Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

http://forum.hobbydoos.nl/voor-1970-geboren_topic1

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: http://forum.hobbydoos.nl/voor-1970-geboren_topic1
    Posted: 18 Oktober 2014 om 22:13

Wie kent er nog het rijmpje om met ballen tegen de muur gooiend van alle kunstjes te doen?

Het ging van Karel 1 stond op 1 been,
             Karel 2.......
             Karel 3 zat op zijn knie
             Karel 4 dronk veel bier
             Karel 5 sloeg zijn wijf
             Karel 6 stak met een mes
             Karel 7 stond te beven
             Karel 8 stond op wacht
             Karel 9 trok zijn degen (denk ik) of liep in de regen kan ook zijn
             Karel 10 heeft niets gezien

en dan moest je de ballen een gewoon en de andere overlangs tegen de muur gooien en uitvoeren wat er stond. dus het kon zijn dat je de bal achter je rug om moest overnemen, of onder het been overnemen.
Bij Karel 8 weet ik nog moest je 8 maal salueren en zien dat je de bal niet liet vallen want dan was je er aan.

En ik pieker me suf van hoe het was, al maanden en kan het maar niet vinden.

Er waren ook nog andere bal/muur spelletjes waar je de bal telkens op een andere manier een aantal keren moest gooien.

Het waren spelletjes met twee of drie ballen

Ik weet nog dat ik die talloze keren heb gespeeld buiten en binnen in de kamer , een muur is een muur.

Omdat in dat topic over vroeger werd gesproken, qua spelletjes en zo en het afgesloten is moest ik dus wel een nieuw openen, maar ik verwijs wel eventjes naar dat topic.
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 22:39
http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/liedje-hoorde-ballen-muur-eerste.421747

groetjes margriet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 22:45
Jaaa dat is het. Zo te zien had ik er nog veel juist.

Direkt kopiƫren se, voordat ze het eraf halen. Kan ik gaan oefenen om het aan de kleinkinderen te leren.

Superbedankt en nu kan ik toch al een uurke langer slapen ipv te piekeren over hoe ging het nu weer.
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 22:51
haha graag gedaan hoor, ken dat slapeloze gepiekerWink
groetjes margriet
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 08:37
http://home.zonnet.nl/robhiddinga/kids/kids/heenweer.htm
er zijn verschillende versies van
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 09:55
bedankt bloem, met die liedjes te zien, komen er weer andere boven, zoals de handjeklapliedjes waarbij je tegen mekanders handen klapt in een bepaalde volgorde, wat niet gemakkelijk was. eens aan mijn kinderen vragen of zij die teksten nog kennen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 11:04
Hm, die Karel twee kon ik me ook niet herinneren, en nu ik hem bij die link zie dan gaat er nog geen belletje rinkelen. Karel twee zwom in de zee. Nee, denk dat wij dan toch iets anders zongen, maar wat> Geen idee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 11:06
Je had ook van die touwtjespringliedjes om te kijken met wie je trouwde en wat je dan droeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2014 om 15:27
Wij zongen: Karel twee zwom in de Zuiderzee
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2014 om 15:40
Bij ons dronk Karel 2 gewoon een kopje thee .
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2014 om 17:16
Karel twee ging Naarden zee
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2014 om 11:26
Jaa Mutti, dat was het bij ons ook, Die tweede Karel dronk een kopje thee.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2014 om 12:27
Wij (die van na 1991) hadden Charlie Chaplin ging naar de disco, leerde de meisjes dansen

Haha! Heb ik wat afgezongen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2014 om 13:13
charlie chaplin ging naar spanje
om de meisjes te leren dansen
de eerste was de chachacha
de tweede de amerika
de derde was de hoelahoep
de vierde was de spijkerbroek (en dan grandecar proberen)

was het zoiets?

en die tweede karel met zijn kopje thee klinkt mij ook 'gebekter' in de oren. Ik denk dat het die was
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2014 om 13:20
Zijn er nog van die versjes gezongen of niet van uit die tijd?
Ja nog veel, zegt.

't is maar dan kan ik rustig op mijn gemakske dementeren, want als ik die zelfs niet meer ken, gaan ze een moeilijke krijgen aan mij.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.471 seconden.
Lang Yarns