Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Beginnersfouten ???

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Engelineke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Engelineke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Beginnersfouten ???
    Posted: 28 Oktober 2014 om 19:22
Dag allemaal,

Ben nog maar kort lid, maar wil ook graag wat leuks vertellen. Ben na enkele jaren gestopt te zijn , weer begonnen met breien. heb bij een hele lieve dame met een wolwinkel aan huis 2 patronen van een sjaal uitgezocht en daarbij ook de wol.
De lieve dame liet me ook nog de betreffende sjaals zien die zij zelf had gemaakt. Leuk !!
Het waren heel simpele patronen om mee te beginnen weer.
Enthousiast ging ik thuis aan de slag. 

Wat raar, de sjaals zagen er heel anders uit dan bij de dame. Ach, dacht ik, zal best wel goed zijn. Ik breide en breide stug door. Maar mijn gevoel zei me dat het niet klopte. Tot ik echt vastliep....zo,n simpele sjaal en ik kom er niet uit ???!!!

Toch maar eens contact opnemen voor advies. Wat bleek.??

Ik had de patronen verwisseld en het verkeerde patroon bij de wol gebruikt. 
Tjonge, tjonge, ik moest er wel erg om lachen....en ben gaan uithalen.
Dus heb ik nu dubbel plezier...want ik kan overnieuw beginnen  Angry

Blijf altijd jezelf...er zijn al anderen genoeg.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 19:33
Och Engelineke je bent gelukkig niet de enige op dit forum bij wie dit weleens is voorgevallen. Ikzelf heb bijvoorbeeld wel eens een vest willen breien en alvorens ik het door had heb ik het ook een aantal keren uitgetrokken en dan zegt mijn moeder altijd: "ik bewonder de moed die jij hebt". Tja zeg ik dan dat het garen ook duur genoeg is en als ik vind dat het niet goed zit, dan wordt het hele zaakje uitgetrokken.
In ieder geval wederom succes met het overnieuw beginnen!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 19:33
Heb jij geluk gehad. Helemaal gratis een tweede keer breiplezier!!!!!
Krijgen we een foto van het resultaat?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 19:58
Heel herkenbaar.als ik met iets nieuws begin moet ik het ook vaak eerst een paar keer uittrekken.meestal mijn eigen schuld(enthousiasme)slecht lezen en graag willen beginnen.om mij heen kijken ze ook altijd verbaast dat ik even vrolijk weer opnieuw begin!
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 20:48
Ik ben gisteravond ook voor de 3e keer mijn eerste voorpand van mijn vest opnieuw begonnen. De eerste keer klopte het aantal stokjes niet meer, en de tweede keer trok het geheel gigantisch scheef. Toen was ik er wel weer even klaar mee dus vanochtend weer met frisse moed opnieuw begonnen.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 21:25
Zo ben ik een sjaal opnieuw aan het breien omdat ie door wassen niet meer paste. Oh en ik had bijna een vest af, maar omdat ik zo eigenwijs ben geen proeflapje gemaakt. En wat denk je? Te klein natuurlijk, dus weer uitgehaald en opnieiw begonnen. Want inderdaad, de wol is duur genoeg!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 21:49
Zeker van dat je nu het juiste patroontje bij de juiste wol hebt liggen?
Anders kan je oneindig bezig blijven.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:00
Inderdaad een beginnersfout: Twee bollen wol en twee patronen. Als je eenmaal verslaafd bent zoals velen hier dan heb je wol voor een stuk of 50 projecten liggen, en minstens 500 patronen. Dat maakt de kans dat het goed afloopt meteen een stuk kleiner :-)
Back to Top
Engelineke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Engelineke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 23:24
Leuk hoor, jullie reacties. Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Vroeger heb ik heel veel truien gebreid, voor manlief en kinderen. Het aantal weet ik niet eens meer, maar ik heb minstens 3x het aantal ook weer uitgehaald. Ben ook niet snel tevreden, dus was het niet naar mijn zin...hup daar ging het weer van de pen.
Vroeger werd ik daar best wel eens chagrijnig van, maar nu ik 62 ben kan ik er eigenlijk wel om lachen.
Hoe ouder, hoe wijzer.

Maar in deze dure tijden wil ik wel optimaal plezier hebben van het breien en mijn wol.
Met uithalen en opnieuw beginnen lukt dat goed !!

Liefs voor allemaal !  Hug
Blijf altijd jezelf...er zijn al anderen genoeg.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 08:22
Onze Belgische vriendinnen spreken niet van uithalen, maar van terugbreien, dat klinkt toch al heel anders. Je hebt die sjaal eerst heengebreid en later terug.

Ik ontwerp poppenkleren, dan begin ik ook vaal vol goede moed en moet ik later terugbreien.

Het is wel een idee bij moeilijke patronen om zo nu en dan een draad door de lussen op de naald te halen. Moet je dan later terugbreien, dan hoeft het maar tot dat punt. Met gaatjespatronen schijnt dit niet te werken. Ik steek door tricotsteekwerk een dunnere naald in, net onder het punt van de fout, dat gaat meestal goed, als je maar oplet dat je elke steek te pakken hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 10:06

Bij de laatste trui die ik gebreid heb was ik begonnen met de mouwen, vond ik zelf heel slim - ik kon al meteen zien dat dat nooit ging passen (te kort). Dan denk ik bij mezelf zouden, die Franse jongetjes allemaal van die korte armpjes hebben ook al is de maat verder "L" ???

Het was namelijk een net patroon uit een heren Phildar. Dan word ik altijd een beetje boos op die patronen schrijvers, bij alle maten waren de mouwen even lang, grr.
Met haken maak ik altijd domme fouten, ik begin en denk te weinig - eigen schuld denk ik dan en we lachen er maar om Wink
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 10:37
Nou, ik brei en haak al jaren maar kon gisteren ook wat uithalen. Ik ben een cape met manchetten aan het haken, die bestaat uit twee delen die je dan aan elkaar zet bij de achterkant. Bleek het ene pand veel breder te zijn dan het andere pand. Ik heb bij het eerste pand gewoon niet goed opgelet, heb vaak op de automatische piloot gehaakt en die piloot was niet goed geprogrammeerd, die vergat af en toe de meerderingen aan de zijkanten. 
Dus ik heb gisteravond een pand kunnen uithalen en ben weer opnieuw begonnen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns