Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kennen jullie deze dames?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kennen jullie deze dames?
    Posted: 24 September 2014 om 22:08
http://www.grannysfinest.com/grannies

Ik had het zelf nog niet gezien, hoe vinden jullie het idee en de uitvoering?

groetjes Cormout
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 23:01
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 08:14
Ik ken hier ook niemand van
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 09:48
..en hoe vinden jullie het idee, om op deze manier producten te maken en te verkopen. En hoe vinden jullie het product?

Groetjes Cormout
Back to Top
rijodesign View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rijodesign Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 10:12
Ik had er wel eens van gehoord en het idee is wel leuk.
Maar ik vind de prijzen wel aan de stevige kant, komt waarschijnlijk door het soort wol dat ze gebruiken. En ach het houdt ons als ouderen van de straat :-). Bij ons is er ook zoiets "wereldwijven". Daar werken vrouwen van verschillende culturen samen met ontwerpers en hebben hun eigen label.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 11:44
Ik denk niet dat ik vlug iets zal kopen daar. Ik vind die 50 euro voor een muts ook wel aan de 'gouden' kant. Koop je genoeg wol mee om zelf te proberen en dan de duurste wol te kopen en daar de goede muts mee te breien.

Hier hebben vorig jaar in een winkel van die zelfgebreide en zelfgehaakte kindermutsen gelegen, zoals die uiltjesmutsen en zo. Mooi gelabeld voor 25 à 30 euro voor een muts. Veel zijn er niet van verkocht (als er al 1 van verkocht was) gewoon omdat de prijs veel te hoog was.

Het eerste wat kinderen en zelfs volwassenen in de winter verliezen of ergens vergeten zijn wel de mutsen en de sjaals. en om dan telkens 50 euro kwijt te zijn?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 12:08
goed idee! maar...... die prijzen!
te hoog voor mn portomonee
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 16:24
Ik had er een knipsel van liggen dat ik pas in de puinhopen tegenkwam (d.d. 16 feb 2013, tss tss tss) en was van plan eens te kijken.
Als je 45 euri voor een muts vraagt . . . wat vraag je dan voor een trui . . . ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 17:43
Ik werk voor mezelf, dan ben ik de enige die in mijn nek hijgt, als het af moet.

Ik vind het een goed initiatief, maar ik denk eigenlijk dat breiende oma's niet eenzaam zijn, omdat ze er geregeld op uit moeten voor garen, knopen enz.

Wie moeten er allemaal van betaald worden? De designers, degenen die het materiaal leveren en de granny's? Of mogen de granny's gratis breien ter meerdere glorie van anderen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 20:43
Nou ja, de oma's hopen dat er iemand oprecht hun breisel gaat dragen en daar is niets mis mee - maar hoe je dan precies
op die prijzen uitkomt is mij een raadsel. Zo iets als van - als we te weinig vragen neemt niemand ons serieus
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 20:54
Ik denk dat je dat soort prijzen krijgt als je een officieel uurloon in rekening brengt. Voor een beetje loodgieter betaal je een 45 euro per uur (in hetbwit dan). Dus een muts van 50 euro is een urrtje werk en 5 euro aan wol.
Dat is dus precies de reden dat het geen zin heeft om met handwerken je brood te verdienen - tenzij je ook andere inkomsten hebt (bijvoorbeeld door ook garen te verkopen).
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2014 om 11:30
Ik zou denken, die oma's krijgen een aardigheidje op die manier hebben ze niet alleen de eer - een vrijwilligers vergoeding b.v.
En dat is echt geen 45 euri, voor mij voelt het echt weer aan alsof het geld in diepe zakken verdwijnt.
Ik heb hier het krantenartikel voor mn snufferd "we zijn een modemerk met een sociale gedachte" aha daar staat het
"met de opbrengst worden de oma's mee op stap genomen".
Ik vind het id op zich goed&leuk, de mutsontwerpen saai en de goede bedoelingen en de geldstromen moeilijk te controleren.
Als je op ebay wel eens iets scoort vragen ze ook wel eens een donatie, maar dat is dan gewoon een dollar of een euro, daar maken ze
van vele kleintjes 1 grote, hmm nee ik blijf het dus aan de dure kant vinden. En zeker wat eerder iemand zei, als kinderen iets kwijt raken
is dat altijd wel een muts of een sjaal. Dus ik zou me ook eerder richten op producten voor volwassenen of een babydeken met naam op
aanvraag - zoiets. En als je iets op bestelling maakt, dan kan die prijs ook wel.
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2014 om 20:23
wat mij vooral op viel, na de prijs :), is dat ze Oma's nemen, omdat die de techniek beheersen. Maar veel van de sjaals en mutsen, kunnen door iedereen die door heeft hoe je de kanten netjes houdt, gebreid worden.
Voor de kabels is wel wat meer techniek nodig en het patroon met de blokjes ook.

En de prijs is zo hoog, omdat ze de winkeliers een aantrekkelijke marge geven, zodat ze het product willen verkopen

groetjes Cormout
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2014 om 20:28
maar als de prijs zo hoog is dan verkopen ze zo goed als niets. Logica van deze tactiek?
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2014 om 20:30
Ik snap het niet, zou best wel willen weten of ze wat kwijt raken.
Maar zou best kunnen, als ze het heel goed neer hebben gezet als zeer exclusief, misschien dat de rijken der aarden er dan voor vallen :)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2014 om 20:41
Ik heb toch mijn twijfels. Ik zou de omzet van oktober, november en december wel eens willen weten (seizoensmaanden)

maar ja zij zullen denken, als ik 1 muts aan 50 euro kan verkopen, heb ik 40 euro winst. Als zij daarentegen goedkopere mutsen aan 15 euro verkopen is dat slechts 5 euro winst, dus moeten er 8 maal meer goedkopere mutsen verkocht worden.

Hun tactiek ontlogicat.

Dus 2 mutsen verkopen aan de 'hebben'mensen en ge zijt binnen.

En de vloer blijft ook properder scheelt weer in onderhoud ook, dit terzijde.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2014 om 22:27
Gezien het aantal foto's op de site betekent dat dat als ze maar twee mutsen verkopen ze een enorme voorraad hebben, en te weinig omzet. Economisch zeer ongunstig. (Zo heb je nog wat aan die cursus financieel management)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns