Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verhuisd en toch weer veel hobbyspullen

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Verhuisd en toch weer veel hobbyspullen
    Posted: 27 Oktober 2014 om 18:45
Veertien jaar geleden ben ik verhuisd naar een kleinere woning, was geen vliering, mijn broer heeft een vliering erin gemaakt. Had hij niet moeten doen want het staat er bomvol.Maar ja daar niet alleen. ik ben gek op mooie stoffen, veel kinderkleding genaaid, ook wel verkocht voor weinig maar ja dat geeft niet, als ik de stoffen en de fournituren eruit had en ietsje er bovenop was het goed. Nu ben ik daarmee gestopt maar nog zoveel stoffen, dus babybornkleding naaien. Intussen mijn oude hobby breien en haken weer ter hand genomen en ja jullie raden het al, ook een mega voorraad. Nu heb ik tegen mijzelf gezegd dat ik niets meer mag kopen, maar ja wat doe je als je een leuke col ziet het patroon daarvoor heeft maar net niet die juiste kleur wol.

Mijn vraag is hamsteren jullie ook? Weet je knopen is ook leuk om te verzamelen, wat verzamelen jullie?
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 19:07
Dozen vol wol, knopen, applicaties, lintjes en bandjes, vilt, borduurzijde. En als een kledingstuk me spontaan van het lijf valt van ouderdom, sloop ik het voor de fournituren: ritsen, knopen, beha-ringen (lees dat eens zonder streepje) eventuele applicaties. Veel te veel breinaalden, haaknaalden, tunische haaknaalden, rondbreinaalden. Scharen, spelden, naalden, drukkers, haakjes en ogen.

En toch stuit ik altijd weer op iets, dat ik nog niet heb, niet in die kleur of vorm. Als er wordt gevraagd wanneer we kleiner gaan wonen, is het antwoord: Als alle wol van zolder verwerkt is. Nou dat kan wel over 100 jaar worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 19:21
Mijn ouders waren hamsters, dus ik doe mijn best om alles binnen de perken te houden. Als er visite komt moeten ze kunnen zitten
en t is ook leuk als oogcontact dan ook nog mogelijk is.
Ik koop soft en royal voor de kleurtjes en knutsel daar mee, maar ik heb ook een kudde konen, die wachten tot ze een trui / rok / vest / iets worden.
Ik weet niet hoe de markt voor stoffen is, maar je zou natuurlijk kunnen proberen een deel te verkopen op MP of ebay.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2014 om 19:37
Ik denk dat hamsteren een eigenschap van hobbydozen is... Heb nog wol liggen van een jaar of twintig geleden.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 09:04
Hier nog een hamster, ik hik er al maanden tegenaan om de zolder eens op te gaan ruimen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 09:39
Helaas, ik ook. Soms doe ik weer heel wat weg, toen de kinderen nog op de basisschool zaten gaf ik het aan die school, later bollen wol aan de zorginstelling waar mijn moeder woonde. Nu hou ik het zelf, maar hou me wel zo veel mogelijk in. Laatst heb ik zelfs meegedaan met de Mochila look-a-like tas en heb daarvoor alleen katoen gebruikt dat ik al in huis had. Maar, meestal wil ik toch wel nieuw garen gebruiken als ik iets ga maken.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 09:46
Zolang je er zelf blij mee bent en je voordeur nog open kan is er volgens mij weinig aan de hand. Als de voorraad je aanvliegt
dan moet je er echt iets aan gaan doen.
Ik val voor nieuwe kleuren bij de Zman/Wibra en af en toe een doos vol leuks van MP (dat is nu al een tijd geleden).

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 09:49
In een breiboek van mij staat een haakpatroon voor een zigzagdeken en dat schijnt een ideaal project voor restjes te zijn, gewoon doorhaken tot het bolletje op is, de draadeindjs hakend wegwerken en aan het eind heb je een kleurige zigzagdeken en hoef je alleen het eerste en laatste eindje draad weg te stoppen.

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 09:55
In het stoere vikingen boek staat ook zo'n deken maar dan gebreid, ik geloof in dat tuin (de bloemetjes buiten) boek.
Maar een zigzag haak-deken klinkt mij leuker in de oren.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 10:52
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Zolang je er zelf blij mee bent en je voordeur nog open kan is er volgens mij weinig aan de hand. Als de voorraad je aanvliegt

Ik val voor nieuwe kleuren bij de Zman/Wibra en af en toe een doos vol leuks van MP (dat is nu al een tijd geleden).

Probleem bij mij is dat ik meerdere hobby's heb (gehad).
En ik kan gewoon heel slecht dingen wegdoen, daar ben ik genetisch mee belast.
Echt last heb ik er niet van, maar wat meer ruimte en orde zou niet gek zijn. Ze zeggen dat je daarmee ook ruimte en orde in je hoofd creëert en dat zou een leuke bijkomstigheid zijn.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 11:14
ha hbben jullie dt ook?
yepp in de eerste graad! wolletjes, leuke borduurdingen uit de kringloop, draadjes, lintjes, kan alles gebruiken!
mn man heeft t ook, maar dan met hout en computer zooi, dus al naar gelang wie t eerst gaat, wordt het een hele grote bak voor t huis met of wolletjes of ouwe pc onderdelenLOL
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 11:28
Ik verzamel ook van alles, ben al kleiner gaan wonen. Maar kan nog steeds alles gebruiken
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 11:47
Ik heb bakken met kralen, stof en wol, en dan hebben we het nog niet eens over de bakken met stof die nog bij mijn moeder staan of de box met fimo klei die daar ook nog staat.Mijn naaibox zit naast garen ook vol met een doosje vol knopen en zakjes met kant en lintjes. En vooral wat kralen en dingen betreft neem ik me iedere keer voor om nu echt niks meer aan te schaffen maar dan begin ik weer ergens aan en heb ik toch weer iets nodig.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 12:19
Originally posted by Cully Cully wrote:

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Probleem bij mij is dat ik meerdere hobby's heb (gehad).
En ik kan gewoon heel slecht dingen wegdoen, daar ben ik genetisch mee belast.
Echt last heb ik er niet van, maar wat meer ruimte en orde zou niet gek zijn. Ze zeggen dat je daarmee ook ruimte en orde in je hoofd creëert en dat zou een leuke bijkomstigheid zijn.
Ik ben dus ook genetisch belast, maar ik ben daardoor ook gedeeltelijk weer ontlast geraakt. Ik zat bij mijn ouders op visite
en dat kon net, mijn man had ook nog een halve zitting van een keukenstoel, mijn moeder bleef staan ( . . . !!!) en ik kon zonder
heen en weer wiebelen niet eens mn vader aankijken die op de bank zat. Zij waren samen de wereld aan het redden - alleen kwam er
meer spul binnen, dan dat zij konden verwerken.
Kijk in die situatie wil ik nou niet terecht komen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 12:57
Cully, mensen met een opgeruimd schoon huis, waar geen speeltje, stofje, boek of werkje ligt, hebben vaak geen opgeruimde geest, daar is juist iets mis mee. Ze proberen grip op het leven te houden, maar dat lukt nooit helemaal. Als jij lekker zit te haken of breien ben je in evenwicht en in harmonie met het universum. Wat zou je liever hebben?

wat rozengeur.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 13:20
Hamsteren????
.....ehm....zullen we het daar maar niet over hebben....??LOL
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 13:25
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 13:39
Die spreuk is me uit het hart gegrepen MG en Magtelt wat een filosofische tekst zeg, heb je dat gestudeerd of is dat, zoals mn moeder altijd zei die, als schipperskind destijds, maar 2 jaar lagere school heeft gehad, uit de leerschool van het leven ?! Maar je hebt volkomen gelijk !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 17:04
Nou, ik vind het soms te netjes in mijn kamer, is mijn eigen schuld want ik wil het netjes hebben. Maar soms mis ik daardoor wel gezelligheid. Een beetje rommel is eigenlijk best gezellig. 

Je zult bij mij in de kamer geen boek, tijdschrift, afstandsbediening, brei- haak- of kralenwerk zien liggen. Of wat dan ook. Hoewel, nu wel achter in de kamer op een kastje, daar ligt mijn blockplank met een granny te drogen. Maar als die droog is dan gaat het in de kast.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 17:11
Dutchy, ik heb een bbliotheekopleiding, maar veel geleerd in de school des levens. Ik heb vriendinnen gehad, die gruwden van mijn huiskamer vol Lego en autootjes, nou als ik bij hun over de vloer kwam, gruwde ik van de netheid, terwijl er twee of drie kinderen woonden. "Je kunt maar met één autootje tegelijk spelen, daar heb je je rechterhandje voor". En dan hyperventileren als bij mij de doos met autootjes werd omgekiept.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns