Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haakpatroon gezocht voor mijn vrouw

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Veritas87 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veritas87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haakpatroon gezocht voor mijn vrouw
    Posted: 05 November 2014 om 21:08
Beste allemaal,
Sorry dat ik deze vraag hier zomaar neerleg. Het voelt een beetje knullig om mij aan te melden voor een mooi forum, om gelijk maar een vraag te plaatsen. Mijn vrouw (en moeder) haken nogal veel (ook breien) en nu de winter er weer aankomt, moet er natuurlijk weer van alles gemaakt worden (wat ik prachtig vind). 

Echter, mijn vrouw wil een sjaal maken en heeft een mooie gezien maar we komen er niet achter waar we een patroon kunnen vinden/kopen om deze sjaal te maken. Hobbydoos.nl is dus ook mijn laatste redmiddel, ik zou haar namelijk zo graag verrassen met dit patroon. 

Het gaat om deze sjaal: 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :) 

Met hartelijke groet,
Veritas87
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 21:13
Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.

Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie, je zou elke dag een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.

Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel. Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken. Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook in de regels van het forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftwewel panel, dus een groep deskundigen die over een onderwerp spreken en aan wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic of daar al een antwoord staat.

Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je aangeven dat je een patroon, boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.

Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken, je kunt met het pijltje linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.Overigens zou het erg leuk zijn, als je in je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 21:14
Ik sluit me hierbij aan!
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Veritas87 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veritas87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 21:19
Beste By MG, 
Waar sluit u zich precies bij aan? 

Met hartelijke groet,
Veritas87
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 21:39
als je een foto van de sjaal hebt, uit welk blad komt hij dan en weet je er misschien de naam van of het garen dat gebruikt werd?
Helemaal bovenaan kan je op patronen klikken en daar al eens tussen zoeken en anders op ravelry of drops.
Back to Top
Veritas87 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veritas87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 21:44
Beste Bep, 
Bedankt voor uw snelle reactie! Ik was ondertussen al begonnen met het bladeren door de patronen, echter voor een leek als ik is het wat lastig. Toch blijf ik proberen :) 

Bij materialen staat: "wool blend yarn, warm, soft yarn". Ik ga eens zoeken op ravelry en drops. Hartelijk bedankt!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 21:45
volgens mij is het een sjaal die rond wordt gehaakt met dubbele draad en heel erg dikke haaknaald, zo te zien in stokjes.Verder heb ik geen idee :(
Back to Top
woollymammoth View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer woollymammoth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 21:52
Back to Top
Veritas87 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veritas87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 22:05
Bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik ben nu druk aan het zoeken op de link van Woollymammoth, nooit geweten dat er zoveel moois is op haakgebied :D
Back to Top
Veritas87 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veritas87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 09:07
Goedemorgen allen, 
Het zou te makkelijk zijn om gewoon even wat te vragen, te wachten op antwoord en dan nooit meer wat van jezelf te laten horen. 

Daarom even een tussenstand. Ik heb gisteravond lang rondgezocht op ravelry.com en ben op een patroon terecht gekomen waarvan ik denk dat het hem is. Het verschil zit denk ik in dubbeldraads of niet. 

http://www.ravelry.com/patterns/library/the-hamptons-cowl-scarf

Met dat patroon gaan we het dus eens proberen! Nogmaals hartelijk bedankt voor het helpen en ik denk dat ik hier wel wat rond ga kijken op dit prachtige forum, want dat haken lijkt mij zelf ook wel wat :)

Met hartelijke groet,
Veritas87
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 09:19
veel succes met het haken en laat uw kunst en de sjaal eens zien in 'mijn creaties'.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 11:39
Een hakende man in ons midden! Chapeau! Clap
't Is mij al wel gelukt om een schoonzus aan te steken, maar broerlief krijgen we niet zo gek dat hij ook iets gaat proberen
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 16:54
volgens mij geen hakende man maar 1 die zijn vrouw erg blij wil maken met een leuk patroon. Hoe dan ook een enthousiasteling op handwerkgebied, altijd leuk :D
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 19:10
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

volgens mij geen hakende man maar 1 die zijn vrouw erg blij wil maken met een leuk patroon. Hoe dan ook een enthousiasteling op handwerkgebied, altijd leuk :D

Nou... als ik een van de laatste zinnen van Veritas zo lees, dan staat er toch daadwerkelijk:

Originally posted by Veritas87 Veritas87 wrote:

.......Nogmaals hartelijk bedankt voor het helpen en ik denk dat ik hier wel wat rond ga kijken op dit prachtige forum, want dat haken lijkt mij zelf ook wel wat :)

Met hartelijke groet,
Veritas87

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 21:27
lol je hebt gelijk :D Nou ja hoe meer hakende en breiende zielen hoe beter ;) Ik las het op zijn eerste reactie Embarrassed
Back to Top
woollymammoth View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer woollymammoth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 22:41
Mannen zijn hier ook van harte welkom, Barry! Smile
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 11:26
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 11:46
Originally posted by Veritas87 Veritas87 wrote:

Beste By MG, 
Waar sluit u zich precies bij aan? 

Met hartelijke groet,
Veritas87

Ik sluit me aan bij uw vraag, ben ook wel benieuwd naar het patroon.
Ik denk dat het een col is gehaakt met halve stokjes, en dat de slag of de draai die je maakt als je hem om doet voor zit. Ben benieuwd of dat klopt.
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns