Geneuzel |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 November 2014 om 18:11 |
Ik heb net in de Agenda van hobbybeurzen gezegd dat er Handwerk & Quiltdagten zijn in Nieuwgein. Wat mij stoorde aan het artikel in het Apeldoorns Stadsblad is dit: Handerken is hot! Lange tijd had het een oubollig en truttig karakter, maar nu raken steeds meer ouderen én jongeren in de ban van het handwerken. En zo neuzelt het voort.
Wat bedoelen ze verdikkeme met truttig en oubollig? In de jaren 50 en 60 breide je je eigen slobbertrui en/of schooldas, je haakte een poncho of mouwloos vest, een patchwork hippyrok of haarband. Dat was toen hip, dames en heren journalisten! En het is nog steeds hip. Mensen die dat niet vatten zijn zo bang van het stof in hun eigen hersens dat ze anderen als stoffig en oubollig zien. Wil je reclame maken voor een dergelijk evenement, gebruik dan frisse vrolijke termen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
goe gezegd!!!!!
en nu nog naar het Apeldoorns Stadsblad mailen |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ah joh, die mensen zijn veels te truttig en oubollig om mij te begrijpen!
|
|
wat rozengeur. |
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
hihi Magtelt
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
en al die mensen(mannen) die dan zeggen,zit je te punniken?
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Klopt, dit zijn duidelijk weer journalisten die een erg leeg hoofd hebben en niet weten hoe leuk breien, haken etc. allemaal wel niet is.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij zijn sommige mensen op het fobische af angstig om ouderwets gevonden te worden. Als ze dan maar stevig aantrappen tegen mensen die oude normen en waarden en ambachten en handwerken levend houden, lijken zij modern.
|
|
wat rozengeur. |
|
Creananske
Duizendpoot Lid sinds: 09 Juli 2014 Status: Offline Points: 287 |
Post Options
Thanks(0)
|
Neen,handwerken en schone dingen zelf maken...
Daarvoor moet ge een seut zijn. En trouwens...wie heeft daarvoor nu tijd. Maar de hele tijd spelletjes spelen op de pc en tv kijken dat is hip en toegelaten. och, hou me niet meer mee bezig met me te verantwoorden voor wat we doen. Wij hier zitten elke avond ...manlief inclusief...samen te handwerken... De ene (ikke) haakt, de man borduurt ,nog eentje borduurt of patcht en de jongste is weer aan het borduren geslagen en maakt de mooiste kussentjes van broderie en patchworkstofjes en kant... En iedereen is tevreden als het bedtijd is met z'n verworven evolutie ... Gezellig voor de houtkachel en de hondjes soezelen van jewelste...zo zalig vinden ze het... Weet ge wat ik onlangs had...een mevrouw die wol van me had gekocht en dan wilde dat ik met die wol nu een bepaalde trui voor haar zou gaan breien... Ik heb haar mooi gezegd dat als ik tijd had om dat te doen ik die wol niet voor zo'n prijsje zou wegdoen en die zelf zou gebruiken. |
|
Groetjes Creananske
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
En ik heb geraniums lekker oubollig
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
waar heb ik t gelezen? OUWE MEUK IS LEUK!
|
|
geesje
Hobbyguru Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik zie nu pas dat er elke maandag een gratis patroon is, ik heb mij aangemeld, zijn er meer van jullie en zijn her leuke patroontjes bij ...gewoon
|
|
groetjes geesje
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Geesje, ik heb me onlangs ook aangemeld voor het gratis maandag patroon en inderdaad zit er af en toe weleens iets leuks bij.
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
heb ik iets gemist??? aanmelden voor gratis patroontjes op maandag? |
|
woollymammoth
Duizendpoot Lid sinds: 14 Februari 2013 Locatie: Coevorden Status: Offline Points: 142 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb effe 'gegoegeld' zoals Bep zou zeggen, en blijkt dat het een actie van Hobbydoos is! Zitten we zo vaak op het forum en missen we het nog... Maar je kunt je hier inschrijven:
http://www.hobbydoos.nl/maandag/ |
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
super bedankt Marina! heb het inderdaad gemist.
|
|
woollymammoth
Duizendpoot Lid sinds: 14 Februari 2013 Locatie: Coevorden Status: Offline Points: 142 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hihihi, graag gedaan, ik had het zelf dus ook gemist...
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb me ook snel opgegeven, ik ben benieuwd wat we maandag gaan ontvangen.
|
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zijn het ook wel eens patronen die niet van Drops zijn?
|
|
geesje
Hobbyguru Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Post Options
Thanks(0)
|
hehehe heb ik ook eens iets ontdekt
|
|
groetjes geesje
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou wel een willen weten hoe je dat ontdekt hebt Geesje? In ieder geval bedankt voor de tip. Sinds wanneer is het eigenlijk, hoeveel patronen heb ik al gemist?
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |