ambras |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 September 2014 om 11:57 |
hebben jullie ook zoveel ambras met de pandavulling en het object waar die in moet?
bv. oogjes van een rondje van 12 steken, 3 toeren, en dan moet ge vullen (ik krijg da er dus niet in) en de volgende toer moet ge minderen en toedoen. (als ik het er al inkrijg dan wordt de vulling meegehaakt in de minderingstoer. Bestaat er een oplossing voor? (buiten niet vullen?) |
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
ambras? wat is dat Bep?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/ambras
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ambras ruzie |
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
aha weer wat geleerd!
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
ha tis niet alleen handwerken, maar ook een taalcurcus
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
wij zijn allemaal multitaskers
|
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
geweldig die taal barriere
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik dacht meteen aan het Engelse embarrassment en niet aan embrasse.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
nu we het toch over taal hebben (ik heb de vulling erin kunnen prutsen, dus dat is al in orde)
hebben jullie ook dat jullie tong in een knoop geraakt bij het zinnetje : a murderer in the refrigerator? voor mij is dit moeilijker dan japans denk ik. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat is precies pandavulling ??? Van dat witte dat je in pluizen trekt en dan ergens in doet ? Voor kleine dingetjes gebruik ik b.v een potlood een haaknaald, de chop sticks van het Japans - ik kijk om me heen en gebruik was past.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
De meid snijdt recht en de kok snijdt scheef. Zeg dat maar snel 10 x achter elkaar.
Ik moet ineens aan die mop denken: Butler helpt graaf bij het baden. Graaf laat er eentje vliegen. Butler verdwijnt en komt terug met een fles, die hij in het bad zegt. Graaf trekt de wenkbrauwen op. Butler: "Sir you said: Put a bottle on the bottom of the bath." |
|
wat rozengeur. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja dat is da witte spul. ik neem ook de achterkant van een dunne haaknaald, maar dat steek je er lossendoor mee. maar het is vooral een oog of een oor of een snuit, dat is maar 3 toerenn half open en dan de vulling EN dan nog proberen de volgende toer te minderen EN zien dat die vulling blijft 'hangen' en liefst erin.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien een lapje tussenvulling kopen en daar een stukje van gebruiken voor oogjes? Ik bedoel van dat spul voor gewatteerde jassen, maar dan wel dun.
|
|
wat rozengeur. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
aha dat moet ik hier ook nog ergens hebben liggen.
de volgende keer zo is proberen. bedankt voor de tip (m) en de truc (lw) |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ge moet er wel bijschrijven dat het hardop moet gelezen worden, Magtelt, dan kan je het laatste snel achter elkaar zeggen en dat is hilarisch |
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Bep, ja ik krijg de pandavulling overal in. Beste methode is de achterkant van een potlood, en dan kun je bijsturen met je haaknaald. Als de vulling ertussendoorkomt moet je haken met een kleinere haaknaald.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
maar het is dus tijdens het haken als ik de vulling tegenhoud dat de panda meeghaakt wordt. Het is alleen bij die hele kleine stukskes dat ik dat heb. Mijn vingers zijn te dik om in een gaatje van 12 steken met haaknaald 2,5 te steken en de vulling tegen te houden.
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik had dat in het begin ook, maar ik kwam erachter dat ik gewoon teveel vulde. Als je vult moet je het niet tot helemaal bovenaan vullem, maar een beetje dieper vullen, eventueel daar wat harder aanduwen.je kunt dan altijd nadat je afgehecht hebt het eventueel met een haaknaald weer wat ophalen.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Na afloop gewoon een beetje friemelen zodat het in model komt. Maar een potlood is een goed stuk gereedschap.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Zo'n stukje vulling kun je stiekum met naaigaren vastzetten, zodat het blijft zitten, terwijl je met je dikke vingers het oogje dichthaakt. Of met een speld aan de achterkant, die kun je er makkelijk weer uit trekken.
|
|
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |