Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

visjes ??

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: visjes ??
    Posted: 28 Oktober 2014 om 15:38
Ik ben aan het haken met heel veel kleuren.
nu heb ik wel eens van die hulp middelen gezien waar je draden om kunt wikkelen zodat je niet de hele bol aan je werk hebt bungelen. een soort visjes of zo wie weet wat ik bedoel en zijn die nog te koop ?
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 16:02
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 16:19
Ik heb een soort kam die ik op een schoenendoos kan klikken. Bollen in doos, draad door tanden en zo kun je een groot project breien, zonder dat je draden in de knoop gaan. Heb hem gebruikt bij het breien van een wieber trui.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 16:53
Ja, ideaal die breivisjes, je hebt ze in allerlei maten. Laatst heb ik er een paar gekocht, leken totaal niet op visjes maar denk dat ze toch wel zo heetten. 

Ze zijn ook ideaal voor kumihimo.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 17:20
Ze zijn in de winkel van de hobbydoos te koop, kijk maar bij Fournituren en dan bij Breien. Breispoelen of visjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 18:21
Volgens mij heeft Action ze ook. Succes Bloem.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 19:00
dank jullie wel voor het mee denken. Ik moet morgen naar de stad en ga eerst even kijken of ze daar te koop zijn ,en anders bestel ik ze bij Renske
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 19:20
Ik vroeg me af of die bakdingetjes om koek te steken ook als breivisjes kunnen dienen, van die plastic sterretjes en zo.

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 20:05
Bloem, ik kan er geen plaatje van vinden, maar dat ding van mij heet colour splitter. Het voordeel is dat je je hele bol kan gebruiken en geen kleine bolletjes hoeft te maken. Ik heb hem ooit bij een handwerkwinkel gekocht.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 21:56
Hoe werkt zo'n breivisje dan precies?
Ik en momenteel met vier kleuren aan het haken, en halverwege een toer (toer telt 150 steken) moet ik altijd eerst alle draden weer uit de knoop halen voordat ik verder kan...
Wordt er een beetje gaar van.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:21
Je wikkelt de draad om zo'n visje heen en dan kun je het heel kort opbinden zodat het niet in de knoop raakt. Ik heb altijd veel ingebreid en dan is dat broodnodig. Maar je klosje moet niet te groot zijn, als je heel erg grote kleurvlakken hebt is je visje al snel te klein.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:39
Ben ik blond als ik denk dat het ook met knijpers kan ?
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 08:33
Ik dacht ook even aan knijpers, ik heb een kleine soort die een beetje op visjes lijken, je zou de draad tussen hun bekjes vast kunnen zetten, breipiranha's.

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 08:48
Het nadeel van visjes vind ik dat je er garen op moet winden. Er gaat niet veel op, dus steeds weer draadjes af- en aanhechten. Die kam van Cully lijkt mij een stuk handiger.
Groetjes, Lida.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 09:22
Gezocht naar zo'n kam, niet te vinden. Kwam wel op een paar ideeën. Zou je zo'n loomding ergens op kunnen klemmen en als draadverdeler kunenn gebruiken? Ook zag ik een mand met verschillende kleuren wol ieder in een apart bakje, draden naar verschillende plekken over de rand.
Groetjes, Lida.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 09:29
als ik mijn winkeltje met menselijke vervangstukken ben begonnen, zal ik al een paar handen apart houden voor u lidwina, kan je al met vier kleuren breien.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 09:50
Originally posted by bep bep wrote:

als ik mijn winkeltje met menselijke vervangstukken ben begonnen, zal ik al een paar handen apart houden voor u lidwina, kan je al met vier kleuren breien.
Nog niet geprobeerd!
Groetjes, Lida.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 10:05
Ik gebruik nu knijpers en dan van die grote, heb ik ooit eens bij lidl gekocht. en Cully een colour splitter kan ik niet vinden op google.
de action had geen visje.
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 10:15
http://www.youtube.com/watch?v=EVczfDl18Oo

wat dacht je van deze?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2014 om 10:20
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Het nadeel van visjes vind ik dat je er garen op moet winden. Er gaat niet veel op, dus steeds weer draadjes af- en aanhechten. Die kam van Cully lijkt mij een stuk handiger.

Dat lijkt mij inderdaad ook. Ik vind het zonde om de hele bol dan in stukken over de visjes te verdelen....

Ach, nog een toer of vijf en ik kan weer hele toeren met één kleur haken, ben ik van dat geëmmer af.
En wat betreft waar ik de bollen laat als ik met één toer bezig ben... Ik haak (weer) een Mochilla, dus de overige bollen die die toer niet meedoen, zitten lekker in de tas :)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns