Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Iemand bekend in omgeving Maastricht?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Iemand bekend in omgeving Maastricht?
    Posted: 26 Oktober 2014 om 12:11
Ik ga nl. met mijn vriendin 2 dagen naar Maastricht. We gaan met de auto maar nu is het parkeren daar wel heel erg duur. Nu hoop ik dat er hier iemand is die een tip kan geven wat we het beste kunnen doen. 

Nu zag ik dat je bij station Maastricht Noord gratis kunt parkeren en dan verder met de trein naar Maastricht, naar het lijkt mij dat je dan toch zeker nog een kwartier moet lopen tot je op de Markt bent (daar staat ons hotel). En, staat mijn auto daar wel veilig.

Weet iemand hier misschien een beter idee? Het parkeren hoeft niet gratis te zijn, maar omdat we een nacht blijven zal er wel twee dagen worden gerekend.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 12:49
Heeft het hotel geen P of P-kaarten of informatie daarover ?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 14:57
Ik ben uit de buurt van Maastricht. Ik weet echter niet of het veilig is om je auto op die plek te laten staan. In de stad is het schreeuwend duur. Je kunt bij de Geusselt gaan staan, daar is het ook gratis, maar dan heb je een probleem om de stad in te komen. Maastricht Noord lijkt mij het handigste en dan met de trein de stad in. Vanaf het station rijden er stadsbussen de stad in. Vroeger, toen ik er op school zat, kostte dat bijna niets. Hoe dat nu is weet ik niet. Om op de markt te komen heb je denk ik meerdere buslijnen. Voor de rest is Maastricht heel goed lopend te doen. De binnenstad is niet zo groot. Woensdag is marktdag in Maastricht.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 16:21
Hebben ze geen 65+ kaartjes voor de bus?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 16:50
Als ik de parkeertarieven van Maastricht zie, krijg ik de neiging om mn moeder te vragen of ze niet naar het zuiden des lands verhuizen wil Geek
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 19:10
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Hebben ze geen 65+ kaartjes voor de bus?
Geen idee Magtelt. Ik ga met de trein naar Maastricht vanwege de parkeertarieven. Moet dan wel eerst met de auto naar het station, maar daar is het parkeren gratis. Behalve als we met z'n tweetjes gaan en niet te lang blijven.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 19:19
Even googelen op voordelig parkeren Maastricht en je krijgt een aantal mogelijkheden compleet met tarieven en verkrijgbaarheid van OV kaartjes . Er gaan in het weekend zelfs pendelbussen
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 22:08
Bedankt, denk dat we dan toch maar naar station Noord gaan en verder met de trein reizen. In het centrum is parkeren veel te duur, voor twee dagen. Bij het hotel zijn geen parkeerplaatsen. En op internet werd parkeren bij het Vrijthof afgeraden (stond niet bij waarom).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 10:22
Googel je ook handwerkzaken?

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 10:27
Ik zou je aanraden om met de trein en bus te gaan naar Maastricht, dit ook vanwege de werkzaamheden aan de A2 tunnel die gaande zijn en de dure parkeertarieven. Misschien dat je voor de zekerheid navraag kunt doen bij jullie hotel waar je eventueel kunt gaan staan of dat zij een parkeergarage hebben.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 13:01
Als ik het zo zag is het niet in heel Maastricht betaald parkeren. Dus weg van het centrum zijn er genoeg mogelijkheden.
Ik zou dan op zoek gaan naar een straat waar een bus langs komt richting jouw hotel of kijken naar een winkelcentrum met een ruime P-plaats.
Of hoogbouw (hebben ze dat in Maastricht) met een ruime P ervoor. Gewoon google maps pakken en dan op satelliet zetten en een beetje
rondneuzen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 14:03
Nee, dat klopt dat er niet in heel Maastricht betaald parkeren is. Maar het station in Maastricht Noord is verre weg het handigste omdat je van daar met de trein de stad in kunt. Het station ligt niet echt midden in het centrum, maar naar het Vrijthof is ongeveer een kwartier lopen, naar de markt zal hetzelfde zijn.
Bovendien staan er bij het station taxi's en stadsbussen als je niet met je koffer wil sjouwen. Ik loop de stad in. Toen ik er vroeger op school zat liep ik ook naar school, ongeveer een half uur. Spaarde ik het geld van de stadsbus uit en had zo iedere week een extra zakcentje!!! (dat waren nog eens tijden,haha.)
In de Boschstraat is een breiwinkel, ben er zelf nog nooit geweest. In Margraten is het Zwarte Schaap tegenover de kerk. Daar kom ik dus regelmatig!!!! Ze hebben ook een internetwinkel. Die heet Breipaleis. Hebben heel veel mooie garens. Maar daar moet je echt de bus voornemen. Ik denk ongeveer 20 minuten in de bus.
En nu moet er maar een echte Maastrichtenaar komen voor meer info.
Groetjes, Lida.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 14:26
ik ben geen maastrichtenaar maar ik weet wel dat als je de elfde zou gegaan zijn dat het er dan heerlijk druk is (bij goed weer TE druk) omdat er dan carnaval gevierd wordt EN je in alle winkels 11% korting krijgt dan.

Ik zou dus met de auto tot bijna aan het hotel rijden. Parkeerplaats zoeken voor een uurtje, inchecken en aan het personeel daar vragen waar er een goedkope veilige parkeergelegenheid is, terug de auto instappen en daar gaan parkeren, (straat opschrijven want anders wordt het zoeken naar de auto als je terug moet) en een wandelingetje terug maken dan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 19:25
Ik vind die van bep goed - lekker eerst je koffers naar binnen werken en dan meteen je 1e uitje maken als je de auto ergens anders neer gaat ploffen.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 19:48
ik woon in maastricht en weet niet hoe het is met parkeren want ik heb geen auto............
groetjes geesje
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 19:53
Originally posted by geesje geesje wrote:

ik woon in maastricht en weet niet hoe het is met parkeren want ik heb geen auto............
Had ik mijn hoop helemaal op jou gevestigd om goede informatie te krijgen!!!! Leuk dat je er weer even bent.
Groetjes, Lida.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 20:15
ja lidwina dat dacht ik al   LOL   mijn lappie is in onderhoud geweest , ik heb het echt druk gehad vakantie, verjaardagen ,haken voor Kerst voor minder draagkrachtigen, enz.en kort geleden met mijn verjaardag heb ik een iPad van de kinderen gekregen en die ken ik nog niet zo goed, dus ook uitzoeken........LOL groetjes Geesje
groetjes geesje
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 09:56
Och we gaan maar voor 1 nacht, veel bagage nemen we dus niet mee. Ik neem aan dat alles wel in een rugtas zal passen.  Ik twijfelde of we met de auto zouden gaan of met de trein, de auto is het geworden want met twee personen ben je dan denk ik toch wat goedkoper uit. En je kunt dan meer kanten op, dan kunnen we de tweede dag altijd nog ergens anders heen gaan, misschien naar Brabant want daar moeten we toch doorheen om weer thuis te komen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 13:00
Ja, je kunt de terugreis plannen met tussenstops. Kopje koffie hier, boterhammetje daar.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 16:52
Precies, veel leuker dan aan een stuk door rijden, het is toch zo'n 2,5 rijden voor ons.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns