 13:53
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 14:18
Klopt, maar bij de Phildar bollen met 30% wol, hoef je je neus er niet eens naar toe te brengen, om de wol te ruiken.
En dat miste ik dus bij deze bollen van de aldi waar wel 50% wol in zou moeten zitten. Dus wat dichter bij mijn neus gehouden, en gewoon gen spoortje wol-lucht te bekennen. Dan vraag ik me af of het wel klopt. Het voelt ook niet zacht aan. Naar mijn idee net zo stug als gewone acryl.

Of hebben jullie weleens meer bollen waar een percentage wol in zit, terwijl het helemaal niet naar schaap ruikt?

groetjes Cormout
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 14:28
Er bestaan verschillende soorten wol heb ik ooit bij textielwarenkennis geleerd .

SCHEERWOL van de vacht van een levend schaap . Dan is er ook wol van de vacht van een dood schaap . Ik weet niet meer of dat een naam heeft .

Dan is er ook nog SCHEURWOL . Dat is hergebruikte wol van b.v. wollen kleding . Deze wol wordt vaak gebruikt in combinatie met acryl .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 11:06
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Er bestaan verschillende soorten wol heb ik ooit bij textielwarenkennis geleerd .

SCHEERWOL van de vacht van een levend schaap . Dan is er ook wol van de vacht van een dood schaap . Ik weet niet meer of dat een naam heeft .

Dan is er ook nog SCHEURWOL . Dat is hergebruikte wol van b.v. wollen kleding . Deze wol wordt vaak gebruikt in combinatie met acryl .

Wol van een dood schaap heet blootwol.
Als je wil weten of ergens wol in zit kun je het beste een draad verbranden. Draadje met een wasknijper vastklemmen. Aansteken. Ruikt het naar verbrand haar is het wol. Gaat het daarbij nog wat zurig ruiken en is er later een hard stukje bij, is het synthetisch. Daar heb je weer verschillende soorten in die allemaal anders ruiken en er ook later anders uitzien qua kleur. Gloeit het draadje na uitdoven nog na en ruik je een papierlucht is het katoen of viscose.
Wil je weten of een draad katoen of viscose is moet je de draad nat maken. Katoen wordt bij nat maken sterker, viscose zwakker. Dus bij katoen breekt de draad in het droge stuk, bij viscose in het natte gedeelte. Linnen ruikt en gedraagt zich als katoen, het verschil kun je pas zien door de draad heel goed te bekijken. Verdikkingen bv in de draad. Maar... daar gaan we weer, die onregelmatigheden kun je namaken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 13:20
Ik heb net bij de Zman aan de bollen met wol staan ruiken (ja dat was ik) en ik vond ze toch wel wollig ruiken en aanvoelen.
Bij den Aldi ben ik nog niet geweest
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 17:48
lidwina

dankje wel weer wat geleerd

deze les sla ik op misschien komt het nog eens van pas
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 19:33
nog een tip!
voor bij de tip van lidwina!
don t try this at home!!!!!!!!
oftewel doet t ff buite!
tis zo sneu te weten wat voor garen je hebt, als de rest van je huis is afgebrandLOL
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 20:57
:)

hier lekker gefikt en het huis staat er nog.
Het brandde heel goed, moet nu alleen nog effe proberen hoe haar ruikt, om te kunnen vergelijken. Maar je wil in ieder geval niet dat je met een trui van dit draadje, te dicht bij een vlammetje komt :(
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 21:35
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

nog een tip!
voor bij de tip van lidwina!
don t try this at home!!!!!!!!
oftewel doet t ff buite!
tis zo sneu te weten wat voor garen je hebt, als de rest van je huis is afgebrandLOL
Ik doe de brandproef boven de gootsteen met een draad of een klein stukje stof in een wasknijper.
Als het zou dreigen fout te gaan heb je water bij de hand. (Ik neem zelfs vaak geen wasknijper, foei,foei, eigenwijs stuk dat je bent!!!) Maar het gaat niet fout met een draad van bv 10cm. Het hoeft echt niet meer te zijn. En van stof ook maar 1 cm breed en hoogsten 10 lang. Bij stof heb je aan een draad meestal niet genoeg omdat de schering en de inslag soms niet hetzelfde zijn.
Groetjes, Lida.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 21:38
Originally posted by cormout cormout wrote:

:)

hier lekker gefikt en het huis staat er nog.
Het brandde heel goed, moet nu alleen nog effe proberen hoe haar ruikt, om te kunnen vergelijken. Maar je wil in ieder geval niet dat je met een trui van dit draadje, te dicht bij een vlammetje komt :(
Even een haar uittrekken Cormout. Maar het is waarschijnlijk geen wol, als het zo gevlamd heeft. Lijkt eerder op katoen.
Groetjes, Lida.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2014 om 13:22
Bij de Aldi aan de bollen wol staan ruiken - toch wel een beetje wollig, vind ze ook wel pluizig aanvoelen. Maar nou zie ik dat
ik de sokken wol en de 10 bol in een pak geprobeerd heb en jij hebt de 6 bol in een pak - heb ik weer.
Ik vond ze niet enorm wollig, dat ook weer niet - we hebben eigenlijk een echte chemicus nodig in ons forum of een spion in de wolfabriek
van Aldi, Zman, Wibra en Action - niet dan ?
Ik heb niets meegenomen, want ik vond de sokken wol er enorm dun uitzien, dan knal ik liever een keertje uit mn portemonnee en
koop mooie Meilenweit of een ander duur(der) merk.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns