Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haaknaalden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haaknaalden
    Posted: 19 Oktober 2014 om 12:44
Met welke haaknaalden werken jullie het liefst?

Ik gebruik het liefst de clover naalden. Gebruik nu een Addi swing, vind dat maar een rot ding. Hij ligt zwaar in de hand, kan er maar heel kort mee haken. Hij zou ergonomisch zijn, daarom denk ik dat ik hem misschien niet goed vast hou. Heb hem al vast gehad als een pen en mijn hand er helemaal overheen gehouden. Op beide manieren hou ik het noet lang vol. Door deze ervaring ben ik benieuwd welke merk naalden jullie het liefst gebruiken? En, misschoen is er iemand die een tip kan geven hoe deze Addi vast te houden?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 12:48
na wat gegoegeld te hebben zou ik hem vasthouden zoals een tandarts zijn boor vasthoudt of zoals je je tanden poetst. Dat lijkt dus op het voorsta na als 2 druppels water op een tandenborstel.

Ik haak gewoon met de prym haaknaalden, rechte koude ijzeren (in ieder geval metaal) stokskes met zo een plat stukske in het midden.

Wel een nadeel is dat het vasthoudstuk dus ook kleinder wordt met de haakdikte. Heb van de week met een prym haaknaald 1 bezig geweest en dat ding draait dan altijd verkeerd door uw vingers omdat het zo dun is.
Een satéstokje is dikker.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 13:13
Ik haak met ijzeren rechte van de zeeman, nummer 3 is mn favoriet.
Verder vind ik de dikke naalden fijn van hout, die heb ik van de wibra.

En ik houd ze vast als een mes

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 13:41
Met Clover, dat geeft minder pijn, omdat ik die losser vast hou dan een gewone haaknaald.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 14:12
Ik gebruik de naalden, die ik ooit van mijn moeder gekregen heb (gewone rechte met zo'n plat stukje), als de naalddikte kleiner wordt
vind ik dat minder worden (krampjes). Omdat ik nieuwsgierig was heb ik pas clover amours gekocht, maar omdat ik deze bestelde in
maat 3 merkte ik weinig verschil, hij is lichter maar werkt niet per definitie (veel) fijner. Maar voor dunnere naalden lijken ze me wel fijn
omdat ik juist dan altijd kramp krijg. Maar ja, ik haak niet zo heel veel, dus ik denk niet dat ik zeer binnenkort meer van die naalden
ga aanschaffen.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 14:41
Ik haak alleen nog maar met de knitpro soft. Die vind ik fijner dan de clover naalden. Ik houd mijn haaknaald vast als een pen. Op die manier kan ik opzich prima haken met alle naalden. Ik vind de knitpro het fijnst omdat ik zowel met strak haakwerk (amigurumi) als los haakwerk (bijv deken) met deze naalden kan haken zonder kramp.

In principe zijn beide manieren om de naald vast te houden prima. Zelf vind ik de pen methode handvriendelijker. Maar voor beide manieren geldt dat je hand moet wennen voordat je lang kan haken. Kun je met je andere naalden wel langer doorhaken? In dat geval ligt de addi jou waarschijnlijk gewoonweg niet. Niet elke naald is fijn voor iedereen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 17:55
hoi, haakte eerst met gewone=kramp in mn hand.
toen clover, ging prima maar kreeg toch allerlei klachtjes,
nu met addi, heb wel anders moeten leren vasthouden, kon er lang mee haken, lees kon, want mn elleboog doet gemeen zeer.
met gewone kan ik niet eens meer haken, mag nu een granny a day haken, die van die mooie kerst deken een jaar geldeden. en dan  is t over en uit men mn arm.
dus gewoon van alles proberen en opeens heb je de goeie nld te pakken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 18:06
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

lees kon, want mn elleboog doet gemeen zeer.
met gewone kan ik niet eens meer haken, mag nu een granny a day haken, die van die mooie kerst deken een jaar geldeden. en dan  is t over en uit men mn arm

't is bijna kerst : nen nieuwen elleboog vragen voor onder de boom en we kunnen weeral voort.

't zou wel gemakkelijk zijn als er een winkel zou bestaan met menselijke onderdelen die je dan zelf kon vervangen. wie weet in de toekomst met al die 3d printergevallen. Een knutseldoos met een nieuwe knie, elleboog, darm, enz.... en dan de Ikea zijn technologie er nog bij om alles ineen te zetten zonder 1 vijske....
Back to Top
Jolantje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 19:46
Ik haak met addi, ik zou niet anders willen! Fijne haaknaald!
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 19:51
Ik heb toch maar een clover besteld, die addi vind ik maar niks. Jammer dat ik dat niet eerder wist, want die Addi was een keer zo duur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 22:21
Originally posted by bep bep wrote:

't zou wel gemakkelijk zijn als er een winkel zou bestaan met menselijke onderdelen die je dan zelf kon vervangen. wie weet in de toekomst met al die 3d printergevallen. Een knutseldoos met een nieuwe knie, elleboog, darm, enz.... en dan de Ikea zijn technologie er nog bij om alles ineen te zetten zonder 1 vijske....

Bep, als je die winkel hebt gevonden, dan hou ik me aanbevolen!
Ik zoek nog nieuwe spieren en gewrichten.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 22:36
ik zal het in het oog houden en als ze in reklame staan laat ik het wel weten dan, misschien is het wel 1 kopen 1 gratis. Alleen nog iemand vinden die dan hetzelfde nodig heeft
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2014 om 08:26
Die zullen er vast wel zijn. En een spier op reserve is misschien ook nog een optie. ;-)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2014 om 11:28
beppie!!!
mag t een rechter elleboog zijn, vrees dat 2 linker ellebogen net zo lastig is als 2 linker handen hebbenLOL
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2014 om 13:40
Ik wil dan ook mee doen met de nieuwe elleboog en spieren
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2014 om 20:35
Nou, als ik met de addi naald blijf haken zal ik ook naar die winkel met menselijke onderdelen moeten. Amehoela dat het een ergonomische naald is.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.047 seconden.
Lang Yarns