Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerst en Nieuwjaar

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kerst en Nieuwjaar
    Posted: 04 December 2014 om 19:43
Hebben jullie al een kerst- of nieuwjaarsmenu in gedachten of gaan jullie allemaal op verplaatsing eten?

Kerstavond is het hier te doen, dan komen de kinderen met aanhang en de kleinkinderen (die blijven dan slapen).

Ooit heb ik zelf ossenstaartsoep gemaakt, die was heel lekker maar vreselijk duur en vermits dat niet elk jaar wordt gegeten denk ik dat de smaak van een dozeke soep evengoed is en een fractie van de prijs van verse ossenstaart. Die zal ik dus niet zo gauw nog eens maken.

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2014 om 19:49
wij vieren altijd kerstavond,gewoon lekker gourmetten met zijn allen.
De kerstdagen kan iedereen dan doen wat hij/zij wilt. Zelf maak ik niets bijzonders met kerst,het mag voor mij zsm 3e kerstdag worden,geef er niets om,alleen ben ik wel blij met al die vrije dagen.een paar jaar geleden zijn we wel een paar keer 2e kerstdag naar Antwerpen geweest met de camper op de Ka.gezellig!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2014 om 19:56
Van de ene kant doen we niets (de mijne) en van de andere kant is 2e kerstdag de dag en we hoeven niets te doen, maar we bieden
meestal wel aan om iets te maken, zodat de opperkok wat ontlast wordt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2014 om 20:09
In ons gezinnetje is het om de 2 jaar kerstavond en het andere jaar gaan ze naar hun schoonouders.

Vroeger toen onze kinderen nog klein en ook nog tieners waren deden we het afwisselend kerst en oudjaar (bij de zijne) en dan nog afwisselend bij de verschillende broers en zus. Bij degene die het te doen was, die maakte het hoofdgerecht en voorts maakte ieder een gang en werd het meegenomen en daar opgewarmd of op borden gedrappeerd.

Bij de mijne was het elke keer de eerste zondag na nieuwjaar bij mijn ouders, maar ondertussen zijn we al met 26 en daarom dat we een weekend inlassen.

Gourmet en Bouillonfondue hebben we van het weekend nog gedaan dus ik ga iets anders moeten verzinnen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 09:49
Mijn familie woont verspreid en erg innig zijn we niet, meer mailen en feesboeken. Mijn kinderen zie ik niet meer, lekker rustig. Ik ben 24 december jarig, maar vrienden en kennissen belden zo vaak af, dat ik het niet meer vier voor hen. Het was ook niet gezellig, als iedereen zat te klagen over de Kerstdrukte en op de rand van de stoel zat. Er komt één vriendin op de koffie.

Ik haal zltijd voor een paar dagen lekker eten in huis en bedenk dan pas een menu als ik de keuken inga.

Ton is de 28ste jarig, dan komt er meer visite ("oh oh wat was die Kerst druk").

Ik hoop op leuke Kerstfilms, maar anders heb ik wel genoeg mooie films liggen. En er ligt een stapel blote poppen, die aangekleed willen worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 10:16
Kerstavond gezellig thuis en 1e Kerstdag met de familie uit eten. Dit jaar doen wij eens lekker makkelijk en hoef ik zelf niets klaar te maken of te regelen voor het diner!
Back to Top
Snowyke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowyke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 14:02
,
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 15:03
snowyke, hypocriet of niet dat maakt iedereen voor zichzelf uit.
en problemen moet ik niet weten, maar als je nu bij wijze van verrassing de kerstboom nu toch eens zelf versiert en er een zelfgemaakt kaartje inhangt met bv. 'geen ruzie of gedoe van nu tot 2de kerstdag'. En iedereen hangt daar zo een kaartje in van hoe ze de kerstdagen zien, dan is het alleen rekening houden met de wensen (als het normale wensen zijn natuurlijk) en kan het toch heel gezellig worden.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 16:00
Eerste kerst komen onze (oude) moeders (waarvan eentje 'beginnend' dementerend en de andere eigenlijk ook wel een beetje maar die weet dat beter te camoufleren). Wij hebben nog één zoon thuis dus die is er vanzelfsprekend ook bij. De oudste zoon met vriendin komt dit jaar ook eerste kerst. Gezellig dus iedereen compleet.
Tweede kerst houden we het lekker rustig. 'Derde' kerst ga ik samen met de jongste naar een musical.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 16:51
Vroeger, toen de kinderen nog thuis woonden, kwam mijn schoonmoeder alle feestdagen op de eerste dag en verpestte de stemming tot ze weer opkraste. Ze had niks met Kerstverhalen, kerstliedjes, versierde eieren, maar wel altijd urenlang gemopper over garagerekeningen, belastingformulieren of conflicten met verzekeringen. Alleen had ze de bewijsstukken niet bij zich, dus helpen konden we niet, alleen het eindeloos geklaag aanhoren. "Eet smakelijk van het heerlijk Kerstdiner, mamaatje!" Mijn ouders vonden dat hun kinderen tradities moesten opbouwen met hun gezin, en daar was ik het helemaal mee eens. Want toen schoonma voorgoed de ogen sloot, hadden wij geen echte tradities of sfeer voor die dagen. En nu hebben mijn kinderen volledige vrijheid om hun tradities op te bouwen. Ik vind het helemaal niet zielig voor mezelf. Als mijn schoondochter ons niet mag, wordt een familiebijeenkosmt toch niet zo knus. Ik hoef niet op te passen, ik ben zo vrij als een vogeltje. Ik ben vandaag met een vriendin naar Wibra en Beekbergse wolhal geweest, 5 roze Gaya, witte dunne katoen, 1 roze Popular perlé en een boekje Kleurrijke hebbedingetjes haken. Ik zit te glunderen naast mijn aankopen.

wat rozengeur.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 19:15
O Magtelt,vertel hoe is die wolhal??? ken m alleen van internet.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 19:55
Originally posted by engeline engeline wrote:

O Magtelt,vertel hoe is die wolhal??? ken m alleen van internet.
Alsof je in de hemel bent Big smile
Zodra je een stap achteruit doet sta je met de kont in de wolletjes, als je uit de bocht vliegt land je zacht in andere bolletjes.
Een leestafel vol met tijdschriften en dan nog op de kasten boekjes, tijdschriftjes.
En ook niet onbelangrijk, ze hebben een toilet !
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2014 om 20:57
Ik ga er toch eens kijken.is het altijd open? zaterdags??
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 09:45
Ik weet niet, google maar op Internet, ze hebben een site.

Ik sluit me bij de vorige spreekster aan. Eerst hadden ze nog een uitgebreide scrapbook- en kaartenmaakafdeling, maar de wolletjes hebben gewonnen. Dunne wolsteegjes bijna tot het plafond, je wordt duizelig van de kleuren.

wat rozengeur.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 10:08
Heb net even op de site gekeken van die wolhal. Staan maar twee foto's maar als ik die zie weet ik dat ik beter weg kan blijven daar. Zucht.....
Gelukkig veel te ver uit de buurt om even naar toe te rijden.
Wink
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 13:03
Eerste kerstdag ga ik bij een vriendin eten, gezamenlijk lekker koken en ook opeten ;) Haar dochter is dan net 2 dagen terug uit Amerika dus dat is een dag vol verhalen en foto's.
2e kerst ga ik met mijn beste vriend bij mij thuis eten. Hij wil gourmetten en ik ben het er nog niet mee eens. Al die vette bende in huis. Je bent uren bezig met schoonmaken, dus we strijden nog even door over het menu haha. Daarna gaan we een dagje naar de dierentuin, heerlijk!

Maar ik vier het omdat het eenmaal kerst is en het zo eenzaam voelt voor mij als ik alleen thuis zou zitten. Echter het mag ook in juli! Dan kunnen we ook goutmetten maar dan in de tuin, scheelt bergen met stank in huis *gniffel*.
Verder hebben deze dagen geen betekenis voor me. Ga mijn huis ook niet verbouwen voor een boom of andere rommel. Zet 2 mooie bokalen in de vensterbank die ik vul met ballen en lichtjes. Dat is voldoende :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 19:17
In één van die folders of supermarktblaadjes stonden anti-stanktips voor gourmetters. Welke ik nog weet is: een sinaasappel vol kruidnagels steken en die op tafel zetten. Je prikt eerst met een cocktailprikker of satépen en dan een kruidnagel in het gaatje. Is ook gewoon een lekker geurmiddel in de advent- en Kersttijd. Er was ook iets met een pannetje azijn, maar wat je daarmee moest, ben ik al kwijt.

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2014 om 20:32
Wij eten gewoon waar we zin in hebben en in huis is.
Met de kids erg handig. Ze eten niet alles vandaar.
En met die dagen even bijtanken van het extra werken. Daarna weer gewoon aan de slag gaan.
Doen dus niet veel aan kerst maar huis is wel al gezellig gemaakt.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2014 om 12:42
Wij zijn altijd met het hele gezin en aanhang bij elkaar op kerstavond. Deed mijn vader vroeger altijd en na overlijden soort van traditie gebleven.
Gaan lekker gourmetten en hebben kadootjes erbij dmv lootjes trekken en een max prijs.
Altijd super gezellig.
De andere dagen lekker rustig :)

Vind het verder super leuk om mijn huis te versieren.
Aankomende zondag gaat de boom op. Dat doen mijn man en ik altijd samen. Daarna kleed ik het huis verder aan.

Gezellig
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2014 om 12:57
Machtelt

Als bij ons vroeger thuis de melk overgekookt was deed mijn moeder altijd een scheut azijn op de nog warme brander . Hielp wat ik me nog herinner prima .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns