Knopendoos |
Reageer |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 September 2014 om 20:36 |
Daar komt ie weer eens op tafel, speciaal voor de newby's, de goeie ouwe knopendoos. Oma had er één, moeder had er één, waar ik heerlijk mee mocht spelen. En nu heb ik er zelf 3. Voor de blauwe, groene en paarse, voor de rode, roze, oranje en gele en voor de witte, grijze, beige, bruine, zwarte en houten knopen. Aan hard sieradendraad geregen.
Action had zakjes knopen, in de kleine zaten heel veel dezelfde, maar in de grote knopenzakken zaten voornamelijk vrijgezellen, een paar echtparen, maar de clubjes van 3 en meer waren uiterst zeldzaam. Ik denk dat het fabrieksoverschotten zijn, die gewoon tot een bepaald gewicht in een zakje worden gegooid. Voordeelboekwinkel heeft ook zakjes met veel van dezelfde, min of meer op kleur gesorteerd. Op de markt en in de fourniturenzaak zijn ze stukken duurder. Het is best leuk om op een kindervest allerlei vrijgezelle knooptje te naaien van ongeveer dezelfde grootte. Of om er een figuur van de naaien op een tas. Ik heb ook dozen met applicaties en vilten lapjes, emmers met kant en lint en een doos met "dingetjes" , beharingen en dat soort spul. Wie volgt? |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vroeger als ik iets aan het maken was, en echt een mooie knoop nodig had. Of als er kleding gerepareerd moest worden, dan kwam er de knopenzak van Tante Lena tevoorschijn. Een oudtante van mijn moeder die ze had gekregen. Behalve knopen zaten er ook allemaal snuisterijen tussen, zoals zilveren kettinkjes, dingetjes van de naaimachine van vroeger enz.
De zak ruikt ook oud, naar vroeger. Als ik nu iets zoek is het: kijk eens in de zak van tante Lena. Nu heb ik ook mijn eigen knopen doos. Een laatjes rek van de Xenos met 16 laatjes, waarvan 4 gevuld met knopen. Zakjes van Xenos, Action, maar ook van de prullaria winkel in de stad, waar ze van die heerlijke dingen verkopen. De rest van de laatjes zijn gevuld met lintjes, applicaties, kralen, oogjes, en postzegels! Je kan niet genoeg knopen hebben
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ook een knopendoos. Soms krijg je een reserve knoop bij bijv een blouse of vest, die gaat in mijn knopendoos. Als ik kleding wegdoe en de rits of knopen zijn nog goed dan haal ik die eruit / eraf. Zeker in de tijd dat ik eens een poging heb gedaan om zelf kleding te naaien. De rits en knopen zijn soms nog duurder dan de stof!!!
|
|
Teunie
Hobbyguru Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
Post Options
Thanks(0)
|
Groetjes Teunie
|
|
JokeP
Hobbyguru Lid sinds: 25 Juli 2012 Status: Offline Points: 1570 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een 'knopenmolen'. Zo'n ronde doos van Xenos met daarin allemaal vakjes waar de knopen op kleur in zitten. Ik gebruik ze voornamelijk bij het scrappen.
|
|
Groetjes,
Joke Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present. |
|
Ien
Hobbywonder Lid sinds: 10 December 2013 Status: Offline Points: 820 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb ongeveer een jaar geleden de naaidoos van mijn moeder leeg gehaald (lees geroofd hihihi) omdat zij er helemaal niks meer mee deed en ik langzaam aan steeds meer.
Zij had een heel oud portomonee tasje erin liggen met knopen. Inmiddels is het tasje te klein geworden en heb ik hem vervangen met een doosje van de budget store. Nog lang niet zoveel knopen. Maar wat niet is kan nog komen hihihi |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ritsen liggen bij Euroland in wit en zwart, ik meen 10 voor een euro, maar zelfs voor 2,50 zijn ze niet duur. Ik weet niet of je de witte kunt verven.
Ik vind het heerlijk om de knopen op een dienblad te gooien en uit te zoeken welke er geschikt zijn. In inderdaad, als een kledingstuk van ellende uit elkaar valt, sloop ik alle bruikbare fournituren eraf. |
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn moeder krijgt heel veel (en doet er vervolgens niets mee) en soms kijk ik dus verwonderd rond hele bossen lila en groene ritsen.
Dit kan nu wel weg ma, even de knopen eraf halen - is het antwoord, maar ik vraag me wel eens af - als mams strax bij pa ligt wat ga ik en mijn broer
dan met al die ritsen, knopen, gespen enzo doen ???
Een hobbydoosdag houden alleen voor knopendozen ???
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Op Marktplaats zetten voor een andere hamster?
|
|
wat rozengeur. |
|
labeldoekje
Hobbywonder Lid sinds: 18 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er zijn wellicht weer hobbydozen die knopen sparen, want eerlijk is eerlijk de knopen van Action enz. zijn leuke vrolijke knopen, maar vroeger waren de knopen toch mooier, mooi bewerkt enz. Ik heb de knopendoos van mijn moeder weggedaan aan iemand die er heel mooie spelden en broches van maakt. Vind het zonde als de doos weggegooid zou worden. Mijn 2 meiden doen er niets mee.
|
|
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
|
|
JokeP
Hobbyguru Lid sinds: 25 Juli 2012 Status: Offline Points: 1570 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Groetjes,
Joke Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present. |
|
simonevv
Hobbyguru Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een doos met vakjes waar de knopen gesorteerd in zitten. Hij staat nu bij mijn schoonmoeder (82) die het heerlijk vind om erin te neuzen
|
|
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
die lege sigaredozekes heb ik van iemand gekregen en daar bewaar ik de plezante kinderknoopjes in. de gewone knopen zitten in een curverbox (kleine) met deksel en de speciale oude knoopjes in een stukje papier gerold in een ander potje |
|
|
|
Ien
Hobbywonder Lid sinds: 10 December 2013 Status: Offline Points: 820 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ziet er vrolijk uit :)
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Wibra heeft nu koekblikjes met een knopenfoto op de bovenkant. Ik was net van plan een vriendin wat knopen cadeau te doen, ik heb er één gekocht, hij is al gevuld.
|
|
wat rozengeur. |
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fijn al die kleurige knopen. Doet me denken aan vroeger, toen ik als kind de knopen van mama zat te sorteren. De gelijke knopen werden met een draadlusje samen gebonden.
|
|
Grx
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb er van dat harde sieradendraad voor, aanrijgen, eindjes om elkaar wikkelen, zo ruim dat ik een enkele knoop door het knoopsgat kan halen om uit te proberen. Ik speelde schooltje met moeders knopen, alle knoopjes netjes op een rij, kleine vóór, grote achteraan.
|
|
wat rozengeur. |
|
Feya
Newbie Lid sinds: 07 Augustus 2013 Locatie: Arnemuiden Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb grote knopen in een oud portomoneetje gedaan, deze in een oud tasje gestopt.
Mijn kleinkinderen spelen er uren mee. Ze gaan om boodschappen, en tellen de grote knopen op mijn hand uit, zie je het voor ogen!! Die kleine handjes bezig met grote knopen op mijn hand!!! Zo lief! |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ikke wel |
|
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
die van mn schoonmoeder, moeder en de mijne zitten in een emaille geval om van dat groningse ''brood'' te bakken/koken op t gas au bain marie.(ben ff de naam kwijt)
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |