Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

scheef trekken van breiwerk

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: scheef trekken van breiwerk
    Posted: 13 September 2014 om 13:06
Cry
Dag allemaal,

Graag had ik jullie advies in verband met mijn breiwerk dat scheef trekt.
En het trekt geen beetje scheef.

Het is een steek (ajour) met steekje dubbel breien en lussen maken om de wegvallende steken te compenseren.
Mijn stekenaantal is elke naald hetzelfde, daarom begrijp ik het niet.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt,

Mia
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 13:31

hartelijk welkom mie.
Misschien een fotootje zetten van het stukje breiwerk en om welke ajoursteek het juist gaat?

Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.

Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie, je zou elke dag een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.

Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel. Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken. Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook in de regels van het forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftwewel panel, dus een groep deskundigen die over een onderwerp spreken en aan wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic of daar al een antwoord staat.

Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je aangeven dat je een patroon, boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.

Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken, je kunt met het pijltje linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.Overigens zou het erg leuk zijn, als je in je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 15:42
Als je zeker weet dat je je steken goed breit zal je je oplossing moeten zoeken in het blocken van je werk als het klaar is .

Je maakt het dan vochtig en laat het in model drogen . Dit kun je doen door het op te spelden op een handdoek met daaronder piepschuimplaten .

Of op je strijkplank /een matras van een logeerbed o.i.d.

Tik op google maar eens blocken in .

Een foto plaatsen kan natuurlijk ook plus je ajoursteek dan kunnen we eventueel zien of het bij ons ook zo scheeftrekt .
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 16:48
Hallo Mie,
Als je nu even een stukje patroon laat zien of aangeeft om welk patroon het gaat dan is het voor ons makkelijker om jou te kunnen helpen!
Verder heel hartelijk welkom op dit leuke forum.
Back to Top
Mie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 19:41
Dag allemaal,

Lief van jullie om me te helpen zoeken naar een oplossing voor mijn probleem.

Ik heb enkele foto's getrokken zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

2 patronen; 1 trui en 1 vestje in dezelfde steek.
Ik zou graag het vestje maken.
Maar zoals jullie zien op de foto (ik heb een stylo naast het werk gelegd) wijkt het sterk af naar rechts. Het zou de linkervoorpand worden.

Dank u wel om jullie advies.
Mia
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 19:48
dat stukske naast die bik, krult dat naar binnen? want zo is het precies of ze moeten scheef lopen. het plat stukske is precies juist terug begonnen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 19:53
79 steken tel ik. en het patroon loopt schuin omdat ik denk dat dat het stukske v-halsachtig wordt. Op de foto van het vestje(laatste denk ik) lopen de platte stukken recht naar boven en bij u is er halverwege al terug een begin van een plat stuk en een viertal priemen terug onder de priem, begint er nog een plat stuk
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 20:03
Kun je laten weten hoe je ajoursteek gebreid wordt ?? Of waar we het kunnen vinden of de naam van de steek .
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 20:57
Ik zie wel een verschil tussen jouw patroon en die van de trui en het vestje. Bij jou zijn de vierkantjes recht boven elkaar (alhoewel wel scheef getrokken), bij de trui zie ik duidelijk ruitjes die op elkaar vallen en daardoor als het ware er uitzien als twee kolommen. Misschien is het handig om je patroon (of in elk geval de gebruikte steek) hier te vermelden. Misschien maak je een foutje met het breien van de steek?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 10:01
Ik geef iepie gelijk. En je zegt ook dat je stekenaantal gelijk blijft en toch gaan de gaatjes kolommen diagonaal ipv horizontaal.
Het patroon en jouw breinaalden begrijpen elkaar nog niet helemaal.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 10:07
Bij jou komen er aan de linkerkant stukjes bij, zodat de rijen gaatjes schuin gaan lopen, en op de foto van de trui gaan de gaatjesrijen recht naar boven. Daar gaat het mis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 10:16
Ik ben het met de anderen eens, ergens gaat er iets verkeerd . Of in je patroon staat het niet goed of je gaat ergens in de fout die je dan keurig volhoudt .

Ik heb de ajourpatronen van Drops bekeken en die van Jessica Tromp en dat zijn er heel wat maar kan jouw ajourtje niet vinden .

Je zult het dus hier moeten plaatsen als je nog hulp nodig hebt
Back to Top
Mie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 11:00
Het patroon komt uit Rowanboek nr 29.
De tekst is in 't engels ; ik geef eerst de origenele tekst en dan de vertaling die ik ervan maak.

Row 1 (RS): K1,* yfwd, K2, K2 tog, K2 * rep from *to last st.K1

Row 2 : P1,*P5, rep from*

Row 3 : K1,* K2, K2 tog , K2 yfwd* to last st K1

row 4 : P4, *P5*, rep from * to last st P1

Ik zie nu dat ik een fout maakte toen ik het voor mezelf vertaalde.

Ik toon jullie wat ik vergat te vertalen.

Naald 1 : 1st rechts, *draad voor het werk brengen, 2 steken recht breien, 2st samen rechts breien,* en nu komt het : hier moet nog achter komen, 2 st rechts breien.

Ik ga het werk aftrekken en opnieuw beginnen. Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt om met mij mee te denken en sorry voor mijn slordigheid.
Hopelijk ligt het aan mijn slecht vertaling en wordt het zoeken naar een oplossing beloond met een correct resultaat.
Mooie zondag voor jullie allemaal,
Mia
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 12:26
Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen. Fijn dat je erachter bent gekomen! Soms heb je jezelf blind gestaard op een patroon en zie je zelf de fout niet meer. Dan is het fijn dat hier mensen zitten om met je mee te denken.

Jij ook een fijne zondag en ben benieuwd of het nu wel goed gaat.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 15:13

Over zoiets praten helpt vaak de fout naar voren brengen, ik hoop dat het nu goed komt. Gaat die yarn forward vanzelf weer naar achter ?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 17:52
Het is toch goede hersengymnastiek? Daarvoor zijn we op het forum gekomen, om mee te denken. Ik vind dat veel plezieriger dan mensen die binnenploffen, een patroon willen hebben, en voorgoed goodbye zeggen.

Houd je ons op de hoogte van je vorderingen?

wat rozengeur.
Back to Top
Mie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 18:07

Dag allemaal,
Ik heb een foto genomen van mijn handwerk zoals het nu is.

Zo had het dus moeten zijn, van in 't begin.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 18:11
dat ziet er al beter uit en de 'platte stukken' zijn precies ook breder dan bij het vorige. wat 2 steekskes kunnen doen é
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 18:13
Dat ziet er goed uit. Mooie kleur ook. Helpt dat koolhydraatarme spul? Ik koop wel het brood en ik heb een zakje pasta van de Tuinen staan. Maar ja, die chips, ze blijven lekker.

wat rozengeur.
Back to Top
Mie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 18:35
Die website met koolhydraatarme recepten is van mijn oudste dochter.
Ik heb alleen wat basiskennis van de pc maar als ze binnen springt, dan vraag ik haar hulp voor dingetjes zoals die foto op het forum krijgen. (ze heeft mijn foto's eerst moeten opslaan bij haar, het lukte haar anders niet om foto's op het forum te plaatsen.)

Zij eet al enkele jaren koolhydraatarm (de ene periode lukt het haar beter dan de andere) en die zocht voor zichzelf gerechten die snel klaar zijn, koolhydraatarm en lekker.
Zo kwam ze op het idee om er een website van te maken.

Ik ben blij dat ik deze site ontdekt heb. Lijkt me leuk om van gedachten te wisselen en eventueel raad te vragen.
Mooie zondagavond, jullie weten al wat ik ga doen,.....

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns