vervanging van 3 keerlosse |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 Augustus 2014 om 08:27 |
http://hekelidees.blogspot.be/2014/08/hekel-tutoriaal-2-kortbene-in-plaas-van.html
hier is uitgelegd hoe je 3 keerlosse kan vervangen zodat je die steek niet vergeet en ook geen dunner beginstokje hebt en zodoende een klein gat |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind die taal al prachtig.
Overigens heb ik een steviger opzetsteek uit een oud haakboekje. Het staat in een mail, dus die moet ik doorsturen aan degenen die een PM sturen met als onderwerp Opzetlossen en hun mailadres vermelden. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een goed idee. Dank je voor de link.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
wat n goeie tip Bep, dankjewel
en ook bij mij heten stokjes voortaan 'langbenen' |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dit is inderdaad een hele goede tip.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lekker lezen dat Zuid-Afrikaans "gate is nie cool nie"
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ja echt IW, daar kan ik ook zomaar verliefd op worden
en nu is het nog niet eens lente..... |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Verliefd worden is niet seizoemsgebonden, het is geen boerenkool!
|
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou wat voor weer zou het in Zuid-Afrika zijn ???
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heerlijk om te lezen. Ik begrijp dat ze ipv de eerste drie lossen als het ware twee vasten op elkaar prutsen, maar het is me niet helemaal duidelijk of er ook iets verandert aan het laatste stokje van de rij?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
nee, het laatste stokje blijft een gewoon stokje en dan is het draaien zonder er eerst een losse (of twee of drie) te haken en direkt een vaste in het eerste stokje en daar bovenop nog een vaste en dan gewoon weer verder doen.
|
|
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
dat is waar Magtelt maar een eerste lentezonnetje helpt wel altijd
als vaste 'korte benen' heten en stokjes 'lange benen' hoe zou dan n dubbel stokje heten? |
|
iepie
Duizendpoot Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een dubbel stokje is een dubbelslag langbeen, een driedubbel stokje een drieslag langbeen. Gotta love the language
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb nog eens goed gekeken en volgens mij is dat vervangende langbeentje hetzelfde als mijn stevige sliert opzetsteken. Daar steek je ook telkens in de dwarslus van de linkersteek. Je begint met twee lossen en steekt dan in in de dwarslus links en maakt een vaste en zo ga je door. Je hebt dan een koord en daarop ga je je patroon haken.
|
|
wat rozengeur. |
|
marjolein2202
Hobbyguru Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Post Options
Thanks(0)
|
Handig zeg!
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ben nu maar eens een vestje aan het haken, voor de afwisseling, kon ik meteen deze tip uitproberen en ik vind het super!
niet alleen wordt het mooier bij het keren, als je er later op terug komt, heb je ook n mooie steek om je laatste steek op te haken (niet in dat kettinkje van 3 keerlossen) ben ik duidelijk of zien jullie er nu geen steek meer van? |
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik snapte er eerst niets van, maar ik geloof dat ik hem nu begrijp.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Je maakt een vaste in de eerste steek, die waar de lus van je haaknaald uit komt, en dan maak je een vaste in de verticale lus links, desnoods doe je dat nog eens en dan heb je een veel dikker begin dan die 3 keerlossen. Ik doe het nu ook altijd.
|
|
wat rozengeur. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hijs deze tip even op voor de newby's, dan staat er weer een echte tip bovenaan in plaats van een probleem dat in Vragen hoort.
|
|
wat rozengeur. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ook maar ophijsen.
|
|
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |