vragen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
immie ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 05 November 2014 Locatie: Zwartemeer Status: Offline Points: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 November 2014 om 15:59 |
Ik heb me net voor gesteld en heb ook al een vraag,
Ik ben op zoek naar een punnik molen,misschien heeft iemand er 1 liggen en doet er niks mee,ik zou dan wel heel graag willen ruilen voor hobby spulletjes. |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
en welke punnikmolen bedoel je dan? zo een waar je zelf de draadjes moet overtrekken of een waar je aan een hendeltje moet draaien of nog een ander (loom)?
|
|
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Heel vroeger had je van die paddestoeltjes.
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Nu nog, maar ik denk dat ze een echte molen bedoelt, die doet het werk voor jou.
|
|
![]() |
|
immie ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 05 November 2014 Locatie: Zwartemeer Status: Offline Points: 22 |
ik bedoel een echte molen je hoeft er alleen maar aan te draaien.
Ik wil een krans vlechten van de gepunnikte draden,en als je dat met een punnik paddestoeltje moet doen dan duurt dat heel lang. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb er één en die wil ik niet kwijt. Ik heb hem in Deventer in een wollewinkel gekocht. Van Prym. Je zou kunnen googelen op Prym punnik molen. Misschien heeft onze Renske van de hobbydooswinkel er wel één.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Even in de winkel gespiekt en Yep ze heeft hem voor € 19,95. Ze heeft er ook eentje voor sokken. Als je eerst op winkel klikt en dan de term zoeken rechtsboven gebruikt, zie je hem. Kijk ook op marktplaats, soms zijn ze daar ook te koop.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
ik heb hier al in de winkel(Renske) gekeken en ze hebben de molen hier wel,maar ik heb heel veel hobby spullen over waar ik niks meer doe en wil daarom graag ruilen/
|
|
![]() |
|
Je kunt het ook proberen in de rubriek gezocht.
Als het niet lukt kun je ook koorden draaien met behulp van een deurknop. Ik weet niet of je die techniek kent? Een paar heel lange draden dubbelvouwen en de lus om de deurknop doen, dan de draden om elkaar heen draaien een eind van de deur af. Dan twee scharen pakken (die liggen dus al klaar), één schaar met de ring aan de gedraaide draad hangen tot het midden, dan zowel de lus als de draden in je hand hoog houden, dan draait die schaar een mooi koordje. Je knipt hem vrij en maakt snel een knoop aan het eind van het koord en daarna aan de andere kant ook. Heb je hulp dan draai je sneller, ieder een andere kant op, en gaat het nog makkelijker. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Ik heb ook een oproepje geplaats in de rubriek gezocht.
Dankjewel Magtelt voor de tip |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Een krans vlechten gaat ook heel goed met gedraaide koorden, koorden draai je ook veel sneller dan je met een molen kunt punniken.
Je hebt ook wat mogelijkheden, die je met punniken niet hebt b.v. 3 draden groen en een draad pimpelpaars in elkaar draaien.
|
|
![]() |
|
maar ik wil de krans juist maken van gepunnikte draden en niet van gedraaide draden.
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12158 |
misschien in de plaatselijke supermarkt een berichtje hangen met ruilen?
|
|
|
|
![]() |
|
Ik heb een punnik molen,allemaal bedankt voor jullie reacties
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |