gebreide ovenwant/pannenlap |
Reageer |
Autheur | |
eva
Groupie Lid sinds: 08 Juni 2012 Locatie: IJsselmuiden Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 December 2014 om 10:43 |
ik zoek een breipatroon van een pannenlap /ovenwant.
het is een dubbel gebreide ovenwant/pannenlap met ribbels en tricotsteek. (ik heb wel een foto maar het lukt me niet om die hier bij te zetten) |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een foto zet je eerst op internet op een fotosite of als je een blog/facebook hebt kun je ze daar ook kwijt. Je kunt ze hier dan linken
met dat pictogrammetje waar een boom op staat, als je die niet ziet moet je op het pictogram met "die pijl naar rechtsboven" klikken
dan krijg je de uitgebreide editor.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
en als het niet lukt om een foto te plaatsen dan misschien een link?
|
|
|
|
eva
Groupie Lid sinds: 08 Juni 2012 Locatie: IJsselmuiden Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Is het oorspronkelijk 1 lap geweest ? Zodat als je hem vouwt het een lange dubbele lap is en als je hem over anders vouwt het een
want wordt ??? Zo te zien een x aantal toeren ribbelsteek (tel de ribbels vermenigvuldig die met 2 en je weet het aantal toeren)
en een aantal toeren tricot.
Die tricotsteken verraden een boel, jij kunt ze zelf het beste zien, de v-tjes wijzen altijd de kant op waar ze vandaan komen.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
een stuk of 90 steken opzetten (rap geteld)
.maar je kunt hem zo lang en zo breed maken als je zelf wilt natuurlijk. En als het dubbel gebreid is dan laat ik het aan iemand anders over want daar ben ik niet zo'n as in. Maar er bestaan waarschijnlijk wel filmpjes over dubbel breien. http://blog.allesoverbreien.nl/dubbel-breien/ |
|
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik denk dat het dubbel gebreid is en dan nog eens gevouwen om een zak te creeƫren voor de hand.
Maar om het gemakkelijker te maken (duurt wel langer dan) kan je natuurlijk een hele lange (en dan dubbel vouwen) of twee lappen (en dan aaneennaaien) breien en dan de 'zak' vouwen en afwerken. |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Voor zover ik weet kan je alleen maar tricot steek als "aanzicht" breien als je dubbel breit . Je kunt dus nooit ribbels krijgen .
Ik heb het geleerd met 1 r 1 av en dan de av steek afhalen als ik het me goed herinner . Je krijgt dan "hol"breiwerk Ik zou het weer even moeten oefenen . Ik denk dus dat jouw pannenlap gewoon dubbel gelegd is en er dan een zakje van gemaakt is . Volgens mij is het dan omgehaakt en eindigt het in een ophanglusje |
|
eva
Post Options
Thanks(0)
|
ja het is inderdaad ooit 1 lap geweest, mijn moeder heeft hem uit elkaar gehaald, ik hoop dat iemand hier hem herkend en er het originele patroon van heeft.
het is een ideale pannenlap nl. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is toch niet zo moeilijk na te breien .?
Je zet steken op voor de breedte ( oude werk openklappen )en vervolgens brei je strepen .Afwisselend ribbels ( alle pennen recht) zo te zien 6 ribbels en dan ga je over op tricotsteek ( 1 pen recht 1 pen av ) ik denk een pen of 4 maar dat kun je tellen (ribbeltjes aan de achterkant tellen makkelijker dan de V tjes aan de voorkant . Vervolgens weer ribbels Dit steeds herh Bij de gewenste breedte klap je de lap dubbel en vervolgens maak je er een zakje van Omhaken en je pannenlap is klaar |
|
eva
Post Options
Thanks(0)
|
bedankt voor de hulp,
jullie hebben me enorm geholpen |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |