Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

tijd tekort

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: tijd tekort
    Posted: 26 Oktober 2014 om 12:26
Pff, ik werk niet en nog heb ik tijd tekort. Ik heb enorm veel bestanden van allerlei dingen, die moet ik nodig eens beter sorteren want nu kan ik zowat niets terug vinden. Maar, ik wil ook graag breien, haken en kralen. Maar toch, die bestanden moeten een keer worden uitgezocht. Denk dat ik maar eens een huishoudster neem (moet ze wel gratis zijn, hihi), kan ik meer met mijn hobby's bezig zijn. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 12:44
of efkes op uw tanden bijten en de boel de boel laten en eerst de pc uitkuisen.
(uit ondervinding weet ik dat het na een week en zelfs na twee weken alles er nog net hetzelfde bijligt, alleen een beetje stoffiger, maar als je stillekes blijft zitten voor je pc, kan het stof zich al niet verplaatsen en komt er ook niet zoveel bij)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 12:47
Of met een keukenwekker erbij, iedere dag een halfuurtje en nog belangrijker, nieuwe bestanden meteen op de goede plek neerploffen.
Maak er per map b.v. een index documentje bij dan kun je in dat bestand zien wat je hebt en er ook een score aan geven.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 12:52
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Of met een keukenwekker erbij, iedere dag een halfuurtje en nog belangrijker, nieuwe bestanden meteen op de goede plek neerploffen.
Maak er per map b.v. een index documentje bij dan kun je in dat bestand zien wat je hebt en er ook een score aan geven.

toch wel voor het huishouden dan dat keukenwekkertje?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 16:24
Als je een goed schema hebt voor je bestanden (ik heb er ooit één geplaatst bij Tips en trucs), dan kun je er misschien een scholier aan zetten tegen een kleine betaling. Een andere scholier voor strijken, ramen lappen etc en voila, alle tijd voor breivrolijkheid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 22:13
Magteld, ik heb twee scholieren thuis, maar die willen het echt niet voor me doen. Nu werken ze er beiden ook bij en ik denk dat ze daar veel meer verdienen dan ik ze zou kunnen betalen :-)
Nee, zal het toch zelf moeten doen. Zal morgen eens beginnen met het uitzoeken, hopen dat ik dan niet weer wordt afgeleid door andere dingen op de pc/internet.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 01:05
Ik denk weleens dat inefficiency hand in hand gaat met 'veel tijd hebben'. Ik heb een drukke baan en ben daarom genoodzaakt de (resterende) tijd zo efficiënt mogelijk in te delen. Hoe leuk ik mijn werk ook vind, ik zou dolgraag soms wat uren willen lummelen, maar buiten vakanties kan dat gewoon niet. Het wordt na verloop van tijd ook een tweede natuur, een sport, om de tijd die je hebt, zo goed mogelijk in te delen. Je wordt eigenlijk van het begin af aan gedwongen goed na te denken over hoe je dingen aanpakt, zodat je je tijd ook zo goed mogelijk kunt besteden aan de dingen die moéten of die je wilt. Dat betekent bijvoorbeeld dat ik van tevoren moet bedenken hoe en waar ik bestanden moet opslaan; op mijn werk, maar ook privé. Dat wil absoluut niet zeggen dat het nooit misgaat, maar het meeste kan ik toch wel redelijk snel terugvinden. 

Zo'n keukenwekker met timer lijkt me daarom wel een goed idee. Wink Jezelf maar een bepaalde tijd geven om iets te doen en je daar dan ook aan houden. Dan wordt het een kunst (en echt ook leuk) om zoveel mogelijk in die gestelde tijd te doen. Hoe sneller gedaan, hoe meer tijd je overhoudt voor andere en leuke dingen! Cool 
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 07:10
Ik heb opeens een uur extra in de dag zitten, mijn interne klok is niet meeveranderd dit weekend.
Ook mijn parkietjes hebben er last van.

Sinds gister heb ik na weken opeens weer haakzin, dus ben nu aan het proberen om de onafgemaakte Halloween haaksels van vorig jaar af te maken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 09:46
Wat dat een uursverwisseling allemaal al niet kan teweegbrengen he cully.

Ik denk dat het ook wel te maken heeft met de aard van het beestje. Ik bv. laat mij niet commanderen. Als mijn moeder vroeger al zei en nu ga je dit of dat doen dan vertikte de dees om juist dit of dat te doen. Als ze daarentegen niets zei deed ik vanalles zonder te vragen. En ik ben dus nog altijd zo. Ik zal dus ook nooit iets vragen aan iemand om iets te doen. En wat huishoudelijke taken betreft of onderhoud van het huis (vb behangen, schilderen, iets repareren) ga ik ervan uit dat zij ook ogen in hun hoofd hebben en zien wat er nog moet gebeuren. Wordt dat niet gezien dan begin ik er zelf aan maar o wee als er dan iemand commentaar heeft.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 13:05
Misschien moet je de scholieren leren koken, zodra ze dat kunnen heb je dus 1 à 2 dagen waarop je niet hoeft te koken.
En heb jij tijd voor andere dingen. Later zullen ze ook voor zichzelf moeten koken, is het eten mislukt - jammer eet een boterham.
Friet van Piet of een pizza is geen goed id, dan leren ze het waarschijnlijk nooit.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 14:53
Ik heb na mijn huwelijk maar kort meer in het onderwijs gewerkt. Daarna was ik fulltime huisvrouw met alles er op en er aan. Behangen, schilderen, tuin doen, kleren naaien, kleren breien, bakken. Dat was mijn baan. Er waren dingen die ik veel leuker vond dan het gewone huishouden. Maar.... ik heb mij altijd voorgehouden dat dat mijn hoofdbaan was. Dus heb ik mijn huishouden altijd zo efficient mogelijk gedaan, zodat ik tijd had voor de andere leuke dingen. Alles wat met handwerken te maken had, of dat nu de zoveelste jurk, blouse, rok naaien voor mijzelf was of truien breien voor de zonen, werd gedaan in de tijd die overbleef na wassen, koken, strijken, schoonmaken. Ik heb tot nu toe een heerlijk leven gehad. Net zo goed af en toe stressig, maar uiteindelijk heel relaxed.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 16:07
Ik bedoelde ook niet je eigen scholieren, ik bedoelde buurkinderen of vriendjes/vriendinnetjes van je eigen tieners. Die zijn vaak veel eerder bereid om klusjes te doen voor een kennis, vooral als er een kleine betaling tegenover staat. Ik waste bij vreemden altijd heel vrolijk en opgewekt af, thuis met een lang gezicht. Computerklusjes had ik toen vast heel leuk gevonden.

Bep, mijn moeder was heel handig in afschuiven: Magtelt wil iemand even...koken, ramen lappen, boodschappen doen, ook voor buren, oppassen op de kleintjes of op kindjes van buren. De andere 3 kwamen nooit in aanmerking, maar die zeiden ook rustig Nee, er werd immers gevraagd Wil je... Ik weet niet wat voor ramp er gebeurd zou zijn, als ik ooit gemoedereerd Nee had gezegd.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 16:35
Ik denk dat jij heeeeeel moeilijk nee kunt zeggen en dat is dus de aard van het beestje.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 19:02
Dat is waar, ik oefen er nu al 6 jaar op en nog is het oppassen dat ik niet Ja er uit flap.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 10:07
Nou, het begin is gemaakt. Ik heb alles even overgezet op een harde schijf, heb een map aangemaakt met submappen. Daar doe ik alles dan uitgezocht in. Alleen ben ik blijven steken bij het maken van die mappen haha. Och, het begin is er. En nee, ik doe het toch maar liever zelf, weet ik later (hopelijk) tenminste nog waar ik iets in heb geplaatst.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 10:48
Zo doe ik het ook Janne Marie.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 12:58
Als je het systeem eenmaal geïnstalleerd hebt, is het niet zo moeilijk om er telkens een patroontje in te mikken.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 16:48
Dat zou je wel denken, maar soms ben ik zo verstrooid, gooi ik alles in verkeerde mappen. Ik had al allemaal verschillende mappen, maar dan lukte het me nog om bijvoorbeeld een breipatroon bij het haken te zetten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 17:17
Dat heb ik in mijn mailbox, dan vraag ik me later af waar een mail gebleven is of ik vind er eentje in een heel vekeerde map.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns