Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ambras

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ambras
    Posted: 13 September 2014 om 11:57
hebben jullie ook zoveel ambras met de pandavulling en het object waar die in moet?

bv. oogjes van een rondje van 12 steken, 3 toeren, en dan moet ge vullen (ik krijg da er dus niet in) en de volgende toer moet ge minderen en toedoen. (als ik het er al inkrijg dan wordt de vulling meegehaakt in de minderingstoer.

Bestaat er een oplossing voor? (buiten niet vullen?)
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 12:05
ambras? wat is dat Bep?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 12:21
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/ambras

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ambras

ruzie
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 12:32
aha weer wat geleerd!
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 12:49
ha tis niet alleen handwerken, maar ook een taalcurcusLOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 12:55
wij zijn allemaal multitaskers
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 14:30
geweldig die taal barriere
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 14:45
Ik dacht meteen aan het Engelse embarrassment en niet aan embrasse.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 15:04
nu we het toch over taal hebben (ik heb de vulling erin kunnen prutsen, dus dat is al in orde)
hebben jullie ook dat jullie tong in een knoop geraakt bij het zinnetje :
a murderer in the refrigerator?

voor mij is dit moeilijker dan japans denk ik.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 18:00

Wat is precies pandavulling ??? Van dat witte dat je in pluizen trekt en dan ergens in doet ? Voor kleine dingetjes gebruik ik b.v een potlood

een haaknaald, de chop sticks van het Japans - ik kijk om me heen en gebruik was past.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 18:22
De meid snijdt recht en de kok snijdt scheef. Zeg dat maar snel 10 x achter elkaar.

Ik moet ineens aan die mop denken: Butler helpt graaf bij het baden. Graaf laat er eentje vliegen. Butler verdwijnt en komt terug met een fles, die hij in het bad zegt. Graaf trekt de wenkbrauwen op. Butler: "Sir you said: Put a bottle on the bottom of the bath."

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 18:22
ja dat is da witte spul. ik neem ook de achterkant van een dunne haaknaald, maar dat steek je er lossendoor mee. maar het is vooral een oog of een oor of een snuit, dat is maar 3 toerenn half open en dan de vulling EN dan nog proberen de volgende toer te minderen EN zien dat die vulling blijft 'hangen' en liefst erin.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 18:29
Misschien een lapje tussenvulling kopen en daar een stukje van gebruiken voor oogjes? Ik bedoel van dat spul voor gewatteerde jassen, maar dan wel dun.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 18:37
aha dat moet ik hier ook nog ergens hebben liggen.

de volgende keer zo is proberen. bedankt voor de tip (m) en de truc (lw)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 19:32
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

De meid snijdt recht en de kok snijdt scheef. Zeg dat maar snel 10 x achter elkaar.

Ik moet ineens aan die mop denken: Butler helpt graaf bij het baden. Graaf laat er eentje vliegen. Butler verdwijnt en komt terug met een fles, die hij in het bad zegt. Graaf trekt de wenkbrauwen op. Butler: "Sir you said: Put a bottle on the bottom of the bath."

ge moet er wel bijschrijven dat het hardop moet gelezen worden, Magtelt, dan kan je het laatste snel achter elkaar zeggen en dat is hilarisch
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 20:02
Hoi Bep, ja ik krijg de pandavulling overal in. Beste methode is de achterkant van een potlood, en dan kun je bijsturen met je haaknaald. Als de vulling ertussendoorkomt moet je haken met een kleinere haaknaald.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 20:21
maar het is dus tijdens het haken als ik de vulling tegenhoud dat de panda meeghaakt wordt. Het is alleen bij die hele kleine stukskes dat ik dat heb. Mijn vingers zijn te dik om in een gaatje van 12 steken met haaknaald 2,5 te steken en de vulling tegen te houden.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2014 om 20:42
Ik had dat in het begin ook, maar ik kwam erachter dat ik gewoon teveel vulde. Als je vult moet je het niet tot helemaal bovenaan vullem, maar een beetje dieper vullen, eventueel daar wat harder aanduwen.je kunt dan altijd nadat je afgehecht hebt het eventueel met een haaknaald weer wat ophalen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 10:04
Na afloop gewoon een beetje friemelen zodat het in model komt. Maar een potlood is een goed stuk gereedschap.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 10:09
Zo'n stukje vulling kun je stiekum met naaigaren vastzetten, zodat het blijft zitten, terwijl je met je dikke vingers het oogje dichthaakt. Of met een speld aan de achterkant, die kun je er makkelijk weer uit trekken.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns