Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Knopendoos

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Knopendoos
    Posted: 17 September 2014 om 20:36
Daar komt ie weer eens op tafel, speciaal voor de newby's, de goeie ouwe knopendoos. Oma had er één, moeder had er één, waar ik heerlijk mee mocht spelen. En nu heb ik er zelf 3. Voor de blauwe, groene en paarse, voor de rode, roze, oranje en gele en voor de witte, grijze, beige, bruine, zwarte en houten knopen. Aan hard sieradendraad geregen.

Action had zakjes knopen, in de kleine zaten heel veel dezelfde, maar in de grote knopenzakken zaten voornamelijk vrijgezellen, een paar echtparen, maar de clubjes van 3 en meer waren uiterst zeldzaam. Ik denk dat het fabrieksoverschotten zijn, die gewoon tot een bepaald gewicht in een zakje worden gegooid. Voordeelboekwinkel heeft ook zakjes met veel van dezelfde, min of meer op kleur gesorteerd. Op de markt en in de fourniturenzaak zijn ze stukken duurder.

Het is best leuk om op een kindervest allerlei vrijgezelle knooptje te naaien van ongeveer dezelfde grootte. Of om er een figuur van de naaien op een tas.

Ik heb ook dozen met applicaties en vilten lapjes, emmers met kant en lint en een doos met "dingetjes" , beharingen en dat soort spul.

Wie volgt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2014 om 20:55
Vroeger als ik iets aan het maken was, en echt een mooie knoop nodig had. Of als er kleding gerepareerd moest worden, dan kwam er de knopenzak van Tante Lena tevoorschijn. Een oudtante van mijn moeder die ze had gekregen. Behalve knopen zaten er ook allemaal snuisterijen tussen, zoals zilveren kettinkjes, dingetjes van de naaimachine van vroeger enz.

De zak ruikt ook oud, naar vroeger. Als ik nu iets zoek is het: kijk eens in de zak van tante Lena.

Nu heb ik ook mijn eigen knopen doos. Een laatjes rek van de Xenos met 16 laatjes, waarvan 4 gevuld met knopen. Zakjes van Xenos, Action, maar ook van de prullaria winkel in de stad, waar ze van die heerlijke dingen verkopen. De rest van de laatjes zijn gevuld met lintjes, applicaties, kralen, oogjes, en postzegels!

Je kan niet genoeg knopen hebben
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2014 om 09:09
Ik heb ook een knopendoos. Soms krijg je een reserve knoop bij bijv een blouse of vest, die gaat in mijn knopendoos. Als ik kleding wegdoe en de rits of knopen zijn nog goed dan haal ik die eruit / eraf. Zeker in de tijd dat ik eens een poging heb gedaan om zelf kleding te naaien. De rits en knopen zijn soms nog duurder dan de stof!!!
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2014 om 10:43
Dit is mijn knopen pot. Wij hadden vroeger thuis ook altijd een knopen doos. Altijd leuk om te kijken of het knoopje er in zat wat je zocht. Daar een knopen bewaar tik aan over gehouden. En nu aangevuld met een paar zakjes knopen van de action.

Groetjes Teunie
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2014 om 10:45
Ik heb een 'knopenmolen'. Zo'n ronde doos van Xenos met daarin allemaal vakjes waar de knopen op kleur in zitten. Ik gebruik ze voornamelijk bij het scrappen.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2014 om 11:12
Heb ongeveer een jaar geleden de naaidoos van mijn moeder leeg gehaald (lees geroofd hihihi) omdat zij er helemaal niks meer mee deed en ik langzaam aan steeds meer.
Zij had een heel oud portomonee tasje erin liggen met knopen.
Inmiddels is het tasje te klein geworden en heb ik hem vervangen met een doosje van de budget store. Nog lang niet zoveel knopen. Maar wat niet is kan nog komen hihihi
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2014 om 12:04
Ritsen liggen bij Euroland in wit en zwart, ik meen 10 voor een euro, maar zelfs voor 2,50 zijn ze niet duur. Ik weet niet of je de witte kunt verven.

Ik vind het heerlijk om de knopen op een dienblad te gooien en uit te zoeken welke er geschikt zijn.

In inderdaad, als een kledingstuk van ellende uit elkaar valt, sloop ik alle bruikbare fournituren eraf.

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2014 om 13:11
Mijn moeder krijgt heel veel (en doet er vervolgens niets mee) en soms kijk ik dus verwonderd rond hele bossen lila en groene ritsen.
Dit kan nu wel weg ma, even de knopen eraf halen - is het antwoord, maar ik vraag me wel eens af - als mams strax bij pa ligt wat ga ik en mijn broer
dan met al die ritsen, knopen, gespen enzo doen ???
Een hobbydoosdag houden alleen voor knopendozen ???
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2014 om 17:23
Op Marktplaats zetten voor een andere hamster?

wat rozengeur.
Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2014 om 19:46
Er zijn wellicht weer hobbydozen die knopen sparen, want eerlijk is eerlijk de knopen van Action enz. zijn leuke vrolijke knopen, maar vroeger waren de knopen toch mooier, mooi bewerkt enz. Ik heb de knopendoos van mijn moeder weggedaan aan iemand die er heel mooie spelden en broches van maakt. Vind het zonde als de doos weggegooid zou worden. Mijn 2 meiden doen er niets mee.
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2014 om 21:31
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2014 om 16:30
Ik heb een doos met vakjes waar de knopen gesorteerd in zitten. Hij staat nu bij mijn schoonmoeder (82) die het heerlijk vind om erin te neuzen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 13:55

die lege sigaredozekes heb ik van iemand gekregen en daar bewaar ik de plezante kinderknoopjes in.
de gewone knopen zitten in een curverbox (kleine) met deksel
en de speciale oude knoopjes in een stukje papier gerold in een ander potje
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 13:58
Ziet er vrolijk uit :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 14:00
Wibra heeft nu koekblikjes met een knopenfoto op de bovenkant. Ik was net van plan een vriendin wat knopen cadeau te doen, ik heb er één gekocht, hij is al gevuld.

wat rozengeur.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 17:36
Fijn al die kleurige knopen. Doet me denken aan vroeger, toen ik als kind de knopen van mama zat te sorteren. De gelijke knopen werden met een draadlusje samen gebonden.
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 18:29
Ik heb er van dat harde sieradendraad voor, aanrijgen, eindjes om elkaar wikkelen, zo ruim dat ik een enkele knoop door het knoopsgat kan halen om uit te proberen. Ik speelde schooltje met moeders knopen, alle knoopjes netjes op een rij, kleine vóór, grote achteraan.

wat rozengeur.
Back to Top
Feya View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Feya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 19:22
Ik heb grote knopen in een oud portomoneetje gedaan, deze in een oud tasje gestopt.
Mijn kleinkinderen spelen er uren mee.
Ze gaan om boodschappen, en tellen de grote knopen op mijn hand uit, zie je het voor ogen!!
Die kleine handjes bezig met grote knopen op mijn hand!!!
Zo lief!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 20:56
Originally posted by Feya Feya wrote:

Ik heb grote knopen in een oud portomoneetje gedaan, deze in een oud tasje gestopt.
Mijn kleinkinderen spelen er uren mee.
Ze gaan om boodschappen, en tellen de grote knopen op mijn hand uit, zie je het voor ogen!!
Die kleine handjes bezig met grote knopen op mijn hand!!!
Zo lief!

ikke wel
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 12:14
die van mn schoonmoeder, moeder en de mijne zitten in een emaille geval om van dat groningse ''brood'' te bakken/koken op t gas au bain marie.(ben ff de naam kwijt)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns